Gå til innhold

asus a7v600 problem med 3Com 3C940 LOM i win XP

Padde

Anbefalte innlegg

LOM = lan on motherboard

problem:

"ethernet kontrolleren" vises ikke i device manager selv on den er enabla i bios.

noe som er rart er at under "Universal Serial Bus controllers" står der 2 unknown devices

jeg er brennsikker på at dette har noe med hverandre å gjøre.

har prøvd å "update drivers" til 3com 3C940 driverne på de 2 ukjente "tingene"

har prøvd reinstall av xp

har flasha bios til nyeste version

har prøvd å oppdatert usb2 drivere og fjerna dem igjen...

har surfa litt på google og funnet ut at noen har faktisk samme problemet, men fant ingen løsning ;)

ingenting nytter

noen som vet? er nettverks"kortet" ødelagt

Endret av Padde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare slik at dere vet det, det er jeg som har dette problemet på mi maskin, så jeg skal oppdatere dere litt nå :)

Idag, restarta jeg maskina, å plutslig fann XP et ethernet kort, mitt 3com 1gigabit kort... jeg prøvde å legge inn driverene på den wizarden som popper opp, og etter instalasjonen kom det en feil, error code 10, eller noe, tror det har noe med at mitt eksterne nettverkskort bruker resursene som LOM-kortet vil bruke..?

så jeg provde å uninstalere/disable mitt eksterne kort, så til å instalere på nytt LOM-kortet.. men da fann jeg/windows ikke LOM-kortet lenger...

er det INGEN som har peiling? :\

Endret av inSain
Lenke til kommentar

Merkelig... mulig at øynene mine begynner å svikte.

Men for meg så ser det ut på screen dumpen din, som du har et planar Realtek nic og ikke 3com??

Vet du hvorfor du har Realtek 8139 NIC installert i enhetsbehandling? Er det noe du selv har installert, eller dreier det som en feilidentifikasjon under installasjon?

Hvis det er feil kunne du forsøkt å fjerne realtek enheten fra device mangeren, restarte maskinen og sørge for å ha 3com driverne klare når PnP oppdager nettkortet.

Skulle den nok en gang installere Realtek kan du gi beskjed.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

doh..

som jeg sa, jeg har instalert et ekstern nettverkskort ( Realtek blablabal) siden det på hovedkortet ikke virker.. (jeg må jo ha internett siden LOM-kortet ikke virker?)

og som jeg sa, jeg har prøft å disable/uninstalere det eksterne kortet, før jeg prøver å instalere lom-kortet... jeg har og prøvd å ta ut det eksterne kortet fra hovedkortet før jeg prøver å instalere lom-kortet og.

nothing works.. avogtil finner maskinen ikke lom-kortet, avogtil finner'n

Lenke til kommentar

Akrobat, søkte opp brikke som oftest on-board, derfor jeg antok det. Så ikke det du skrev om ekstra NIC og trodde du kanskje skrev fra en annen maskin el.

For å sjekke om det er et windows problem kan du forsøke å starte opp på en dos-boot diskett med dos drivere for kortet og evt. krysskoble den mot en annen maskin med 3com kort og kjøre en echo test el. Evt. rett og slett teste nettverk fra dos, laste tcp/ip, dhcp etc, se om det går.

Lenge siden du kjøpte kortet? Får du link lampe når du kobler nettkable i kortet og en switch/hub?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kortet på komplett for ca 3 uker siden, demo vare.

(Først klarte jeg ikke å isntalere windows pga feilmelding som jeg ikke forstå noe av, så jeg sendte inn igjen kortet, fikk det tilbake, å de sa at det ikke var noe gale med det.. jeg gjor akuratt det samme som før, å da virket alt og jeg fikk installert windows)

når jeg stapper inn kabelet lyser begge lysene på kortet konstant(noe det ikke skal gjøre). Maskinen låser seg når jeg kobler til kabelen og, men dette skjer også når jeg f.eks tar tp-kabelen inn i mitt eksterne nettverkskort (som jeg ellers ikke har noe problem med)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...