nessuno Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Lykketreff kalles det og har ingenting med avansert luftvern å gjøre. Det kalles "lykketreff" bare i verden av amerikansk apologetisk propaganda. Like mye som gjensidig runking an hverandres ego som kommer fra "resultatene" som publiseres fra Red Flag. I den virkelige verden er det en dyktig radartekniker som justerte radaren ut av fabrikk-frekvensen for å se om "ripples" på skjermen var mer enn støy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Det kalles "lykketreff" bare i verden av amerikansk apologetisk propaganda. Like mye som gjensidig runking an hverandres ego som kommer fra "resultatene" som publiseres fra Red Flag. I den virkelige verden er det en dyktig radartekniker som justerte radaren ut av fabrikk-frekvensen for å se om "ripples" på skjermen var mer enn støy. Vel. Du kom ikke med noen bedre målestokk, så inntil da, er red flag den beste måten å måle kapasitet på. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Ekte hendelser og statistikk er... verre enn propaganda fra Red Flag hvor det ALLTID er suksesshistorie en etter den andre. Jeg er ferdig snakket her. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Fantastisk at noen tror 40 år gamle fly er bedre enn det beste av moderne teknologi. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Mye skarp analyse her ja Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 men kan ikke supercruise selv "ren", og neppe/så vidt over M1 med noe ekstern last. Her blander du vel sammen litt. Naturlig nok har F-35 minst luftmotstand "ren" og dermed også høyere fart ift. et gitt motorpådrag. Og super cruise er F-35 i stand til. Under visse forutsetninger. Det beror på hvordan man definerer begrepet: http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Pages/2012/November%202012/1112fighter.aspx The F-35, while not technically a "supercruising" aircraft, can maintain Mach 1.2 for a dash of 150 miles without using fuel-gulping afterburners."Mach 1.2 is a good speed for you, according to the pilots," O’Bryan said. Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 (endret) I den virkelige verden er det en dyktig radartekniker som justerte radaren ut av fabrikk-frekvensen for å se om "ripples" på skjermen var mer enn støy. Det er selvsagt mer i denne historien: 1. Serberne fikk informasjon om hvor flyene var på vei og visste dermed hvor de skulle sikte 2. Det tok tre forsøk før de fikk nok informasjon til å avfyre missilene 3. Flere missiler ble skutt i blinde hvor av èn kom nærme nok til å detonere og treffe F-117-flyet med splinter 4. Dette forløp på relativt korte avstander, mindre enn 30 kilometer 5. F-117 gjennomførte over 800 tokt over Serbia (og 1300 i Irak-krigen) uten å bli skutt ned Historien viser i grunnen det man allerede visste: at stealth ikke betyr usynlighet og at om man kommer nærme nok, så kan selv den beste kamuflasje bli ubrukelig. F-35, og andre moderne stealth-fly, har selvsagt den enorme fordelen at de ikke beror på stealth alene, men en kombinasjon av passive og aktive midler for å gjøre ting betraktelig vanskeligere for et luftvern. F-117 hadde ingen slike midler, og det er grunnen til at den ble pensjonert. Endret 11. november 2019 av bbolsoy Lenke til kommentar
0AAVKDA1 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Nedleggelsen av Bodø og Andøya for så å belaste forsvarsbudsjettet med utbyggingen av Evenes er en nasjonal tragedie. Evenes er, ut fra plasseringen, et forferdelig dårlig valg da innflyging for ikke å nevne "final" er helt revva når det er vind! Mener at både SAS og i sin tid Braathen var nedi med vingetippene på grunn av turbulensen, og dette før de nye hangarene er på plass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå