Redaksjonen. Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Enda en AW101 havnet på siden - nå på dekket på en italiensk fregatt Lenke til kommentar
Øyvin Hanssen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Når piloten må kjenne forskjell på 3hz og 3.65hz.... 7 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Og slike helikopter skal forsvaret kjøpe mange av fremover.. Her ser man hvilket vær Seahawk SH-60 lander i uten problemer.. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Er det bare meg eller suger staten på kjøp av teknologi? Helikoptere, fly, IT-systemer... 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Flyene leverer vel over alt av forventing, men ja, mye rare kjøp ellers. 1 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år.. Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet.. Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere.. 1 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Er det en ide å flytte hjulene bittelitt fra hverandre? 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Flyene leverer vel over alt av forventing, men ja, mye rare kjøp ellers. Ja, og de fleste IT-systemene fungerer tross alt, men jeg snakker om prosessen. 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år.. Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet.. Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere.. Norge bruker ikke Sikorsky Sea King, men Westland Sea King. 1 Lenke til kommentar
toreibjo2 Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Udugelige ingeniører. Ikke mer, ikke mindre. Et hvert tenkelig styringsproblem på en maskin kan løses med datakraft. Det er 2019? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Et hvert tenkelig styringsproblem på en maskin kan løses med datakraft. Joda, men man skal jammen være forsiktig med slikt, spesielt etter MCAS krisen på 737 MAX. 4 Lenke til kommentar
Bo Andersen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år.. Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet.. Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere.. 330 skvadronen har nu også mistet flere Sea King undervejs ! I Danmark har AW101 overtaget redningstjenesten, selv om det også bød på forsinkelser, men det skyldes også manglende mandskab i det danske luftforsvar. Det med at ligge sig på siden er vist et generelt helikopter problem, Sea Hawk kan også : https://www.navytimes.com/news/your-navy/2018/10/19/12-sailors-injured-in-carrier-helo-crash/ 2 Lenke til kommentar
Fredrik Midtkandal Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år.. Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet.. Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere.. Hvilket helikopter fra Sikorsky har de produsert titusener av siden 1939? Jeg er rimelig sikker på at helikoptre fra 1939 fremdeles produseres i en slik skala. Grunnen til at Sea King har fått levetidsforlengelse er fordi kjøpsprosessen har tatt lang tid, ikke fordi Leonardo ikke har levert. Kontrakt ble tegnet i 2013, men mye av utstyret som benyttes på den norske versjonen er unik for "vår" modell, så det har vært nødvendig med mye testing for å sikre at alt fungerer. Litt dumt å sammenligne en maskin som kom på markedet på 90-tallet med et selskap fra før krigen. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Er det bare meg eller suger staten på kjøp av teknologi? Helikoptere, fly, IT-systemer... Tror ikke det er bare deg, det virker ikke så betryggende alltid. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 (endret) Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. …og hvor mange fly har Boeing produset? Nok til å bli immune mot [flere] feil? Vi må bare aldri stille oss i den situasjon at vi blir avhengig av noen(s) monopolist. Endret 9. november 2019 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år.. Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet.. Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere.. Hvilket helikopter fra Sikorsky har de produsert titusener av siden 1939? Jeg er rimelig sikker på at helikoptre fra 1939 fremdeles produseres i en slik skala. Grunnen til at Sea King har fått levetidsforlengelse er fordi kjøpsprosessen har tatt lang tid, ikke fordi Leonardo ikke har levert. Kontrakt ble tegnet i 2013, men mye av utstyret som benyttes på den norske versjonen er unik for "vår" modell, så det har vært nødvendig med mye testing for å sikre at alt fungerer. Litt dumt å sammenligne en maskin som kom på markedet på 90-tallet med et selskap fra før krigen. Sikorsky har produsert helikoptre i 80 år,AW i 30 år. Jeg tror det bor egenskaper i Sea King som ikke finnes i AW 101.. Det vil vise seg når de virkelige tøffe redningsoppdragene kommer langs vår værharde kyst. Å drive redning med helikopter i lille milde pannekaken Danmark og i arktiske fjellandet norge med enorm kyst,er som å være på 2 forskjellige planeter. Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år.. Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939.. I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet.. Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere.. 330 skvadronen har nu også mistet flere Sea King undervejs !I Danmark har AW101 overtaget redningstjenesten, selv om det også bød på forsinkelser, men det skyldes også manglende mandskab i det danske luftforsvar. Det med at ligge sig på siden er vist et generelt helikopter problem, Sea Hawk kan også : https://www.navytimes.com/news/your-navy/2018/10/19/12-sailors-injured-in-carrier-helo-crash/ Redning i lille milde pannekaken Danmark og arktiske fjellandet norge med verdens lengste kyststrekning kan ikke sammenlignes. Hvor stor prosentandel (%) av Sikorsky har ligget på siden,og hvor mange AW 101 har ligget på siden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Udugelige ingeniører. Ikke mer, ikke mindre. Et hvert tenkelig styringsproblem på en maskin kan løses med datakraft. Det er 2019? Har du dekning for denne påstanden? Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Og slike helikopter skal forsvaret kjøpe mange av fremover.. Her ser man hvilket vær Seahawk SH-60 lander i uten problemer.. Og hvordan det fort kan gå galt for selv den beste: https://www.youtube.com/watch?v=w9NwQnhC0kY https://www.youtube.com/watch?v=rojMZR-1VOA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå