Paal Kvamme Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 El-stasjonsvognen er norgesvennlig og så lik Tesla på ett punkt at Elon Musk kan le godt Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Trur man glemmer at ID serien vil få HUD alternativer, i tillegg til nødvendig informasjon bak rattet. 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Gjesp. Gøy med stasjonsvogn altså, men er ikke dette nok et konsept som ikke ender opp å ligne i det hele tatt i produksjon? 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Mulig Herr Musk bør sjekke synet. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Mulig Herr Musk bør sjekke synet. Hvorfor det? 4 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Mulig Herr Musk bør sjekke synet. Jaha? Fordi Paal Kvamme skriver at den ligner på TM3? 9 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Endelig kommer vw med en bra bil., kanskje sin første bra bil siden boblen :-) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Civilix Skrevet 11. november 2019 Populært innlegg Del Skrevet 11. november 2019 Artikkelforfatteren prøver litt for hardt med denne overskriften, noe som er synd da artikkelen i seg selv er interessant uten å dra inn ugyldige sammenligninger. På bildet i artikkelen ser man jo ganske tydelig at bilen har både instrumenter og HUD så man ikke trenger å se på skjermen i fart, det er nok ingen tyskere som vil kopiere det dårlige ideen det er å ikke ha noen instrumenter foran sjåføren. 11 Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Fy FA.. Den skjermen i midten. De blir styggere og styggere! 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Artikkelforfatteren prøver litt for hardt med denne overskriften, noe som er synd da artikkelen i seg selv er interessant uten å dra inn ugyldige sammenligninger. På bildet i artikkelen ser man jo ganske tydelig at bilen har både instrumenter og HUD så man ikke trenger å se på skjermen i fart, det er nok ingen tyskere som vil kopiere det dårlige ideen det er å ikke ha noen instrumenter foran sjåføren. Enig. Pluss at Musk bryr seg ikke om noen kopierer heller. Han ønsker jo andre velkommen til å lage gode elbiler. Han visste bare at den beste måten å pushe andre til å gjøre det er å skape konkurranse og pushe de på den måten, noe han har klart med Tesla. 9 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Fy FA.. Den skjermen i midten. De blir styggere og styggere! Hvordan kan en enkel stilren skjerm bli *styggere og styggere*? Du er klar over at du kan endre skjermbildet? Du må ikke ha bilde av svigermor der... 4 Lenke til kommentar
Oklo Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Artikkelforfatteren prøver litt for hardt med denne overskriften, noe som er synd da artikkelen i seg selv er interessant uten å dra inn ugyldige sammenligninger. På bildet i artikkelen ser man jo ganske tydelig at bilen har både instrumenter og HUD så man ikke trenger å se på skjermen i fart, det er nok ingen tyskere som vil kopiere det dårlige ideen det er å ikke ha noen instrumenter foran sjåføren. -Fordi det er raskere for øyet å snu seg 20 grader ned enn 20 ned mot høyre? Jeg kommer ikke på noen tyske biler som har det, men europeiske og japanske biler med midtstilte instrumenter har det jo vært en del av oppigjennom. For en normal person på 170-180 cm høyde, vil jeg nesten tro at du må bevege blikket mindre på en Model 3 enn på f.eks. en Golf. Jeg vil på det sterkeste utfordre deg på å prøve det. Ta eventuelt med en tommestokk og mål etter hvilken bil du må bevege blikket mest på! (Med HUD trenger du selvfølgelig ikke å bevege blikket. Jeg har aldri prøvd det, så kan ikke uttale meg, men vil ikke være overrasket om noen synes det er forstyrrende med HUD.) 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Hvordan kan en enkel stilren skjerm bli *styggere og styggere*?Fordi det ser ut som noen har slengt den inn lenge etter at bilen ver ferdigdesignet. De har jo ikke engang prøvd å få den til å se ut som en del av interiøret. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Fordi det ser ut som noen har slengt den inn lenge etter at bilen ver ferdigdesignet. De har jo ikke engang prøvd å få den til å se ut som en del av interiøret. Grunnen er jo for å kunne konkurrere. Når andre starter å gjøre dette for å presse produksjonsprisen ned, så må man følge etter, hvis ikke får man håpe på at folk kjøper bilen til en dyrere pris. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Bør jo bli en slager i Norge, folk har jo mast om stasjonsvogn siden buddy kom omtrent. Leverer de med stort ish batteri, hengerfeste å mulighet for takboks så blir nok dette arvtageren fra model 3(salgstall) fremover tenker jeg meg. 3 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Sentimentale ting som at stasjonsvogn ser aldri, absolutt aldri bra ut og er en sånn norsk "folkefenomen"... så stusser jeg mest på bare 590km ut av en enormt stor batteripakke som burde heller gitt nærmere 700km rekkevidde. For 700+ blir mest sannsynligvis tallet da Tesla gjør en "bump" ifht batteriene i S og X. Blir vel en sånn kilowattsluk slik som e-Tron dette her. 1 Lenke til kommentar
LasseP Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 For noen FELGER framtidas bilder har!!!! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 (endret) For 700+ blir mest sannsynligvis tallet da Tesla gjør en "bump" ifht batteriene i S og X. Blir vel en sånn kilowattsluk slik som e-Tron dette her. 111 kWt er rykter. Andre kilder har blitt fortalt andre tall (82kWt). Endret 11. november 2019 av Nimrad Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 (...)eg kommer ikke på noen tyske biler som har det, men europeiske og japanske biler med midtstilte instrumenter har det jo vært en del av oppigjennom. (...)Jeg vil på det sterkeste utfordre deg på å prøve det. Ta eventuelt med en tommestokk og mål etter hvilken bil du må bevege blikket mest på! (Med HUD trenger du selvfølgelig ikke å bevege blikket. Jeg har aldri prøvd det, så kan ikke uttale meg, men vil ikke være overrasket om noen synes det er forstyrrende med HUD.) Ingen har dessverre monopol på dårlige ideer, men nå er det jo slik at gode ideer blir kopiert. Og dermed er det jo ett tegn på at det er en dårlig ide med midstilte instrumenter/skjerm når bransjen velger å ikke kopiere det på tross av sparte produksjonskostnader. Har prøvd midstilte instrumenter, likte ikke. Ideen er jo ikke ny, søster hadde en Nissan med det og BMW forsøkte seg på det med z8. Selv har jeg hatt HUD i flere år nå og mener å ha all informasjon på ruta er overlegent alle andre alternativer. 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Fordi det ser ut som noen har slengt den inn lenge etter at bilen ver ferdigdesignet. De har jo ikke engang prøvd å få den til å se ut som en del av interiøret. Greit nok at du ikke liker det. Var ikke det jeg spurte om. Hvordan kan det bli *styggere og styggere*??? Eller for å si det på en annen måte; hvordan kan det bli værre og værre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå