DrDoogie Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Snakker da også om, forhåpentligvis, begrensning basert på protokoller. Dvs., en maskin kan bruke 100% av linja til FTP, med mindre en annen maskin kjører HTTP, hvor da første maskin dynamisk begrenser opp- og nedlastingen sin basert på hvor mye andre maskin belaster. Forslag? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Snakker da også om, forhåpentligvis, begrensning basert på protokoller. Dvs., en maskin kan bruke 100% av linja til FTP, med mindre en annen maskin kjører HTTP, hvor da første maskin dynamisk begrenser opp- og nedlastingen sin basert på hvor mye andre maskin belaster. Jeg har ikke prøvd på det selv, så jeg kan ikke gi noen spesifikke forslag, men jeg ville sett etter noe brannmur/ruter-opplegg som kan sette et maks-tak på opp/nedlasting, og så f.eks. prioritere opp trafikk som går til port 80. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Om en maskin skal kunne begrense sin egen trafikk hvis en annen vil ha båndbredde, må den først ha en mulighet til å oppdage at noen andre vil ha båndbredde. Hvis trafikken ikke går igjennom den som skal begrense seg (at den er router) vil dette bli vanvittig klønete. Det er bedre å ha en router som kan sette prioritet til forskjellige typer pakker. En slik router er dyrt, så alternativet er å sette opp en pc som router. Med linux er det relativt greit. Vet ikke hvordan det er med programmer for windows. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er vel noe QoS (Quality of Service) greier du leter etter. Lenke til kommentar
DaRoxy Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 http://lartc.org/ og http://l7-filter.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå