lars1 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hvordan lager man en "tre meny" i vb? Altså tenker jeg på en slik man finner på nettsteder. Tanker er at nedover står det: Adresseliste, Budsjett osv. Når man trykker på Adresseliste kommer det opp under eks. legg til ny person, se oversiktliste Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Tre-meny? kan du førskøke å forklare eller gi et eksempel? Edit: snakker du om koden for det, eller noe sånn hvordan man lager "flip-mey" som pleier å være øverst i windows? Endret 26. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 jeg snakker om sånn flip meny http://www.loplabbet.no/menu.html der kan du se litt sånn jeg tenker på! Henger mer med?? =) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg skjønner! Altså, du kan velge om du skal trykke på en label eller hva du vil egentlig Du setter inn ALLE tingene du skal ha i formen. Når man trykker på en knapp skal noe av detta kommer fra, right? F eks: Noe av detta skal komme fra ved et trykk, ALT annet på du ta bort med koden: Label1_click () command1.visible=true 'den kommer fram text1.visible=false 'den gå bort end sub Label2_click () command1.visible=false 'den gå bort text1.visible=true 'den kommer fram end sub Her har jeg to knapper som. skjønner? det er visible komandoen du bruker. Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 ikke dumt tenkt med vakke helt sånn jeg vil ha det:P Tenk deg listen nedover... Telefonregister Budsjett Notater Trykker jeg på budsjett vil menyen se slik ut: Telefonregister Budsjett - Nytt budsjett - Se budsjett Notater Når jeg da evt trykker på Nytt budsjett skal frmBudsjett komme fram Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) da bruker top-kommandoen! label1.top = 250 Da går ned eller opp til 250 Edit: når du trykker på budsjett, så går Notater ned og de to andre kommer fram Edit2: label1_clicl () budsjetform.show end sub Endret 27. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
rwu Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 er ikke helt sikker på hva du er ute etter, men... i components... legg til "microsoft windows common controls 6.0".... her har du "treeview"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå