aomt Skrevet 10. november 2019 Del Skrevet 10. november 2019 Hei! Laget ein liknandes post i øk. seksjon og fikk eit par bra innspill der. Men lurer på det med juridiske. Jobber for tiden i Østerike. Har "flytta" hit og er ikkje skattepliktig i Noreg. Men vurderer å melde flytting tilbake og betale skatt til Norge.Planen å jobbe i Østerike neste 3-6 år, før eg flytter videre. Vet ikkje helt kor. Dubai, Kina, Japan, Noreg, Tyskland... mye å velge mellom.Tydlegvis eg opparbeider ingen/lite pensjon ved å bo/skatte i Østerike i 5-10 år, så jobbe i Japan i 2 år, 5 år i Tyskland osv.Hvordan er det, når eg skatter til Tyskland/Østerike og til Norge? Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 10. november 2019 Del Skrevet 10. november 2019 Hvis du ikke betaler skatt til Norge over flere år faller du ut av systemet. Vil anbefale at du "vedlikeholder" pensjon/helse delen med å betale skatt. Er vel en 10-12% skatt Eventuelt om du jobber for ett firma som kan ordne disse tingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå