Gå til innhold

Defekt minnebrikke?

eiriksen

Anbefalte innlegg

Ja, altså.. Kremt.. Ja, i går skulle jeg bytte minnebrikker med en annen pc her i huset. Begge har SDRAM PC133, og jeg tok begge sine brikker ut og satte de inn i den ene pcen. Ble litt forundret da jeg ikke fikk inn den ene brikken så jeg tok litt titt på brikkene. Det viste seg at jeg hadde prøvd å dytte inn et SIMM kort inn et HK som hadde DIMM kort før, og noe som jeg tipper betyr at den bare klarer DIMM kort. Da tok jeg og byttet kortene tilbake. I dag, har den pcen med bare en brikke begynt å oppføre seg veldig rart, den henger seg på alt mulig litt krevende oppgaver, som f.eks Trackmania og SpyBot. Surfing på net og høre på musikk går greit. Den andre pcen er 100% i fin tilstand. Problemet er at den pcen som er monga har bare en brikke og den som er i fin tilstand har to, så jeg får ikke testet om brikkene er defekte. Tenkte jeg skulle kjøre Memtest86 for å sjekke det ut, men når jeg startet den ba den om diskett i floppyen, noe som var umulig for øyeblikket. Jeg har koblet fra diskettstasjonen. Er det noen her i det o store forum som kan bedømme utfra det jeg har sagt om brikken er på vei til å død eller om det er noe annet?

Hvis jeg skulle kjøpt en ny minnebrikke ville jeg gått for denne, det er fordi mange folk sier den er bra og den er billigst i klassen sin. Skal bare bruke pcen fram til sommeren så jeg trewnger ikke allverden av kvalitet. Og vær så snill og ikke si kjøp nytt hovedkort for det har jeg verken råd eller tid til nå for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...