Mondeo mk4 Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Hei lurer på om noen kan hjelpe meg litt ? fjernkontrollen på nøkkelen til bilen min virker ikke ? har byttet batteri uten hel. Men får ikle låst eller låst opp så må bruke nøkkelen. Noen som har noe tips hva som kan gjøres ??? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Hei lurer på om noen kan hjelpe meg litt fjernkontrollen på nøkkelen til bilen min virker ikke har byttet batteri uten hel. Men får ikle låst eller låst opp så må bruke nøkkelen. Noen som har noe tips hva som kan gjøres Klassisk Ford problem. Løsningen kan være - å låse opp bilen - sett deg inn stapp nøkkelen i tenningslåsen, vri på tenningen og tilbake til av - 4-8 ganger. Det må skje ganske raskt. I det du har vridd tenningen til av siste gangen - trykker du på "lås" knappen på nøkkelen (når den står i tenningen. Hvis sentrallåsen slår til - er problemet fikset. Prøv deg frem med 4 ganger først. Lenke til kommentar
Mondeo mk4 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 Ok da skal jeg få prøvd ut dette ? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Fortell hvordan det går. Typisk Ford problem hvis bilen står urørt noe særlig over 2-3 uker. Lenke til kommentar
Mondeo mk4 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 Det skal jeg gjøre ? Bilen sto nokk ca 1 år stille på grund av motorhavari før jeg kjøpte den og fikk montert ny brukt motor vinteren 2018. Og en liten stund etter det sluttet fjernkontrollen å funke. Lenke til kommentar
Mondeo mk4 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 Dette funket dessverre ikke ? prøvde fra 4 ganger og opp til 10 ganger uten hel ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Fortell hvordan det går. Typisk Ford problem hvis bilen står urørt noe særlig over 2-3 uker. Er vel Typisk ford problem etter 2007 da de ble bygd på på Volvo sin plattform Men må programmeres etter batteribytte ja. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Kan være så enkelt som at microbryteren i nøkkelen er gåen. Lenke til kommentar
Mondeo mk4 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 Vil det si å kjøpe ny nøkkel det da ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Den kan i teorien byttes men det er en ganske knotete jobb som krever litt loddekunskaper. Må selvfølgelig få bekreftet at det faktisk er bryteren først. https://www.youtube.com/watch?v=LmHdkCW0AaM Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Vil det si å kjøpe ny nøkkel det da ? Finn ut hva som er feil først, om det er styringsenheten i bilen eller selve nøkkelen. Har du flere nøkler? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Dette funket dessverre ikke prøvde fra 4 ganger og opp til 10 ganger uten hel Det var synd, legger ved en link som kanskje forklarer dette bedre enn jeg gjorde: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/29397-mondeo-remote-key-dead/ Så du får sjekket denne muligheten skikkelig før du går videre. Lenke til kommentar
Mondeo mk4 Skrevet 7. november 2019 Forfatter Del Skrevet 7. november 2019 (endret) Finn ut hva som er feil først, om det er styringsenheten i bilen eller selve nøkkelen. Har du flere nøkler? Nei har dessverre bare en nøkkel som fulgte med Endret 7. november 2019 av Uderzo flettet 2 innlegg Lenke til kommentar
Narum Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Hei! Fikk du løst dette? Har møtt på samme problem selv, og finner ingen gode løsninger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå