Gå til innhold

Her har Volkswagen produsert diesel- og bensinbiler i 29 år. Nå skal det bli Europas største elbilfabrikk


Anbefalte innlegg

 

Åpenbart ikke, siden det ikke ligger logikk i der i det heletatt.

Økning av el transport vill sannsynligvis bidra til redusert bruk av kull pga den kommende olje kollapsen.

Har du noen prognoser som forutsier oljekollaps?
https://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/

https://www.iea.org/publications/reports/globalevoutlook2019/

 

El elektrifisering av tysk bilpark vil kreve omtrent like mye strøm som Norge produserer. Kjernekraft er under avvikling. Tyske husstander bruker nesten ikke strøm. Vindmøller blir hatet over store deler av Tyskland.

Tyskland eksporterer meir straum enn Noreg produserer, so då har dei i alle fall plenty.

 

Tyskland har nesten ingen kraftproduksjon basert på olje (under 1%). Produksjonen av kolkraft går nedover. Gasskraft svingar meir år for år, men trenden er klårt nedover. Kjernekraft har dei snart fasa heilt ut. Det einaste som skyt til vers er fornybar kraft. Dersom 100% av alle bilar som vert selde i Tyskland frå i dag var elbilar, ville Tyskland hatt null problem med å forsyne alle bilane med fornybar kraft, og produksjonen av fossil kraft hadde gått ned i eit slikt scenario òg. (Feilen mange mentalt utfordra personar gjer, er å leggje til grunn at alle skiftar bil dagleg, og at alle bilar vert elektriske over natta dersom dei sluttar å selje eksosbilar no.) Dersom elektrifiseringa av bilparken skjer i tråd med dei måla Tyskland har sett, vil det totale tyske kraftforbruket vere lågare i 2030 enn det er no. Då reknar dei med redusert forbruk til m.a. raffinering av olje.

 

I fjor var 34% av kraftproduksjonen i Tyskland fornybar. Ved utgangen av 3. kvartal i år var dei 41%, og det er før haust- og vintervinden set inn. Vindturbinar er for det meste godt likt i Tyskland. Unnataket er område som førebels ikkje har nokon. Der dei allereie har vindturbinar er dei stort sett positivt innstilt, og det er der mykje av auken i produksjonen kjem til å skje der, etter kvart som 20 år gamle vindturbinar vert demontert og erstatta med mykje større og meir moderne vindturbinar. I tillegg aukar dei mykje offshore.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/https://www.iea.org/publications/reports/globalevoutlook2019/

Tyskland eksporterer meir straum enn Noreg produserer, so då har dei i alle fall plenty.

Tyskland har nesten ingen kraftproduksjon basert på olje (under 1%). Produksjonen av kolkraft går nedover. Gasskraft svingar meir år for år, men trenden er klårt nedover. Kjernekraft har dei snart fasa heilt ut. Det einaste som skyt til vers er fornybar kraft. Dersom 100% av alle bilar som vert selde i Tyskland frå i dag var elbilar, ville Tyskland hatt null problem med å forsyne alle bilane med fornybar kraft, og produksjonen av fossil kraft hadde gått ned i eit slikt scenario òg. (Feilen mange mentalt utfordra personar gjer, er å leggje til grunn at alle skiftar bil dagleg, og at alle bilar vert elektriske over natta dersom dei sluttar å selje eksosbilar no.) Dersom elektrifiseringa av bilparken skjer i tråd med dei måla Tyskland har sett, vil det totale tyske kraftforbruket vere lågare i 2030 enn det er no. Då reknar dei med redusert forbruk til m.a. raffinering av olje.

I fjor var 34% av kraftproduksjonen i Tyskland fornybar. Ved utgangen av 3. kvartal i år var dei 41%, og det er før haust- og vintervinden set inn. Vindturbinar er for det meste godt likt i Tyskland. Unnataket er område som førebels ikkje har nokon. Der dei allereie har vindturbinar er dei stort sett positivt innstilt, og det er der mykje av auken i produksjonen kjem til å skje der, etter kvart som 20 år gamle vindturbinar vert demontert og erstatta med mykje større og meir moderne vindturbinar. I tillegg aukar dei mykje offshore.

Jeg er klar over at Tyskland har et kraftoverskudd PR i dag. Poenget er at de eksporterer den. Går utifra at de ikke kjører vindmøller på retureffekt for å bli kvitt strømmen. Om de bruker 150Twh på bil lading betyr dette at at et naboland må øke sin produksjon 150twh. Dette må enten skaffes ved økt kullbil eller fornybar. Uansett så forskyver man problemet over til et nytt land.

 

Det andre poenget var at jeg ikke trodde på at Tyskland ville bytte fra kull til olje produsert kraft selv om oljeprisen skulle falle.

 

 

At total forbruk av strøm skulle falle ved elektrifisering er ikke særlig sannsynlig. Om Tyskland ønsker å erstatte fossil energiforsyning til husholdninger og industri som i dag bruker gass til varmtvann og strømproduksjon vil de ha utfordringer nok der.

 

Logikken ved at eletrisk energiforbruk synker ved elektrifisering kan man enkelt teste. Det blir som om man tilbyr el bilister lading på batteriferja Ampere. Tror du det vil redusere ladeproblemene til ferja? Det fleste skjønner at dette gir enda større forbruk og krever mere energitilførsel til ferja. Slik er det dessverre med hele land også.

 

At energi forbruk synker litt pga rafinering er rett men energimengdene er små i forhold til energimengden de raffinerer. Mongstad bruker under 50MW el effekt og energimengden de produserer er flere ganger innlands forbruket vårt.

 

Er det strømmen bensinpumpene bruker du tror at skal redde Tyskland? Bare tapene i ladere og linjekapasitet er gigantiske i forhold.

 

Antagelsene dine er basert på at fornybart i Tyskland øker like mye i fremtiden som i dag. Vi har ingen garanti for at dette skjer.

 

Bare se på hva som skjer når nabolandene får økninger i energiprisen. Ingenting engasjerer folk så mye som når noen skrur opp bensinprisen eller elkraft prisen. Tyskland er nok nær denne grensen alle rede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal ikkje lenger attende enn til 2014 for å sjå at OPEC ikkje gidd det. OPEC står for ein for liten del av verdas oljeproduksjon til at dei åleine kan påverke prisen i vesentleg grad, utan å tape store inntekter. I 2015 fekk dei med seg Russland på eit kutt, og dermed steig oljeprisen att, men til ein stor kostnad for både OPEC og Russland. No har USA passert dei fleste i oljeproduksjon, og det er i praksis prisen på USAnsk skiferolje og flaskehalsar i transporten ut av oljefelta i USA som dominerer prisen. Det einaste OPEC oppnår ved å kutte, er eit kortsiktig prishopp og langsiktig nedgang i oljeproduksjon og inntekter.

Du er sikkert mykje glupare enn IEA, men IEA trur oljeforbruket, og dermed prisen, vil synke kraftig frå 2030 pga eit relativt moderat sal av elbilar.

Verden har kollosalt mender olje. Det hadde ikke vert noe problem å produsert så mye at oljeprisen hadde gått til null. Det har det gjort mangen ganger gjennom historien. At nedgang i salg til personbiler kan påvirke balansen inntil landene som produserer stenger ned de minst lønnsomme er nok rett men jeg er redd for at det er litt for enkel logikk at produsentene inngår avtaler om reduksjon.

 

Den store jokeren er landene som i dag ikke har råd til olje. Hva skjer her. Vil de begynne å lyse opp byene sine med olje om den koster 1krone literen?

 

Jeg spår ikke noe mere enn iea men en økning i strømetterspørsel vil nok ikke gi voldsom overgang til oljefyrte kraftverk men en økning på kull og gass. Det var vel det utsagnet som startet denne diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verden har kollosalt mender olje. Det hadde ikke vert noe problem å produsert så mye at oljeprisen hadde gått til null. Det har det gjort mangen ganger gjennom historien. At nedgang i salg til personbiler kan påvirke balansen inntil landene som produserer stenger ned de minst lønnsomme er nok rett men jeg er redd for at det er litt for enkel logikk at produsentene inngår avtaler om reduksjon.

 

Den store jokeren er landene som i dag ikke har råd til olje. Hva skjer her. Vil de begynne å lyse opp byene sine med olje om den koster 1krone literen?

 

Jeg spår ikke noe mere enn iea men en økning i strømetterspørsel vil nok ikke gi voldsom overgang til oljefyrte kraftverk men en økning på kull og gass. Det var vel det utsagnet som startet denne diskusjonen.

 

Ja ikke noen problem i det heletatt, som når prisen halverte seg for noen år siden og alle mistet jobben her hjemme. Problemfritt.

 

Det som dog er bra er at prisen utkonkurrerer kull og en kan brenne olje plasser der en faktisk får utnyttet energien på en god måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ikke noen problem i det heletatt, som når prisen halverte seg for noen år siden og alle mistet jobben her hjemme. Problemfritt..

Tror ikke du forstod poenget. Verden kan produsere mye mere olje om den vil. Da vil produksjon være høyere enn etterspørsel og prisene kan kollapse. Heldig vis for Norge finnes det kartellvirksomhet blant de store produsentene.

Lenke til kommentar

Tror ikke du forstod poenget. Verden kan produsere mye mere olje om den vil. Da vil produksjon være høyere enn etterspørsel og prisene kan kollapse. Heldig vis for Norge finnes det kartellvirksomhet blant de store produsentene.

Du har endelig forstått det ja. Mer tilgjengelig olje, lavere pris. Olje billigere enn kull, man brenner olje og får faktisk utnyttet energi kapasiteten. Vinn vinn.

Lenke til kommentar

Du har endelig forstått det ja. Mer tilgjengelig olje, lavere pris. Olje billigere enn kull, man brenner olje og får faktisk utnyttet energi kapasiteten. Vinn vinn.

Da forstår jeg hvorfor bensin og diesel er så billig i Norge. Vi har jo 20% el biler. Tyskland hadde som mål å komme opp i en million el biler i 2020. Tror ikke de er helt der ennå. Skal de klare 20% må de opp i 6-7 millioner el biler. Når man ser hvor mye 20% elbiler påvirker bensin og diesel pris i Norge blir det interressant å se hvor billig den blir i Tyskland. Man får sikkert betalt for å fylle tanken.

Lenke til kommentar

Da forstår jeg hvorfor bensin og diesel er så billig i Norge. Vi har jo 20% el biler. Tyskland hadde som mål å komme opp i en million el biler i 2020. Tror ikke de er helt der ennå. Skal de klare 20% må de opp i 6-7 millioner el biler. Når man ser hvor mye 20% elbiler påvirker bensin og diesel pris i Norge blir det interressant å se hvor billig den blir i Tyskland. Man får sikkert betalt for å fylle tanken.

Crude oil reguleres ikke i hvert enkelt land...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

https://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/https://www.iea.org/publications/reports/globalevoutlook2019/

Tyskland eksporterer meir straum enn Noreg produserer, so då har dei i alle fall plenty.

Tyskland har nesten ingen kraftproduksjon basert på olje (under 1%). Produksjonen av kolkraft går nedover. Gasskraft svingar meir år for år, men trenden er klårt nedover. Kjernekraft har dei snart fasa heilt ut. Det einaste som skyt til vers er fornybar kraft. Dersom 100% av alle bilar som vert selde i Tyskland frå i dag var elbilar, ville Tyskland hatt null problem med å forsyne alle bilane med fornybar kraft, og produksjonen av fossil kraft hadde gått ned i eit slikt scenario òg. (Feilen mange mentalt utfordra personar gjer, er å leggje til grunn at alle skiftar bil dagleg, og at alle bilar vert elektriske over natta dersom dei sluttar å selje eksosbilar no.) Dersom elektrifiseringa av bilparken skjer i tråd med dei måla Tyskland har sett, vil det totale tyske kraftforbruket vere lågare i 2030 enn det er no. Då reknar dei med redusert forbruk til m.a. raffinering av olje.

I fjor var 34% av kraftproduksjonen i Tyskland fornybar. Ved utgangen av 3. kvartal i år var dei 41%, og det er før haust- og vintervinden set inn. Vindturbinar er for det meste godt likt i Tyskland. Unnataket er område som førebels ikkje har nokon. Der dei allereie har vindturbinar er dei stort sett positivt innstilt, og det er der mykje av auken i produksjonen kjem til å skje der, etter kvart som 20 år gamle vindturbinar vert demontert og erstatta med mykje større og meir moderne vindturbinar. I tillegg aukar dei mykje offshore.

Jeg er klar over at Tyskland har et kraftoverskudd PR i dag. Poenget er at de eksporterer den. Går utifra at de ikke kjører vindmøller på retureffekt for å bli kvitt strømmen. Om de bruker 150Twh på bil lading betyr dette at at et naboland må øke sin produksjon 150twh. Dette må enten skaffes ved økt kullbil eller fornybar. Uansett så forskyver man problemet over til et nytt land.
Dette er eit ikkje-problem. Dersom alle nye bilar selde i Tyskland frå i dag er elbilar, tek det 10,5 år å skifte ut halvparten av bilparken. På den tida har produksjonen av fornybar energi auka mykje meir enn 150 TWh.

 

Kvar har du forresten 150 TWh frå?

 

Eit av dei store problema i det tyske kraftnettet i dag er brunkol- og kjernekraftverk som ikkje regulerer ned sjølv når dei har overproduksjon, fordi det kostar meir å regulere ned enn dei taper på å produsere med tap. Dersom Tyskland khadde kvitta seg med 7 TWh brunkolkraft i dag, ville dei kunne erstatta alt med fornybar kraft frå eksisterande produksjonskapasitet. Problemet er ikkje at det går for seint å byggje ut fornybar kraftproduksjon, men at det går for seint å leggje ned den gamle. Ei analyse av periodar med negative straumprisar i 2016-2018 som BNetzA ga ut i oktober i år sa at i dei periodane hadde kol- og kjernekraftverk pøst ut i snitt mellom 18 og 26 GW til nettet, medan berre 4-8 GW var naudsynt for å halde nettet stabilt. Periodane med overproduksjon kunne vore redusert kraftig dersom dei gammaldagse kraftverka hadde regulert ned.

 

I staden for å køyre vindturbinar som vifter for å kvitte seg med straumen, kan dei lade elbilar. Det er ein av grunnane til at Tyskland no aukar støtta til kjøp av elbil og det no vert seld fleire elbilar i Tyskland enn i Noreg.

 

Det andre poenget var at jeg ikke trodde på at Tyskland ville bytte fra kull til olje produsert kraft selv om oljeprisen skulle falle.

Tyskland skal fase ut kolkrafta heilt innan 2038, og dei har ingen planar om å skifte til annan fossil kraftproduksjon.

 

At total forbruk av strøm skulle falle ved elektrifisering er ikke særlig sannsynlig. Om Tyskland ønsker å erstatte fossil energiforsyning til husholdninger og industri som i dag bruker gass til varmtvann og strømproduksjon vil de ha utfordringer nok der.

Det er det den tyske regjeringa har rekna seg fram til. Dei vil satse spesielt på energieffektivisering i bygg og industri. I tillegg går folketalet nedover. Alt dette medverkar til at kraftforbruket er venta å gå nedover.

 

Logikken ved at eletrisk energiforbruk synker ved elektrifisering kan man enkelt teste. Det blir som om man tilbyr el bilister lading på batteriferja Ampere. Tror du det vil redusere ladeproblemene til ferja? Det fleste skjønner at dette gir enda større forbruk og krever mere energitilførsel til ferja. Slik er det dessverre med hele land også.

Nok ein absurditet..

 

På ei viss energimengd går ein elbil 5 gongar lenger enn ein eksosbil, når du reknar med all energien som går med til å pumpe oljen frå oljebrønnen og heilt til tanken på bilen. Ein god del av den energien er elektrisk kraft. Difor vil elektrifisering av bilparken spare ein god del straum som kan gå rett til bilen i staden. Ampere får ikkje nokon reduksjon av straumforbruket om du ladar bilen ombord.

 

At energi forbruk synker litt pga rafinering er rett men energimengdene er små i forhold til energimengden de raffinerer. Mongstad bruker under 50MW el effekt og energimengden de produserer er flere ganger innlands forbruket vårt.

Det har eg litt vanskeleg for å tru. Berre gasskraftverket på Mogstad har 166 MW effekt. Kva annan storforbrukar av kraft er det som gjer Lindås kommune til ein av dei største kraftforbrukarane i landet?

 

Det er ikkje berre raffineringa som brukar energi. Landkraftanlegget til Johan Sverdrup har effekt på 100 MW i dag, og skal utvidast til 300 MW.

 

Antagelsene dine er basert på at fornybart i Tyskland øker like mye i fremtiden som i dag. Vi har ingen garanti for at dette skjer.

Dersom produksjonen skal auke i takt med utskifting av bilar ved 100% elbilsal frå i dag, er det nok at produksjonen av fornybar kraft aukar med ca 20-25% av tempoet i dag. Med den kraftige grøne bølgja som er i Tyskland i dag – sjølv fleirtalet av veljarane til klimafornektarpartiet AfD tykkjer det grøne skiftet går for seint – er det neppe stor fare for at utbygginga av fornybar energi går seinare. Kol skal uansett fasast ut og fornybar energi er billigare enn alt anna.

 

Bare se på hva som skjer når nabolandene får økninger i energiprisen. Ingenting engasjerer folk så mye som når noen skrur opp bensinprisen eller elkraft prisen. Tyskland er nok nær denne grensen alle rede.

Opinionen i Tyskland går i motsett retning av det du trur. Eit stort og stadig større fleirtal av tyske veljarar støttar Energiewende og meiner at det ikkje er for dyrt i dag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er eit ikkje-problem. Dersom alle nye bilar selde i Tyskland frå i dag er elbilar, tek det 10,5 år å skifte ut halvparten av bilparken. På den tida har produksjonen av fornybar energi auka mykje meir enn 150 TWh.

Kvar har du forresten 150 TWh frå?

Eit av dei store problema i det tyske kraftnettet i dag er brunkol- og kjernekraftverk som ikkje regulerer ned sjølv når dei har overproduksjon, fordi det kostar meir å regulere ned enn dei taper på å produsere med tap. Dersom Tyskland khadde kvitta seg med 7 TWh brunkolkraft i dag, ville dei kunne erstatta alt med fornybar kraft frå eksisterande produksjonskapasitet. Problemet er ikkje at det går for seint å byggje ut fornybar kraftproduksjon, men at det går for seint å leggje ned den gamle. Ei analyse av periodar med negative straumprisar i 2016-2018 som BNetzA ga ut i oktober i år sa at i dei periodane hadde kol- og kjernekraftverk pøst ut i snitt mellom 18 og 26 GW til nettet, medan berre 4-8 GW var naudsynt for å halde nettet stabilt. Periodane med overproduksjon kunne vore redusert kraftig dersom dei gammaldagse kraftverka hadde regulert ned.

I staden for å køyre vindturbinar som vifter for å kvitte seg med straumen, kan dei lade elbilar. Det er ein av grunnane til at Tyskland no aukar støtta til kjøp av elbil og det no vert seld fleire elbilar i Tyskland enn i Noreg.

Tyskland skal fase ut kolkrafta heilt innan 2038, og dei har ingen planar om å skifte til annan fossil kraftproduksjon.

Det er det den tyske regjeringa har rekna seg fram til. Dei vil satse spesielt på energieffektivisering i bygg og industri. I tillegg går folketalet nedover. Alt dette medverkar til at kraftforbruket er venta å gå nedover.

Nok ein absurditet..

På ei viss energimengd går ein elbil 5 gongar lenger enn ein eksosbil, når du reknar med all energien som går med til å pumpe oljen frå oljebrønnen og heilt til tanken på bilen. Ein god del av den energien er elektrisk kraft. Difor vil elektrifisering av bilparken spare ein god del straum som kan gå rett til bilen i staden. Ampere får ikkje nokon reduksjon av straumforbruket om du ladar bilen ombord.

Det har eg litt vanskeleg for å tru. Berre gasskraftverket på Mogstad har 166 MW effekt. Kva annan storforbrukar av kraft er det som gjer Lindås kommune til ein av dei største kraftforbrukarane i landet?

Det er ikkje berre raffineringa som brukar energi. Landkraftanlegget til Johan Sverdrup har effekt på 100 MW i dag, og skal utvidast til 300 MW.

Dersom produksjonen skal auke i takt med utskifting av bilar ved 100% elbilsal frå i dag, er det nok at produksjonen av fornybar kraft aukar med ca 20-25% av tempoet i dag. Med den kraftige grøne bølgja som er i Tyskland i dag – sjølv fleirtalet av veljarane til klimafornektarpartiet AfD tykkjer det grøne skiftet går for seint – er det neppe stor fare for at utbygginga av fornybar energi går seinare. Kol skal uansett fasast ut og fornybar energi er billigare enn alt anna.

Opinionen i Tyskland går i motsett retning av det du trur. Eit stort og stadig større fleirtal av tyske veljarar støttar Energiewende og meiner at det ikkje er for dyrt i dag.

Skal ikkje kommentere alt dette.

 

Som du sier overprodusert Tyskland el kraft PR i dag fordi dei ikkje kan regulere kolkraften godt nok. Dette selger de til en dårlig pris til utlandet. Denne energien kunne vert solgt innlands til 3kr kilowatten om Tyskland hadde hatt en elbilflåte som trengte denne strømmen. Det var poenget.

 

Ang mongstad gasskraftverk

Det 50MW kom fra konsesjonssøknaden. Poenget var å bruke spillvarme fra gasskraftverk i stedet for å brenne olje fra lasta.

50MW skulle dekke elkraft behovet til rafeneriet mens resten skulle eksporteres. Det var forretningsideen. Brenning av gass for å skaffe varme skulle gi mindre CO2 i forhold til å brenne tungolje.

 

Tyskland har vel ikke noen stor oljeproduksjon så vidt jeg vet om. Under krigen laget de bensin av kull. Tror ikke de bruker mange kWh på å pumpe opp olje. Tror gevinsten her blir marginal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verden har kollosalt mender olje. Det hadde ikke vert noe problem å produsert så mye at oljeprisen hadde gått til null. Det har det gjort mangen ganger gjennom historien. At nedgang i salg til personbiler kan påvirke balansen inntil landene som produserer stenger ned de minst lønnsomme er nok rett men jeg er redd for at det er litt for enkel logikk at produsentene inngår avtaler om reduksjon.

 

Den store jokeren er landene som i dag ikke har råd til olje. Hva skjer her. Vil de begynne å lyse opp byene sine med olje om den koster 1krone literen?

Dersom olje kostar 1 krone literen vil samtlege felt i Nordsjøen vere ulønsame, og det same skjer med mykje anna oljeproduksjon. Eg er sikker på at mange land, inkludert Noreg, vil halde oppe produksjonen med subsidiar i mange år til for å unngå massearbeidsløyse, men det vil vere eit kraftig signal om at oljealderen har teke slutt.

 

Jeg spår ikke noe mere enn iea men en økning i strømetterspørsel vil nok ikke gi voldsom overgang til oljefyrte kraftverk men en økning på kull og gass. Det var vel det utsagnet som startet denne diskusjonen.

Det vil ikkje seie ein auke i bruken av kol eller gass so lenge det er billigare å byggje ut fornybar kraftproduksjon enn kol- og gasskraft. Ein stadig større del av verdas kraftproduksjon er fornybar, fordi det er billigare å byggje fornybar enn fossil kraftproduksjon. Elbilar gjer det meir lønsamt å byggje fornybart, fordi dei kan auke forbruket for å balansere større tilfeldig kraftproduksjon, og lagar dermed eit golv for kraftprisen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som du sier overprodusert Tyskland el kraft PR i dag fordi dei ikkje kan regulere kolkraften godt nok. Dette selger de til en dårlig pris til utlandet. Denne energien kunne vert solgt innlands til 3kr kilowatten om Tyskland hadde hatt en elbilflåte som trengte denne strømmen. Det var poenget.

Ikkje heilt. Produsenten sel straumen til ein snittpris rundt 60 øre/kWh i Tyskland. Grunnen til at forbrukarar betaler opp mot 3 pr kWh er nettleige og avgifter.

 

Eit vesentleg poeng her er at det faktisk er kolkrafta som er problemet, ikkje fornybar energi. Kolkrafta har aldri vore spesielt regulerbar, og difor har Tyskland store balansereservar i form av m.a. pumpekraftverk. Når det kjem inn mykje fornybar energi i tillegg, utan at kolkrafta vert lagt ned, vert det veldig stort press på balansereservane. Alle veit at løysinga er å leggje ned kolkrafta, men ingen ynskjer å vere ansvarleg for å leggje ned titusenvis av arbeidsplassar. :-(

 

Tyskland har vel ikke noen stor oljeproduksjon så vidt jeg vet om. Under krigen laget de bensin av kull. Tror ikke de bruker mange kWh på å pumpe opp olje. Tror gevinsten her blir marginal.

Det er den same krafta. Frå neste år har vi ein kabel på 1400 MW mellom Noreg og Tyskland. Frå før har vi kablar til Danmark og Nederland, som har stor utvekslingskapasitet med Tyskland. I tillegg har Tyskland mange oljeraffineri. 2,1% av eksporten frå Tyskland i 2018 var raffinerte oljeprodukt.

 

Apropos støtte for omlegging til fornybar energi i Tyskland:

88% støttar Energiewende. Til og med 77% av klimafornektarane og 59% av AfD-veljarane støttar Energiewende. Kjelde:

https://www.iass-potsdam.de/en/news/social-sustainability-barometer-energiewende-shows-broad-support-along-doubts-about

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje heilt. Produsenten sel straumen til ein snittpris rundt 60 øre/kWh i Tyskland. Grunnen til at forbrukarar betaler opp mot 3 pr kWh er nettleige og avgifter.

Eit vesentleg poeng her er at det faktisk er kolkrafta som er problemet, ikkje fornybar energi. Kolkrafta har aldri vore spesielt regulerbar, og difor har Tyskland store balansereservar i form av m.a. pumpekraftverk. Når det kjem inn mykje fornybar energi i tillegg, utan at kolkrafta vert lagt ned, vert det veldig stort press på balansereservane. Alle veit at løysinga er å leggje ned kolkrafta, men ingen ynskjer å vere ansvarleg for å leggje ned titusenvis av arbeidsplassar. :-(

Det er den same krafta. Frå neste år har vi ein kabel på 1400 MW mellom Noreg og Tyskland. Frå før har vi kablar til Danmark og Nederland, som har stor utvekslingskapasitet med Tyskland. I tillegg har Tyskland mange oljeraffineri. 2,1% av eksporten frå Tyskland i 2018 var raffinerte oljeprodukt.

Apropos støtte for omlegging til fornybar energi i Tyskland:

88% støttar Energiewende. Til og med 77% av klimafornektarane og 59% av AfD-veljarane støttar Energiewende. Kjelde:https://www.iass-potsdam.de/en/news/social-sustainability-barometer-energiewende-shows-broad-support-along-doubts-about

 

Om du Eide et kullkraftverk. Ville mere el biler være en fordel eller ville det vert en trussel mot virksomheten din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje heilt. Produsenten sel straumen til ein snittpris rundt 60 øre/kWh i Tyskland. Grunnen til at forbrukarar betaler opp mot 3 pr kWh er nettleige og avgifter.

Eit vesentleg poeng her er at det faktisk er kolkrafta som er problemet, ikkje fornybar energi. Kolkrafta har aldri vore spesielt regulerbar, og difor har Tyskland store balansereservar i form av m.a. pumpekraftverk. Når det kjem inn mykje fornybar energi i tillegg, utan at kolkrafta vert lagt ned, vert det veldig stort press på balansereservane. Alle veit at løysinga er å leggje ned kolkrafta, men ingen ynskjer å vere ansvarleg for å leggje ned titusenvis av arbeidsplassar. :-(

Det er den same krafta. Frå neste år har vi ein kabel på 1400 MW mellom Noreg og Tyskland. Frå før har vi kablar til Danmark og Nederland, som har stor utvekslingskapasitet med Tyskland. I tillegg har Tyskland mange oljeraffineri. 2,1% av eksporten frå Tyskland i 2018 var raffinerte oljeprodukt.

Apropos støtte for omlegging til fornybar energi i Tyskland:

88% støttar Energiewende. Til og med 77% av klimafornektarane og 59% av AfD-veljarane støttar Energiewende. Kjelde:https://www.iass-potsdam.de/en/news/social-sustainability-barometer-energiewende-shows-broad-support-along-doubts-about

Det er ikkje alle som ser like lyst på energisituasjonen i Tyskland som du.

 

https://www.forbes.com/sites/michaelshellenberger/2019/09/05/renewables-threaten-german-economy-energy-supply-mckinsey-warns-in-new-report/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eg har alltid lurt på kvifor utanlandske konsulentselskap får seg til å skrive slike rapportar på oppdrag frå kolindustrien, når Tyskland har det mest stabile kraftnettet i verda og dei tyske nett-operatørane meiner at 80% fornybart ikkje er noko problem i det heile i dagens nett. Med litt meir smart styring av forbruk, til dømes lading av elbilar, kan ein godt auke til meir enn 80%:

https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/energiewende-80-prozent-erneuerbare-sind-kein-problem/13688974.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har alltid lurt på kvifor utanlandske konsulentselskap får seg til å skrive slike rapportar på oppdrag frå kolindustrien, når Tyskland har det mest stabile kraftnettet i verda og dei tyske nett-operatørane meiner at 80% fornybart ikkje er noko problem i det heile i dagens nett. Med litt meir smart styring av forbruk, til dømes lading av elbilar, kan ein godt auke til meir enn 80%:https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/energiewende-80-prozent-erneuerbare-sind-kein-problem/13688974.html

80% fornybart er ikke noe problem i noe nett. Biokraftstoff og vannkraft er fornybart og lett å regulere. Vind og sol er mye vanskeligere å styre effekten på. Det er derfor feil å si at fornybart ikke gir problemer. Man må faktisk skille mellom kildene.

 

Alle skjønner at et kraftsystem bestående kun av vindmøller ikke vil fungere. Da vil man trenge enorm overkapasitet og terra batterier. Det kan være overskyet og vindstille i en uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heilt klårt eit trugsmål. Det gjer jo fornybar energi meir konkurransedyktig mot kolkrafta.

Den logikken tror jeg mange kraftleverandører sliter med å forstå. Alle rapporter jeg har sett har pekt på utfordringer ved økt bruk av elbiler for kraftnettet. Det er ikke slik at man kan nekte folk å kjøre på jobb bare fordi det ikke blåser eller at det er mørkt. Det ideelle for Tyskland ville ha vert hybridbiler med fjernstyrt lading. Da kunne kraftselskapene sperret lading i perioder med lite sol og vind.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den logikken tror jeg mange kraftleverandører sliter med å forstå. Alle rapporter jeg har sett har pekt på utfordringer ved økt bruk av elbiler for kraftnettet. Det er ikke slik at man kan nekte folk å kjøre på jobb bare fordi det ikke blåser eller at det er mørkt. Det ideelle for Tyskland ville ha vert hybridbiler med fjernstyrt lading. Da kunne kraftselskapene sperret lading i perioder med lite sol og vind.

 

Ladbare hybrider med små batteri er egentlig de verste bilene for strømnettet da de lades om morgenen når man kommer på jobb, om ettermiddagen når man kommer hjem og på kvelden etter aktiviteter, samme tidspunkt, hver dag, alle sammen.

 

Dette treffer som regel i allerede høylastperioder i nettet og gjerne før og etter solceller bidrar med sin peak på dagtid.

 

Elbiler med store batteri, 50kWh+, kan lades når det er minst belastning, mange gjør dette allerede pga det er naturlig nok også da det er billigst. Man trenger ikke engang lade hver natt eller dag, de fleste kan fint hoppe over flere dager i hverdagen.

Lenke til kommentar

Ladbare hybrider med små batteri er egentlig de verste bilene for strømnettet da de lades om morgenen når man kommer på jobb, om ettermiddagen når man kommer hjem og på kvelden etter aktiviteter, samme tidspunkt, hver dag, alle sammen.

 

Dette treffer som regel i allerede høylastperioder i nettet og gjerne før og etter solceller bidrar med sin peak på dagtid.

 

Elbiler med store batteri, 50kWh+, kan lades når det er minst belastning, mange gjør dette allerede pga det er naturlig nok også da det er billigst. Man trenger ikke engang lade hver natt eller dag, de fleste kan fint hoppe over flere dager i hverdagen.

Rene el biler må lades regelmessig og man kan ikke bruke dem uten strøm. Poenget med ladbare hybrider er at om det ikke produseres fornybar strøm og myndigheter stenger for lading en uke så kan de fremdeles kjøres. De er rett og slett mere fleksible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...