power Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hei. Jeg har tittet en del på ipv6, og dens enorme potensiale.. Så jeg kjøpte meg et domene med ipv6 støtte, bare sånn for å ha.. Og senere annskaffet jeg meg en ipv6 over ipv4 tunell.. Men jeg fant da ut at dette ikke funket bak NAT routere visstnok.. Men.. har hørt at det skal funke, men har ikke sett noen howto eller noe. Derfor lurer jeg på om det er noen som har fått det til og kan dele sin visdom med meg? Lenke til kommentar
uNF Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hvilken tunnelbroker bruker du? Ipv6 over ipv4 tunnel skal generelt ikke kreve noe som helst portaktivitet inn. Lenke til kommentar
power Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg prøvde først med unixcore, men der fikk jeg avslag.. Så jeg prøver nå på freenet6 sin.. har tunellen oppe og hoppe, men det er alt.. Jeg leste på siden deres at NAT firewaller ikke var støttet 100% Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er bare litt nyskjerig... Hva er egentlig fordelen med ipv6 over v4 bortsett fra økt address space? Lenke til kommentar
power Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) En fast ipv4 koster meg 99kr extra i mnd.. med ipv6 får jeg flere millioner som er gratis.. Og kan bruke det opp i mot domenet mitt Endret 28. desember 2003 av power Lenke til kommentar
power Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Ja.. Er det ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
sim Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Stikk innom #alinux.no og hukk tak i egil, han har satt opp IPv6 bak NGT ruter (tror det er Cisco-ruter). Ellers kan du jo prøve å sende en privatmelding til han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå