Luakon Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Hei, Vurderer å chiptunne bilen via ecu, men lurer på hvis man deaktiverer EGR- ventilen så går bilen mye bedre, men er det noe ulempe ved deaktivering av EGR? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Bittelitt høyere forbruk på tomgang og veldig lave belastninger. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Litt lengre tid på å få varm motor. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Du kan få høyere NOx-utslipp. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Og ellers bare fordeler (slipper all gørra som tetter innsuget) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Pass på at du fjerner dpf også, i mange tilfeller vil dpf tette seg raskere ved stenging av egr. Men det er bare positivt å få stengt egr ventil. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Ulempen er at motoren vil forurense mye mye mer. Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Pass på at du fjerner dpf også, i mange tilfeller vil dpf tette seg raskere ved stenging av egr. Men det er bare positivt å få stengt egr ventil. nei har ikke tenkt å fjerne pdf, kun ecu tunning og maybe egr Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Litt lengre tid på å få varm motor. Bruker bilne lenger tid på å varme seg?? Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Du kan få høyere NOx-utslipp. ja, takk for tipset Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Bruker bilne lenger tid på å varme seg?? Min gjør det. Mindre forbruk og lengre tid på å bli varm. Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 EGR-ventilen sender eksos (som er varm) tilbake igjen til motoren, for å bli brent én gang til. Når det er kaldt ute, blir motoren raskere varm, ved at deler av den varme eksosen føres tilbake igjen til motoren. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Hei, Vurderer å chiptunne bilen via ecu, men lurer på hvis man deaktiverer EGR- ventilen så går bilen mye bedre, men er det noe ulempe ved deaktivering av EGR? Bilen er da ikke lenger lovlig. Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 15. november 2019 Forfatter Del Skrevet 15. november 2019 ja jeg vet, men det er ikke sikkert at jeg gjør. Finner en annet løsning Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 De finner det ikke ut på eu-kontroll feks. Det ble jeg garantert av tuning firma. Egr og dpf delete samt tuning fra 163hk -> 200hk ish. Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 15. november 2019 Forfatter Del Skrevet 15. november 2019 jeg har 170hk, og ønsket rundt 200 hk. Kun ecu programmering, men er usikker om jeg skal gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå