humstad Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Hei! Flyttet inn i et hus i fjor. Vi har Altibox, men det har tydeligvis vært Get her fra før siden det ligger en del kabler utenfor. Regner med det er Fiber? Get sier at hvis de skal fjerne de, så blir fakturert for det siden kabelen tilhører eiendommen. De sier også at jeg kan fjerne de selv på eget ansvar, men hva kan egentlig gå galt med å kutte de selv? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Hvorfor skal du fjerne de? Skal du aldri flytte? 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 ... Regner med det er Fiber? Tvilsomt. Gamle kabler er coax. Eller det kan være telefon (Telenor), da er det flerpar kabel. Du kan skjære litt i ytterkappen for å sjekke. Hvis det er coax ser du en flettet metallstrømpe. Har Get sagt noe om de har kabler i området? Hvis det er aktive kabler så er det ikke så lurt å kutte de. Da kan naboene miste signalet, de ringer feilmeldingen, og du får regningen. 2 Lenke til kommentar
humstad Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 Hvorfor skal du fjerne de? Skal du aldri flytte? Ser da så fryktelig rotete ut Hvorfor spør du om jeg skal flytte? Lenke til kommentar
humstad Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 Tvilsomt. Gamle kabler er coax. Eller det kan være telefon (Telenor), da er det flerpar kabel. Du kan skjære litt i ytterkappen for å sjekke. Hvis det er coax ser du en flettet metallstrømpe. Har Get sagt noe om de har kabler i området? Hvis det er aktive kabler så er det ikke så lurt å kutte de. Da kan naboene miste signalet, de ringer feilmeldingen, og du får regningen. Skulle tru de kanskje ville si noe om det når jeg oppga adressen min når jeg snakket med de? Eller kanskje ikke.. Og rart at de sier jeg kan kutte selv om de fortsatt er aktive. Lenke til kommentar
humstad Skrevet 19. november 2019 Forfatter Del Skrevet 19. november 2019 Nå hevder plutselig GET at det ikke er deres kabler. Hvordan kan jeg finne ut av hvem som eier de? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. november 2019 Del Skrevet 19. november 2019 humstad skrev (8 minutter siden): Nå hevder plutselig GET at det ikke er deres kabler. Hvordan kan jeg finne ut av hvem som eier de? Her kan du kanskje få hjelp https://geomatikk.no/tjenester/gravemelding-og-kabelpavisning/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå