Zephyr Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har tenkt til å kjøpe Blue Orb eller Crystal Orb. Har bare sett test på Blue Orb, men jeg lurer på om Crystal Orb er bedre. Noen erfaringer?? Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 CrystalOrb'en er bedre (med noen få grader), men støyer jo endel. Utseendet veier noe opp for støyen :smile: Dessuten kjøler CrystalOrb'en også bra med vifta på 7v, samtidig som det støyer mye mindre.. -- Tommy H. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Takker for den, da kjøpte jeg riktig da:) Lenke til kommentar
blackice Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: Zephyr skrev (2002-03-05 18:38):Takker for den, da kjøpte jeg riktig da:) Hmm, jeg har crystalorb, som jeg har festet skikkelig med skruer isteden for clips for godt press mot gpu, brukt as osv, men jeg har fotsatt en gpu temp på 55-60 ved spilling, det er varmt! Så etter at broderen skulle stanse vifta med fingeren startet den ikke oppigjen med engang, det var stille :smile: Fikk den jo igang osv, men det var så stillegående at jeg koblet ut vifta, la en enermax oppepå netteverkskortet til å blåse oppå, så nå hører jeg bare hardisken :smile: Blir vel nesten like bra kjøling også... Ville egentlig bare si at det beste er å få tak i en kjøleribbe å montere en stor vifte til å blåse ned på den, det blir mere stillegående pluss at det funker mye bedre. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Skal bruke den på chipsettet på hovedkortet. Funker den bedra da?? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: Zephyr skrev (2002-03-06 13:27):Skal bruke den på chipsettet på hovedkortet. Funker den bedra da?? Vet jeg ingen ting om, men chipsetta pleier å produsere mindre varme. Jeg kjører med 92.5 på agp bussen, det kan hende at det har noe å si på skjermkort temperaturen. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei! Det gjør jeg også. Det har mye å si for varmeutviklingen ja. Jeg monterte i dag en 8cm vifte på kjøleren på grafikkortet i håp om at det skal bli stabilt. Så god kjøling er viktig på så høye fsb'er. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: a_sondre skrev (2002-03-06 14:09):Hei!Det gjør jeg også. Det har mye å si for varmeutviklingen ja. Jeg monterte i dag en 8cm vifte på kjøleren på grafikkortet i håp om at det skal bli stabilt. Så god kjøling er viktig på så høye fsb'er. Ok, da får alle crystalorb fan skylde på at jeg kjører altfor høy bus for kjøleren... Og at jeg kan si at den ikke har blitt feil montert eller har gjort noe gæli som en del får mistanke til siden det er varmt. Klokket foresten skjermkortet ned til standar, la en 80mm vifte under/ oppe på nettverkskorte, flekket ut strøm til crystalorb :smile: Funker glimrened, har spilt litt urbanterror og greier, har blitt så stille at man skulle ikke tro at det var dateen min :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 10:44, blackice skrev:Hmm, jeg har crystalorb, som jeg har festet skikkelig med skruer isteden for clips for godt press mot gpu, brukt as osv, men jeg har fotsatt en gpu temp på 55-60 ved spilling, det er varmt! Jeg har en GPU som er 70 grader idle jeg :smile: Mener å huske jeg målte max til 86 Lenke til kommentar
blackice Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: Anders Leipsland skrev (2002-03-06 17:08): Quote: On 2002-03-06 10:44, blackice skrev: Hmm, jeg har crystalorb, som jeg har festet skikkelig med skruer isteden for clips for godt press mot gpu, brukt as osv, men jeg har fotsatt en gpu temp på 55-60 ved spilling, det er varmt! Jeg har en GPU som er 70 grader idle jeg :smile: Mener å huske jeg målte max til 86 hehe, du kan vel steke egg du da, mens dataen står på... eneste problemet er vel at den store flata på gpu vender nedover :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå