Gå til innhold

Det må bli umulig for skipsnæringen å sitte stille i båten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

 

store aktører som wartsila levere miljøvendlige løysninger på nybygg samma e me andre levrandører.

teekay velge miljøvendling på tankbåer

supplybåter velge miljøvendling.

ferjer velge hydrid

sleppebåter e o i hybdrid version.

https://www.hellenicshippingnews.com/why-more-lng-powered-cruise-ships-are-being-built/ cruice går over te LNG fuel.

her velge conteinerbåt også LNG

https://www.kystmagasinet.no/nyheter/verdens-storste-hybride-fiskebat-pa-vei-hjem/ fiskabåter også

https://www.kystmagasinet.no/nyheter/prototype-for-hydrogen-et-skritt-naermere/ hydrogen og testes ut. så utslipp på båter vil gå ned i forbindelse me flåte fornyelse.

IMO får fyst ned svovel utslipp kor mange båter bestilte scrubbers. så e vel CO2 neste utfordring dei angripe.

Lenke til kommentar

"Da IMO vedtok ambisjonen om å halvere utslippene innen 2050, valgte de beleilig nok 2008 som referanseår."

 

Ja, det er pengene som bestemmer, og slik har det vært i alle år.

La merke til livbåten på bildet.

Til forveksling lik "Brudeegget" til Ole Brude fra 1904.

Den gang var det også pengene som hindret at denne type livbåter ble standard.

OK at rederne kjøpte overbygde livbåter, men da måtte de komme som tillegg til de tradisjonelle livbåtene.

Selvsagt installerte ikke rederne overbygde livbåter når de ikke måtte.

Vi kan bare filosofere over hvor mange sjøfolk som har mistet livet i 2 verdenskriger, fordi rederne skulle spare penger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...