AimAr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Tviler på at 2300 Volt AC er noe triks å ta på. Tror det er 2,3V AC det er snakk om.... Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ah... Leste feil. Trudde han mente å koble den omvendt, slik at 230 blei 2300. Hehe. Da kan jeg være mere enig i at det funker. 2.3 Volt er jo ingenting. Du kan jo tilogmed stikke 9V batteri på tunga uten at det gjør noe vondt. (Er litt ubehagelig though). *bøyer seg i støvet, og skal huske å lese skikkelig neste gang* Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 [...]Har du prøvd det der spikertrikset? [...] Og for å få transformert opp en spenning må den være AC. Tviler på at 2300 Volt AC er noe triks å ta på. Tok det i naturfagstimen på ungdomsskolen, forran en ganske nærvøs lærer sitat meg selv: " Koble den ene til 230V'n i veggen slik at du får 2,3V på den andre spolen." Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jepp, så det i ettertid. Sorry, trudde du mente å transformere 230 V opp til 2,3 kV. Det ville vært livsfarlig. Men, over til det trådstarteren spurte om. Hvis du ikke har snøring på elektronikk i det hele tatt, vil jeg fraråde deg å åpne skjermen din. Du kan risikere å knekke billedrørshalsen (hvis du er uheldig og kommer borti den), da slipper det luft inn i billedøret, og det er ødelagt. Jeg har vært borti talløse tilfeller der folk skulle spare 300 kroner ved å støvsuge TV'en selv. Det ble en dyr innsparing siden de da klarte å ødelegge billedrøret sitt. Du kan og risikere å få diverse spenninger i deg, helt opp til 25-30.000 Volt. Men du vil ikke dø av de, med mindre du detter når du skvetter og slår hodet ditt i bordplata eller noe. Spenningene vil gi deg en saftig karamell som gjør at du vil tenke deg om 2 ganger før du gjør noe lignende. Mvh Tv-reparatør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå