cbcb Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hva skal jeg gjøre når jeg ikke har flere strømkabler igjen til HD'ene fra strømforsyningen? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 cbcb skrev: Hva skal jeg gjøre når jeg ikke har flere strømkabler igjen til HD'ene fra strømforsyningen? Kjøpe en adapter. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 kjøp forgreinere fra f.eks. www.microplex.no Lenke til kommentar
cbcb Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 ok , men hvis jeg skal ha meg et nytt hovedkort som har s-ata porter , støtter det også IDE da ? eller må jeg ha et adapter da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Veldig enkelt =) Kjøp et Y-ledd til stømmen. Disse koster bare 20-30 kr hos alle seriøse dataforhandlere. Vips så har du en ekstra kontakt. ENkontakt inn, to kontakter ut. Eksempel: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...4&GrpID=11&s=pl Lykke til -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) cbcb skrev: ok , men hvis jeg skal ha meg et nytt hovedkort som har s-ata porter , støtter det også IDE da ? eller må jeg ha et adapter da? Vet ikke helt om jeg med på hva du spør om, men nei, du trenger ikke noe slags adapter for å koble IDE på et hovedkort med S-ATA. -Stigma Endret 27. desember 2003 av Stigma Lenke til kommentar
cbcb Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Stigma skrev: cbcb skrev: ok , men hvis jeg skal ha meg et nytt hovedkort som har s-ata porter , støtter det også IDE da ? eller må jeg ha et adapter da? Vet ikke helt om jeg med på hva du spør om, men nei, du trenger ikke noe slags adapter for å koble IDE på et hovedkort med S-ATA. -Stigma Altså , de nye hovedkortene som bare har s-ata porter....hvordan kan jeg da bruke IDE disker? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 cbcb skrev: Altså , de nye hovedkortene som bare har s-ata porter....hvordan kan jeg da bruke IDE disker? Har det kommet hovedkort med kun sata porter ? hva med cdrom/dvd/cdbrenner/dvdbrenner ( u get the point) da ? har tilgode å se så mange av disse med sata kontakt... Alle hovedkort har vel hvertfall minst 2 ide porter med plass til 4 ide disker av den "gamle typen" ? Men enkelt sagt. Har du ikke S-ata disker kjøper du vel heller ikke hovedkort med kun s-ata ? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Finnes ikke HK med kun Sata kontrollere enda. Finnes konvertere som lar deg bruke standard IDE ting (dvdbrenner, pata hdd osv) på seriell ata. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 JO, abit har 1 hovedkort med kun 6 S-ATA 150. Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Da går det ikke ann å koble til cd\cd-r\dvd rom da? hvordan legger man inn OS da? Tviler sterkt på at man legger inn win\linux osv. på disketter! Endret 27. desember 2003 av t3p0s3 Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Det går ann å koble en adapter på S-ATA'en som gjør at du kan kjøre vanlig P-ATA disker eller CD-drev på den. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) cbcb skrev: Stigma skrev: cbcb skrev: ok , men hvis jeg skal ha meg et nytt hovedkort som har s-ata porter , støtter det også IDE da ? eller må jeg ha et adapter da? Vet ikke helt om jeg med på hva du spør om, men nei, du trenger ikke noe slags adapter for å koble IDE på et hovedkort med S-ATA. -Stigma Altså , de nye hovedkortene som bare har s-ata porter....hvordan kan jeg da bruke IDE disker? Så vidt jeg vet finnes det ikke hovedkort med bare S-ATA. Det skal finnes adaptere for å tillate at du kobler vanlige IDE enheter på en S-ATA port, men dette er bare noe jeg har hørt tidligere. Jeg har ikke brukt S-ATA selv opptil nå, så jeg har ikke undersøkt det selv. -Stigma Endret 27. desember 2003 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå