AnonymDiskusjon Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Hei! Noen som vet hvilken type lege eller spesialist som har mest kompetanse på seksuelle dysfunksjoner? Vil helst snakke med en kvinne, men tar det opp med fastlegen om jeg må. Har fått orgasmelidelse. Det passer best. Jeg har dog også nedsatt væskeproduksjon ifbm samleie og opphisselse iforhold til tidligere. Det er nok ikke noe psykisk årsak, selv om jeg går ut ifra at mange vil anta det først. Har ikke samleie så det gjelder onanering og ingenting har endret seg i måten jeg onanerer på. Ingenting har endret seg i livet mitt forøvrig heller. Lot bare merke til at det tok veldig lang tid før jeg fikk orgasme en gang, deretter ble jeg mer oppmerksom på det og trenden har fortsatt. Før pleide det å ta 5 min ca, nå kan det ta opptil 60 min. Har vært til en samtale hos en sexolog, men føler at de driver mest med samtaleterapi for folk som har psykologiske årsaker til seksuell dysfunksjon og at det ikke passer helt for meg. Tror dere at gynekologer, evt.nevrologer har mer kunnskap om det? Eller er det best å gå til allmennlege? Har forresten kroniske smerter og andre helseplager, så føler også at dette er et litt sånn 'luksuksproblem' egentlig og litt vanskelig å ta opp pga det også. Har fått foreslått (av nevrolog på nett) at jeg kan ha fått det sekundært til trykk/skade på pudendal nerven/pudendal nevralgi og pga opioider. Jeg bruker dog lav dose opioider. Utredes for anfall med nummenhet venstre side intimområdet og skal fjerne cyste i den forbindelse. Jeg har ikke opplevd noe bedring etter å ha trappet litt ned på dosen opioider. Takk for råd. Anonymous poster hash: d4fd0...9a7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. november 2019 Forfatter Del Skrevet 5. november 2019 Jeg har forresten hatt en time hos sexolog IKST og føler at det var litt feil sted for meg. Føler at de behandler psykologiske årsaker til seksuell dysfunksjon og at det ikke helt passer for meg egentlig. Tror derfor at jeg kanskje avbestiller neste time selv om hun damen presset veldig på å få meg til å sette opp nye timer. Anonymous poster hash: d4fd0...9a7 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Noen som vet hvilken type lege eller spesialist som har mest kompetanse på seksuelle dysfunksjoner? Har forresten kroniske smerter og andre helseplager.. Har fått foreslått (av nevrolog på nett) at jeg kan ha fått det sekundært til trykk/skade på pudendal nerven/pudendal nevralgi og pga opioider. Jeg bruker dog lav dose opioider. Utredes for anfall med nummenhet venstre side intimområdet og skal fjerne cyste i den forbindelse. Det er gynekologen som har den beste kompetansen når det gjelder den del av fysiologien du har problemer med. Ellers vil jeg si at, av det du beskriver, er det en sannsynlig årsakssammenheng. Her er det mye fysiologi/patofysiologi som krysser hverandre. Medisin er ingen eksakt vitenskap. Andre kvinner med samme problem som deg, kan ha helt andre manifestasjoner. Derfor vil det være umulig å stille en prognose. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Mitt tips: start hos fastlegen, ofte tar de noen blodprøver for å se at basalfunksjonene er som de skal være (stofskifte, blodprosent, nyretall, levertall osv.). Det vil også bli en prat med legen. Dersom ting viser seg å være helt normal, og utfordringen din ligger helt sikkert i det gynekolgiske, så vil en gynekolog være neste sted. Dersom ting viser seg å ikke være normalt hos fastlegen så har man et utgangspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå