Osteskive Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Hei Jeg har en høyttaler som er koblet til min PC. På høyttaleren er det et hjul der man kan styre lyden, den lyden styrer ikke den samme som PClyden (windows). Om det i det hele tatt har noe å si... hvilket alternativ vil gi best lyd? a) Ha max lyd på høyttaleren og justere lyden med PCen. b) Max lyd på PCen og justere lyden med høyttaleren. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 (endret) I utgangspunktet vil jeg si max lyd på PCn og justere på høytalerne... Men det finnes vel kanskje noen unntak der lydnivået på noe innhold har for høy gain i utgangspunktet.. og det vil gi en sprakende lyd, da kan man tjene litt på å dempe ned på PC.. Om man har max på høytalerne vil du trolig høre mye susing, så det er iallefall ikke å anbefale. Da vil også forsterkeren til høytaleren hele tiden trekke maks strømstyrke og bidra til unødvendig mye varmegang som i hverstefall kan skade forsterkeren til høytalerelementene.. Endret 11. november 2019 av Krozmar Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Mest sannsynligvis ingen av delene. Ca 80% på PC-en og juster på høyttalerne. Du kan eksperimentere om det begynner å skjære seg ved maks volum på PC-en, men siden du ikke har oppgitt noeo m hva slags utstyr du har så har jeg forwslått 80%. 3 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Mine høytalere er stilt inn etter hvor de støyer minst selv, og lydnivået styrer jeg via pcen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Hvis det er USB bør du ha max lyd på PC, hvis ikke bør du bruke den volumet som gir minst samlet støy på begge enheter da støynivået kan være ulikt på PC og høyttaler. Lenke til kommentar
Osteskive Skrevet 12. november 2019 Forfatter Del Skrevet 12. november 2019 Takk for svar! Godt poeng med unødvendig strømbruk og varmrgang. Merket også at det suser om høyttaler er på max og pclyd er på, men ingen lydavspilling. En kombinasjon høres fornuftig ut! Lenke til kommentar
Osteskive Skrevet 12. november 2019 Forfatter Del Skrevet 12. november 2019 Har tenkt på det samme når det gjelder TV og dekoder, der lyd styres hver for seg, men er avhengig av hverandre. Har dere gjort dere noen tanker og erfaringer der? Nå har jeg litt over max lyd på TVen, og justerer lyden med dekoder fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå