Kynxx Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 (endret) Jeg vet ikke om det her er et engangstilfelle, men jeg sitter nå i Kiel, Tyskland, er tilkoblet Wi-Fi nett og har Wi-Fi tale. Det lar seg ringe/motta samtaler mens jeg har på flymodus. Flere som har erfart dette? *Edit* Glemte å si at det gjelder happybytes. Jeg har OneCall på samme telefon som ikke gir Wi-Fi tale i tyskland. *Edit2* Nå virker Wi-Fi tale på OneCall også. Jeg benytter ingen VPN. Endret 7. november 2019 av Kynxx Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Bare i flymodus? Vet at Telia bruker telefonens posisjon som en av flere parametere til å avgjøre om man kan koble seg til via wifi eller ikke. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Nei, ikke bare i flymodus. Den brukte jeg for å lure frem Wi-Fi tale for å sikre at jeg så rett, men jeg hadde Wi-Fi tale mens jeg var online i begge nett også, med både OneCall sim og happybytes sim. Operatørene o2 og Vodafone hang Jeg hos da. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Du har sikkert reist hjem nå, men hvis ikke kunne du foretatt en samtale til et tysk nummer og sett om det blir fakturert som utenlandssamtale? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Sorry mate. Er hjemme igjen nå, men skal forsøke neste gang jeg drar dit Lenke til kommentar
RAVKØM Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Sorry mate. Er hjemme igjen nå, men skal forsøke neste gang jeg drar dit Fra EU/EØS til EU/EØS: Du bruker av de inkluderte minuttene og meldingene dine. Dette er fra One Call sine sider. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. november 2019 Forfatter Del Skrevet 8. november 2019 Fra EU/EØS til EU/EØS: Du bruker av de inkluderte minuttene og meldingene dine. Dette er fra One Call sine sider. Men nå er vi usikre på hvordan Wi-Fi tale virker. Om det var tilfeldig at det virket, og at telefon eller operatører som trodde jeg befant meg i Norge, eller om Wi-Fi tale faktisk virker i utlandet og fremstår med tysk lokasjon og lar meg bruke telefonen som at jeg befinner meg i EU. Førstnevnte gjør da at jeg må betale for å ringe tyske nr, mens siste gjør det gratis. Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Trur wifi tale kan lurer til å bli skrudd på i utlandet. for jeg har har vert tilkoblet wifi tale med chili som opratør i sverge med finsk ip igjennom elisa. Så kan jo vere di systemene som sjekker feiler av og till? for nå på happybytes får jeg ikke wifi tale til og fungere fra utenlands ip selv i norge. Så kan vere telia er mindre streng en telenor på dette Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. november 2019 Del Skrevet 9. november 2019 Interessant nok så krever ikke Telenor tilgang til posisjonsdata for å bruke vowifi på min Samsung S10, mens Telia gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå