Jesper Karsrud Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 En kompis av meg har en AMD XP3000+, så den skal vise 2.5GHz, men det viser bare 1.44GHz ved oppstart. Den viser oxo 1.44GHZ på egenskaper i system. Hva kan være feilen? Hjelp kameraten min! Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Nå er jeg drita full. Men hva med å prøve å sette til riktig CPU settings i bios. Enten velger du CPU prossessor, ellers velgger du FSB og Multi(ettellerannet) settings til = cpu pross. Sorry men det er seint.... Håper det foklarte noe. AMD XP3000+ = 2.167 GHz med Busshastighet 333 MHz som da vil tilsi en Multi ettelllerannet på 13.84 eller.no hvis jeg ikke er alt for full. Sorry men prøv å sett til riktig cpu i bios. Støtter ikke biosen den CPU vil jeg da anbefale oppdatering av BIOS.... DREKKE MERE!!!! Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Amd athlon 3000+ skal egentlig bare ha 2,17 ghz. Dette må du stille inn i bios under softmenu. Lenge siden jeg har holdt på med amd system, men mener du skal få frem valg på 3000+, hvis ikke må du stille inn manuelt, er ikke sikker på hva fsb/multiplier skal stå på, men på 3200+ er det 200/11. Men aller først kan det være lurt å sjekke om hovedkortet i hele tatt støtter denne prossesoren. Lenke til kommentar
tsol Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du må gå inn i biosen å skifte FSB til 166MHz, multiplieren er nok helt sikkert låst så den kan du nok sikkert ikke skifte, hadde samme problem når jeg kjøpte nytt HK og CPU, da var FSB'en satt til 100Mhz i biosen (Default). Lenke til kommentar
veloek Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Det er nok fsb'n som er problemet ja.. den skal stå på 166, men du kan sikkert kjøre den på 170-178 uten prob. (kommer litt an på vifta di..) Hvis ikke du får d til som du vil i biosen kan det være at en jumper du har på hk'et er satt feil, en såkalt "fail-safe"-jumper. Les i manualen og finn ut hvordan den egentlig skal stå.. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 En kompis av meg har en AMD XP3000+, så den skal vise 2.5GHz, men ... Du har fått svar på spørsmålet ditt, men obs! obs!, en XP3000+ skal ikke vise 2.5GHz, men 2.167Ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå