mrala Skrevet 10. november 2019 Del Skrevet 10. november 2019 Har en MacBook Pro 2014 som nå er så treig at det knapt er mulig å spille av video. Jeg har også fått opp varsel på at batteriet burde byttes ut (noe jeg forsåvidt er enig i), men den er ikke noe raskere når den går på strøm. Er Apple kjent for å throttle CPU på MacBooks, eller vil ikke et batteribytte ha noe effekt? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Maskinen kan bli raskere av å få nytt batteri, så det kan være verdt et forsøk. Hvilket OS kjører du? Og kan du si litt mer om spesifikasjonene, som minne og lagringskapasitet, samt hva du bruker den til når den blir treg? Lenke til kommentar
mrala Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 Det er en MacBook Pro (Retina, 13-inch, Mid 2014), 2,8 GHz Tokjerners Intel Core i5, 8 GB 1600 MHz DDR3 med MacOS Catalina. Er bare et år siden alt ble formatert, men kun i det siste halvåret at den har blitt markant tregere. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Mitt tips er å bytte batteriet før det blåser seg opp og ødelegger boltene som holder maskinen sammen. Du får kjøpt nytt batteri på Ebay. Jeg har gjort det selv. Min var aldri treg, selv om batteriet blåste seg opp. Så jeg vet ikke hvorfor din er treg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå