HØB Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Hei Har en Nissan NV200 2013 som sliter litt i kulda. Allerede ved 0 grader må denne "kinnes" 5-10sek før den starter, og nå som det er -12 enda lenger. Har lagt merke til at glødelampa tenner, men slukker med en gang(lyser kun ca 1 sek). skrur av og på tenninga flere ganger før start (5-10 ganger), men bilen er like tungstartet. Setter alltid batterilader på bilen om kvelden slik at batteriet er fullt om morgenen. motoren går lett rundt (ny olje) Motorvarmer (kontaktvarmer) er bestilt og blir satt på til helgen. Men tenker at noe ikke er helt som det skal være da bilen må "kinnes" igang selv når temperatur er på riktig side av nullen, og glødelampen knapt tenner før den slukker. etter å ha lest rundt på diverse forumer har jeg notert meg følgende: -glødeplugger (ikke alle, men noen) kan være defekte -g62 tempføler (litt usikker på hva dette er, men ser den er en gjenganger som blir nevnt. styrer denne gløding?) tar gjerne i mot tips til hvor jeg bør feilsøke Som nevnt, en Nissan NV200 2013mod, diesel, gått 120 000km mvh Hans Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Glødepluggene må sikkert byttes Vi har det samme problemet på en Vito og de skal bytte pluggene på Fredag Lenke til kommentar
HØB Skrevet 6. november 2019 Forfatter Del Skrevet 6. november 2019 Da blir det nok å bytte de ja kan jeg spørre hva du må ut med for å bytte de på verksted? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 De ville ikke gi pris, og det er firmabil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå