Gå til innhold

M603, et bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt en stund på å kjøpe meg digitalkamera, og på julaften flesket jeg til og kjøpte julekalenderkameraet.. Det var et impulskjøp av dimensjoner, så jeg lurer nå på om det var et bra impulskjøp?!(jeg har seff ikke fått det enda) Jeg er ikke så inne på kameraer, men vil gjerne ha et kamera med god nok bildekvalitet til å ta ut bildene på papir etc., og god videofunksjon. Brukervennligheten er ikke så nøye for meg, for det venner jeg meg til(har aldri hatt digitalkamera før). Og hvordan er kvaliteten??

Så jeg lurer rett å slett på: har jeg kjøpt katta i sekken når jeg har kjøpt Fujifilm m603 med dock+32mb minnekort til 2800?

mvh. Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke prøvd dette kameraet men en ting er sikkert du kjøper ikke katta i sekken til den prisen når det er ett kjent merke som Fuji

Dette kameraet koster over 5000 i vanlige foto butikker så du må ha gjort ett godt kjøp

Endret av bjalle
Lenke til kommentar

Både jeg og samboeren min har hvert vårt fujifilm kamera. Men ikke i M-serien. Samboeren min har ett 2800zoom, og jeg fikk ett f410 til jul. Disse kamerane gir veldig bra bilder, men har en tendens til at det lett blir røde øyne (selv med anti-røde øyne slått på). Dette kan heldigvis fikses enkelt å greit med finpix Viewer (programvaren som følger med). Jeg går ut i fra at kvaliteten på bildene ikke er noe dårligere på M603 enn på f410, da f410 er en noe billigere modell fra fuji. Men M603 skal jo ha bedre kvalitet på video.

Eller så kan du jo finne mer info her:

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=912

....men det kan jo hende du allerede har lest det da :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det i snart 1 år nå...

Jeg synes det er et bra kamera.Tar bra bilder og blir bra film med det..

Jeg betalte 5k for det når jeg kjøpte det og angrer ikke,har bestilt et til moderen faktisk..var en meget bra pris på det nå...

Lurer du på noe så bare spør..

TaZ

Lenke til kommentar

Fikk kameraet nå i dag, og det var over all forventning! Gir meget fine bilder (jeg har ikke hatt kamera før, så jeg har jo ikke noe å sammenligne opp mot)! Meget enkelt å sette seg inn i var det også..

Det eneste jeg ikke har fått helt til å funke er å koble det opp til TV'en. Jeg kobler det inn i DVD-spilleren (video+lyd), og vidre via en scart til TV'en. Det jeg får da er et meget flimrende bilde (slik at jeg ikke kunne tenkt meg til hva som var filmet hvis jeg selv ikke hadde filmet det), men lyden fungerer bra. Er det noen som vet hvordan dette kan fikses? Har bare prøvd i maksoppløsningen på 640x480 (30 frames/sec). Jeg har ikke testet på andre TV'er, men skal gjøre det i morgen. Videoene fungerer som de skal når jeg overfører dem til PC.

Webcam-funksjonen er DIGG!!;D

Magnus

Lenke til kommentar

30 frames i sekundet er ikke kompatible med europeiske TV'er som har PAL system. PAL systemet viser 25 bilder i sekundet, så har du muligheten til å sette hastigheten til 25 bilder i sekundet, bør det gå bra. Det amerikanske NTSC systemet viser 30 bilder i sekundet, så det er nok satt til dette som default.

Noen PAL tv'er takler NTSC, men vet ikke om den gjør det når det ikke er standard NTSC eller PAL oppløsning.

Prøv 25 bilder i sekundet om mulig... da bør det gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...