Paal Kvamme Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Denne motorsykkelen er finsk, futuristisk og har elektrisk motor i et navløs bakhjul Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Mulig jeg kanskje er alene om dette, men dette syns jeg så drit rå ut 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Synes også at den ser kul ut. Det er ingen tvil om at den er inspirert av TRON. På en annen side så tror jeg dette er form over function. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Synes også at den ser kul ut. Det er ingen tvil om at den er inspirert av TRON. På en annen side så tror jeg dette er form over function. Nesten alle sykler er form over function når man ser på hva eierne faktisk bruker de til 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Det er i og for seg ingenting galt i pent design for designet sin skyld. Jeg ser bare for meg at det er kraftige kompromiss i dette designet, slik som kostnad og pålitelighet, og at man ikke bør forvente TRON-sykler som hverdagskost i tiden fremover. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Det er klart. Men ikke alle sykler kan være en japansk rekkefirer heller. Syns dette er tøft, og som tidligere Ducati-eier så går jeg gjerne på et par kompromisser for syns skyld 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 (endret) Det er klart. Men ikke alle sykler kan være en japansk rekkefirer heller. Syns dette er tøft, og som tidligere Ducati-eier så går jeg gjerne på et par kompromisser for syns skyld Enig.. Som tidligere eier av en Motoguzzi Le Mans 1000 kan jeg si det samme Endret 7. november 2019 av Jarmo 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 (endret) Vet ikke helt hva som blir minst pålitelig av denne TRON sykkelen, og 2020 modellen av Energica EVA Ribelle. Jeg har uansett lyst på begge. Ribelle er hakket hvassere med sine 107kW/21,5kWt i spesifikasjon. Og en motor som bader i olje er jo tett mot vanninntregning selv med temmelig utslitte simringer. Ytelsesmessig er denne TRON sykkelen mer på line med Energica EVA EsseEsse9+ med sine 80kW/21,5kWt. Bare at da jeg prøvekjørte gamle Energica Ego, så opplevde jeg den som rene rakkelverket, ikke en slik silkemyk elektroopplevelse man skal kunne forvente. Nuvel, får holde meg til min eksisterende, snusfornuftige lettvekts-MC så lenge. Og jeg har allerede en stoor toppkoffert jeg kan fylle med batteri. Da trenger jeg bare et 14kW bakhjul, så har jeg plutselig lade-hybrid MC: Hvordan det går med motorsykkelen Lightning Strike i lys av Trumfer'n sin handelskrig mot Kina, er et åpent spørsmål. Like åpent er det om KYMCO blir å sende konseptet RevoNEX ut på markedet. Da er det mer håp i to av de indiske oppstartene, med sine EmFlux One/Two og Ultraviolette F77. Japsene kommer uansett til å dra føttene etter seg så lenge de kan… Endret 8. november 2019 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
RzR_394473 Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Franco Sbarro laget en navløs motorsykkel for mange år siden. Må rette artikkelforfatteren litt: Nummerskiltet er ikke festet på felgen. Den er festet på svingarmen, men svingarmen har en sirkelformet innfestning til felgen, kontra vanlig metode med nav. Tøff sykkel, ser ut som en KTM/Husqvarna ispedd litt Sbarro og litt TRON. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Streng tatt så er det navet som er flyttet ut til felgen. Det gir større vekt (og uavfjæret) og når elmotoren ligger i navet (rotoren i hjulet) blir det enda mer uavfjæret vekt. Men designet er nydelig og fint at man forsøker nye løsninger! 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Franco Sbarro laget en navløs motorsykkel for mange år siden. Må rette artikkelforfatteren litt: Nummerskiltet er ikke festet på felgen. Den er festet på svingarmen, men svingarmen har en sirkelformet innfestning til felgen, kontra vanlig metode med nav. Tøff sykkel, ser ut som en KTM/Husqvarna ispedd litt Sbarro og litt TRON. Streng tatt så er det navet som er flyttet ut til felgen. Det gir større vekt (og uavfjæret) og når elmotoren ligger i navet (rotoren i hjulet) blir det enda mer uavfjæret vekt. Men designet er nydelig og fint at man forsøker nye løsninger! Streng tatt er det vel ikke navløs, men akslingen med ekstremt stort diameter er hul og dens opplagringen er veldig sær. Lenke til kommentar
PGRO_490 Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Han som kjører denne blir våt på ryggen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå