Gå til innhold

Ny arbeidsstasjon til jobben

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe inn en ny arbeidsstasjon til jobben.

Jeg har fått frie tøyler til å kjøpe hva jeg har lyst til

Det skal være bærbar, og største delen av jobben kommer til å gå i Revit og skape forholdsvis store 3D modeller, BIM modellering osv.

Men hadde vert greit at den kunne kjøre litt grafikk tunge spill på fritiden ?

Har fått tilbakemelding fra vår software leverandør på den de kjøper inn til deres konsulenter og der er :

HP ZBook 17 G6 Mobile Workstation 17,3"

Quadro RTX 3000, Core i7-9850H, 32GB RAM, 1000GB SSD, Windows 10 Pro

Den er jo veldig bra, men så ser jeg at denne har I9 prosessor, vet ikke om det har så mye å si og så er grafikkortet også bedre til gaming uten det har mye å si for jobbens behov?

MSI P75 Creator 17,3" 4K

GeForce RTX2070 8GB, Core i9-9880H, 32GB RAM, 2 TB PCIe SSD, Windows 10 Pro

Før jeg så på arbeidsstasjoner så jeg på denne, da jeg kan forstå at den også er go til å kjøre 3D modellering:

ASUS ROG Zephyrus S GX531GXR 15,6" FHD

240Hz,GeForce RTX2080 8GB,Core i7-9750H,16GB RAM,1TB PCle SSD,W10H

Prisklassen ligger rundt 20000-30000kr!

Ønsker jeg gjerne tips forslag?

Endret av Masimo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du finner så veldig mye hjelp her.

CAD programvare er såpass spesifikt at du nok bør lese på forumer dedikert til CAD.

Gpu og ram er vel det viktigste for Revit?

Nå er vel ikke laptop en ideell maskin for CAD med mindre du bare skal inn å inspisere ferdige modeller og rendering tjeneste leier du kanskje?

Personlig ville jeg iallefall passet på at maskinen har en thunderbolt tilkobling slik at du kan koble til et eksternt skjermkort ved behov - dersom du trenger en raskere render HVIS du bruker en gpu basert render engine. Dét er kanskje det mest gunstige dersom Revit er mest tjent på at du legger pengene i gpu fremfor cpu anyway.

Men igjen - cad programmer er etter min forståelse såpass spesifikt at en config som er kjempebra for ett program gjerne fungerer dårlig for et annet. Derfor ville jeg lest meg opp på diverse diskusjoner om hardware på forumer dedikert til dette.

Lenke til kommentar

32 GB RAM, i7 (Xeon for stasjonære) og DX11 (Shader model 5) er det som anbefales for kraftige modelljobbing på Windows 10 64-bit i siste versjon.

https://knowledge.autodesk.com/support/revit-products/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-Autodesk-Revit-2020-products.html

Før var Quadro-kort gjerne brukt for dobbel flyttalls-presisjon (FP64), men det er god stund siden jeg har sett dette kreves, så matrisekalkuleringer på GPU løses vel uten absolutt krav for egenskapen. FP64 vs FP32 er to ganske forskjellige presisjonsstandarder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...