stoff3r Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 jeg skulla ha maskinkravene på min side. hva er galt? jeg satte grafikken til 800x600 med alt på "Low" og da ble fps akseptabel (NOT). jeg er ikke fornøyd enda, skulle tro deus ex lider av "halo-syndromet" altså 30fps-stopp. viktig spørsmål: har deus ex støtte for høyere fps enn tv-skjermer(dvs over 60 osv) dessuten med den ene innstillingen på, ble alle lyskilder i spillet helt blendene, så ikke skiten. har cat 3.10 nå. noen ganger var spillet alt for mørkt også! men jeg stilte alle ting på "low" og skrudde opp gamma, brightness og kontrast til meget høye tall så da ble spillet "synlig". men fps er på bunn enda.... noen som vet om hercules 3d prophet fdx 8500le 64mb har noe trøbbel med dette spillet? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 3d kortet ditt er ikke kos lenger Demoen, i hvert fall, gikk helt flytende på Alt max på min maskin Men jeg behandler den med love Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 har same kortet, men bruker enda cat 3.7 drivere spelet går treigt rett og slett fordi den har 2 svært krevende passes som stencil shadows og normal mapping fint at spel endeleg begynner å kreve litt meir enn det gamle radeon8500 kortet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Spillet sliter jo med R9700 PRO. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Spillet sliter jo med R9700 PRO. Derfor sliter det også på mitt Ti-4200... Men det funket ok (les: ikke altfor dårlig, rundt 20 til 30 fps) på 800x600... Til trådstarter: Du har 8500 LE. Dette er et dårligere kort enn 8500. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Dette var helt tåpelig, hakker jo i 1024 med null AA jo. Lenke til kommentar
albions Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Garantert skjermkortet ditt Lenke til kommentar
Mith Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg hadde mer problemer med å få musa til å gå "rent". Det var noe rart med måten den bevget seg på, men jeg skjønner ikke hva. Har P4. 2.4 1024 mb DDR RAM ATI Radeon 9700 Nok av plass til alt av swap filer og drit som skal inn på c:\ Har (selfølgelig) ikke lagt inn muse driverne til min Logithec mx500 og jeg har skrudd av invertet muse akslerasjon. Alt skulle funke fett, men musa nektet å reager presist. Skrudde ned oppløsning, AA, detalljer, u name it, men fikk ikke orden på "museproblemet" mitt. Etter ti min, var det "Jæ*** dritt spill" og borte ble det. Skuffende at Deus Ex 2 ikker bygget på en ordentlig graffikk motor slik det første var. Lenke til kommentar
daeda1us Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Last ned den siste patchen så blir muse problemet fixet. Jeg syntes spillet var konge men for kort. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Alt har med hvilket skjermkort du har... Kjørte helt fint med alt på fullt og litt AA og hadde 90fps i innendørsområdene og rundt 40 utendørs Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Denne ytelsesfeilen er en STOR BUG! Man kan få spillet til å gå glatt med å edite masse i filene. Husker ikke hva man måtte gjøre.. Men spillet fikk så dårlig kritikk at jeg har ikke giddi å prøve det.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Denne ytelsesfeilen er en STOR BUG! Man kan få spillet til å gå glatt med å edite masse i filene. Husker ikke hva man måtte gjøre.. Men spillet fikk så dårlig kritikk at jeg har ikke giddi å prøve det.. Det har fått dårlig kritikk på grunn av de merkelige systemkravene, ikke på grunn av selve spillet. Spillet i seg selv har fått relativt bra (f.eks. 8 på Gamespot, og av lesere har det fått enten 1-2 eller 7-9) Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) en del av problemene når det gjelder hakking/lagg i Deus Ex 2 er at dem bruker så og si de samme fullskjerms pixel/vertex shadere som Halo bruker og da kan man ikke bruke AA eller AF fordi AA og AF krasjer med shaderene og man får seriøst mye lagg i spillet. Endret 29. desember 2003 av Prelude Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 en del av problemene når det gjelder hakking/lagg i Deus Ex 2 er at dem bruker så og si de samme fullskjerms pixel/vertex shadere som Halo bruker og da kan man ikke bruke AA eller AF fordi AA og AF krasjer med shaderene og man får seriøst mye lagg i spillet. Hvor har du egentlig dette ifra.. Det er tilogmed AA instillinger i spillet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 /me forventer igrunn at det spillet skal gå flytande på 1280x1024 og full detail greier (0 aa) med XP2500+@2275 mhz, radeon 9800pro.... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 les litt om korleis ein grafikk motor er bygd opp så skjønner du hat normal mapping og stencil shadows SUGER fillrate! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 en del av problemene når det gjelder hakking/lagg i Deus Ex 2 er at dem bruker så og si de samme fullskjerms pixel/vertex shadere som Halo bruker og da kan man ikke bruke AA eller AF fordi AA og AF krasjer med shaderene og man får seriøst mye lagg i spillet. Hvor har du egentlig dette ifra.. Det er tilogmed AA instillinger i spillet. personlige erfaringer med Deus Ex 2 og Halo. begge spillene hakker og lagger sykt mye med AA og AF, slår jeg av AA og AF på mitt R9700Pro så forsvinner hakkingen og spillene blir omtrent spillbare, dòg med litt lave fps men dem er fortsatt spillbare. og siden det er nevnt på nettet at Halo ikke kan bruke AA og AF sammen med shaderene brukt i spillet og Deus Ex 2 oppfører seg likt med Halo når AA/AF er slått på så konkluderer jeg med at Halo og Deus Ex 2 bruker lignende shadere og har det samme problemet med AA/AF. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 personlige erfaringer med Deus Ex 2 og Halo. begge spillene hakker og lagger sykt mye med AA og AF, slår jeg av AA og AF på mitt R9700Pro så forsvinner hakkingen og spillene blir omtrent spillbare, dòg med litt lave fps men dem er fortsatt spillbare. og siden det er nevnt på nettet at Halo ikke kan bruke AA og AF sammen med shaderene brukt i spillet og Deus Ex 2 oppfører seg likt med Halo når AA/AF er slått på så konkluderer jeg med at Halo og Deus Ex 2 bruker lignende shadere og har det samme problemet med AA/AF. AA i Halo er broken, dvs man får ikke AA selv om man tvinger det i driveren. Dette gjelder ikke Deus EX:IW, mao så er det ikke samme problemet. Som sagt har man instillinger for AA i spillet. Det at AA i Deus Ex tar stor ytelse hit er fordi spillet er veldig krevende i utgangspunktet. Jeg har ikke fått testet Deus EX:IW så mye ennå, men AF i Halo tok ikke mye ytelse så lenge jeg holdt meg til bilinear AF. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Denne ytelsesfeilen er en STOR BUG! Man kan få spillet til å gå glatt med å edite masse i filene. Husker ikke hva man måtte gjøre.. Men spillet fikk så dårlig kritikk at jeg har ikke giddi å prøve det.. Det har fått dårlig kritikk på grunn av de merkelige systemkravene, ikke på grunn av selve spillet. Spillet i seg selv har fått relativt bra (f.eks. 8 på Gamespot, og av lesere har det fått enten 1-2 eller 7-9) Legg merke til at de fleste store spill sider som har gitt spillet god kritikk, har også hatt store reklame kampanjer for spillet i flere uker før spillet ble sluppet. (F.eks. IGN og GameSpy) Ikke tro på alt du hører, hvis du sammenligner Deus Ex 1 og 2, vel, de kan egentlig ikke sammenlignes! Deus Ex 2 er sinnsykt dårlig portet og optimalisert, og er bare en mye simplere utgave av Deus Ex, lagd for XBOX. De har siktet på den yngre garde, og derfor har de kuttet ut det meste av micro managment, og de utrolig mange små detaljer som gjorde Deus Ex til ett av verdens beste spill. Deus Ex 2 = Søppel Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 en del av problemene når det gjelder hakking/lagg i Deus Ex 2 er at dem bruker så og si de samme fullskjerms pixel/vertex shadere som Halo bruker og da kan man ikke bruke AA eller AF fordi AA og AF krasjer med shaderene og man får seriøst mye lagg i spillet. Jeg har Ti-4200 som sgat, og Halo-demoen funket brillefint i 1024x768 med masse stæsj på hos meg! Rundt 30-35 fps... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå