RQS392LC Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Skattelisten: Dette tjente ledelsen i Nito og Tekna i 2018 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Og TUs redaktør og journalister? Lenke til kommentar
Ole Petter Pedersen Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Og TUs redaktør og journalister? Hei, det kommer en kommentar om betydningen av skattelistene snart, og der viser jeg i alle fall fram tallene for min egen del. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Fin artikkel, men kan dere vennligst bruke mellomrom mellom store tall, slik at man lettere kan se hva det er. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Hei, det kommer en kommentar om betydningen av skattelistene snart, og der viser jeg i alle fall fram tallene for min egen del. Du jobbet ikke i TU hele 2018, så tallene for deg er ikke så interessante. Men her er tallene for noen av dine kolleger: JAN MOLVEN MOBERG - Adm. direktør og ansv. redaktør Inntektsåret 2018 Inntekt: 4 033 991 Formue: 4 752 432 Beregnet skatt: 1 495 893 TORMOD HAUGSTAD - Redaktør Teknisk Ukeblad Inntektsåret 2018 Inntekt: 1 107 032 Formue: 355 891 Beregnet skatt: 444 845 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Særlig at det er samfunnsansvaret som er drivkrafta. Vi velger å publisere skattelistene fordi det er viktig med åpenhet og innsyn i et tillitsbasert demokrati som Norge er. Ein anna ting er relevansen av å knytte skattelistene opp mot fagforeiningane på denne måten, mesteparten av lønna til dei tillitsvalgte som sitt i hovedstyret kjem vell frå hovedarbeidsgivaren og ikkje frå fagforeninga som dei er medlemmar av? Eller er tanken å vise kor mykje/lite lønn dei tillitsvalgte har klart å forhandle fram for seg sjølv i jobbane sine? Skal ein fyrst publisere skatteopplysningane for innsyn (utan at lesaren treng å identifisere seg) så bør vell opplysningane settast i ei eller anna journalistisk ramme? Ikkje ein gong eit forsøk på å kommentere kva tala viser anna enn ein notis om at skattelistene ikkje gir eit nøyaktig bilde av økonomien? 3 Lenke til kommentar
Ole Petter Pedersen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Fin artikkel, men kan dere vennligst bruke mellomrom mellom store tall, slik at man lettere kan se hva det er. Hei, det er et godt poeng, selvsagt. Vi skal oppdatere grafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå