Paal Kvamme Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Viser ny Ford-SUV i Oslo Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Mustang og SUV er klare antonymer. Greit nok har aldri amerikanske muskelbiler vært noen lettvektere, men det får da være grenser. En el-SUV med 600 km rekkevidde kommer uansett til å veie mer som en Tesla. Kanskje til og med tyngre som en e-Tron Quattro. Og like tørst som en EQC? 2 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 "Sjeldent nok har Ford/Webasto gitt bilen en sekstrinns manuell girkasse." Ford skynder seg forsiktig, men det kunne vært verre. De droppet i det minste choke og startsveiv... Antar at de har clutchpedal også? 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Er da nice med manuell girkasse, bare synd det er en SUV, aldri skjønt SUV hysteriet her til lands, 4wd er greit nok, men SUV, nei takk. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Er da nice med manuell girkasse, bare synd det er en SUV, aldri skjønt SUV hysteriet her til lands, 4wd er greit nok, men SUV, nei takk. Første gir fra 0-200 km/t, andre gir fra 100-250 km/t, tredje gir fra 150-280 km/t, fjerde gir fra 200-290 km/t, femte gir ... Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Man vil jo helt sikkert få automat kasse også, for de som har adoptert den amerikanske stilen 100%. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Én girkasse? Altså én motor og en helvetes girkasse med kardang for firehjulstrekk, kompliserte differensialer og hele sulamitten? Kjenner jeg må holde tilbake latter og spydigheter i påvente av å høre tankene bak konseptet og hva de mener er fordelene med det. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) […] og en helvetes girkasse [sNIP] konseptet og hva de mener er fordelene med det.Nå var nevnte sekstrinns manuelle girkasse å finne i den elektrisk retroutrustede Mustang Lithium, ikke i den ventede elektriske SUV fra Ford. Sistnevnte blir nok i stedet presist slik vi har lært oss forvente av nylanserte elektriske biler av i dag - et svintungt monster. Riktignok da med to elektromotorer, hver med fast reduksjonsgir samt differensial, på hver sin aksling. Bønnetellerne er fortsatt av den oppfatning at det bare er SUV kunder som har betalingsvilje til å dekke merkostnaden ved fullgod elektrisk drivlinje. Godt mulig de har rett for verden sett under ett. Men ikke i Norge… Under er spionfoto av det BMW sine bønnetellere har fått i stand med deres BMW iNEXT. Den lille bilen på toppen er 'småbilen' BMW X5. På tide med lovreguleringer som begrenser hva som kan medbringes på offentlig vei… Endret 7. november 2019 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Girkassen på den test-Mustangen er bare det som sto der fra før. Typisk test mule opplegg. Vet ikke helt hvorfor de har vist den fram til pressen i det hele tatt. Kan tyde på at ledelse og PR-avdeling ikke skjønner noe som helst om elbil, noe som ikke burde overraske. Jeg tror nok det er noen andre flinke folk hos Ford som har laget en kurant SUV, i alle fall håper jeg det. 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Det er absolutt ingenting nice med en manuell girkasse. Dette er noe antikvariat som er helt ufattelig at noen enda holder liv i. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå