Heiheii123 Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Kan noen hjelpe meg med denne? x' = x(2−x), x(0)=1 Finn løsningen x(t) av differensialligningen analytisk. (Hint: Ligningen er separabel.) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Bruk hintet! Har du prøvd å separere den? Lenke til kommentar
Heiheii123 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 Bruk hintet! Har du prøvd å separere den? Ja , men vet ikke om jeg klarer å skrive den om. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Hva er det første du må gjøre når du skal separere en separabel difflikning? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Ja , men vet ikke om jeg klarer å skrive den om. Start med å skrive den om til Leibniz' notasjon. Så later du som om dx/dt er en brøk og samler alt som inneholder x eller dx på den ene siden og alt som inneholder t eller dt på den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå