Gå til innhold

Ikke lyd i senterhøytaleren...

Anbefalte innlegg

Stilte samme spørsmålet for noen dager side, men det var ikke noe respons å få da...kanskje pga. min formulering...hehe

Har ett 5.1 lydanlegg til dataen (Creative Inspire P580), men det er nesten ikke lyd i senter høytaleren. Når jeg kjører "Tone test" (test tone knappen), så er det så vidt det er lyd i senter høytaleren, men alle de andre høytalerne er det helt fin lyd i...

Har nVidia Sound Storm (5.1) lydkort som er innebygget i hovedkortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lille lyden du hører i center høytalleren, legg øret inntil selve høytalleren og lytt, kommer det fra den, eller kommer det fra sub'en. Dette gjør det hos meg når jeg kun bruker 3 høytallere forran, og ingen bak, men setter systemet til 5.1ch.

Har du sjekket alle kabler, at de er plugget ordentlig i, test gjerne med å bytte hvem kabel som går i hvilken utgang.

Bytt center med høyre forran, er det lyd i høyre forran når det er test tone i center kanalen.

Test på alle mulige måter. bytt høytallere (middlertilig pga kabel lengder).

Har du ett sett hodetelefoner eller øre plugger, putt disse i utgangen på lydkortet i pcen (eller det innebydge du har) og kjør test tonene, i den vil du få venstre og høyre forran, den andre venstre og høyre bak, og den tredje center og sub. (dette vil ikke ødelegge noe, bruker hodetelefoner rett i denne kontakten selv, men ett surround sett fra creative parallell koplet)

Hvis du har like høy lyd i alle 5 kanaler slik, så er det noe galt med forsterker settet (høytallerene), hvis center er lav her, er det feil på Hoved kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...