magiga Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 1,5 milliard skiller disse to forslagene til ny stasjon på Majorstuen Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 og legg til 2-3 milliarder i kostnadsoverskridelser, på alle alternativene. 4 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Men hvorfor 7 år? På 7 år klarte Sveitser å grave ut 100km tunnel i alpene mens i Norge klarer vi ikke grave en hull i bakken engang. See bare på Storgata skal de også holde på i flere år.. Bygg nå for fremtiden og ikke for hva behovet er idag som er vanlig siden norske politikere er så glad i å klippe snorer 1 Lenke til kommentar
Bror T Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Fornebubanen skulle vert av denne typen: https://www.tu.no/artikler/slik-vil-de-bygge-hurtigtog-pa-stylter/234772 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Men hvorfor 7 år? På 7 år klarte Sveitser å grave ut 100km tunnel i alpene mens i Norge klarer vi ikke grave en hull i bakken engang. See bare på Storgata skal de også holde på i flere år.. Bygg nå for fremtiden og ikke for hva behovet er idag som er vanlig siden norske politikere er så glad i å klippe snorer Forhåpentligvis dør ikke 9 mennesker som under Gotthardtunnelen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel . Og det er nok noe annet å bygge midt inne i en levende by. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Forhåpentligvis dør ikke 9 mennesker som under Gotthardtunnelen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel . Og det er nok noe annet å bygge midt inne i en levende by. ... Litt av et argument. Norge bygger utrolig sakte alt av infrastruktur. Ja det døde 9 under bygging men om du faktisk leser litt mer enn overskrifter finner du ut at flere av de døde på, grunn av at de selv var oppmerksome. Bygge I levde by sier du? Ta en titt på, crossrail I London. Lenke til kommentar
TOLR Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Forhåpentligvis dør ikke 9 mennesker som under Gotthardtunnelen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel . Og det er nok noe annet å bygge midt inne i en levende by. ... Litt av et argument. Norge bygger utrolig sakte alt av infrastruktur. Ja det døde 9 under bygging men om du faktisk leser litt mer enn overskrifter finner du ut at flere av de døde på, grunn av at de selv var oppmerksome. Bygge I levde by sier du? Ta en titt på, crossrail I London. crossrail har da tatt 12 år å bygge og kostet litt meir. Er også eit større prosjekt. men du skal ha at crossrails er eit betre samenneligning enn gotthard base tunnel. Når det kjem til tempo i utbygging så har vell det noko med kontrakstsform og gjer. Nyeveier har jo prøvd seg med andre kontraktar og har greid og bygge raskere... 1 Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Man bør slutte med Brundland-tankegangen om å hele tiden gå for billigste løsning i infrastrukturprosjekter. Gå for beste løsning! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 ... Litt av et argument. Norge bygger utrolig sakte alt av infrastruktur. Ja det døde 9 under bygging men om du faktisk leser litt mer enn overskrifter finner du ut at flere av de døde på, grunn av at de selv var oppmerksome. Bygge I levde by sier du? Ta en titt på, crossrail I London. Joda, alt går så sakte i Norge, og ingenting går sakte i Sveits. La oss ta for oss et par overskrifter i Sveistiske medier i den senere tid: Konserthus blir 6 måneder forsinket og 10 milioner Sveitsesrfrank (90 millioner NOK dyrere Universitetsbygg blir 7 måneder forsinket og 10 millioner Sveitserfrank dyrere Nybygg til flyplassen i Zurich blir forsinket. Universitetsbygg blir minst 1 år forsinket. Kraftverk blir 140 millioner Sveitserfrank dyrere og 4 år forsinket Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Men hvorfor 7 år? På 7 år klarte Sveitser å grave ut 100km tunnel i alpene mens i Norge klarer vi ikke grave en hull i bakken engang. See bare på Storgata skal de også holde på i flere år.. Bygg nå for fremtiden og ikke for hva behovet er idag som er vanlig siden norske politikere er så glad i å klippe snorer Gotthardttunnelen tok 16 år å bygge, ikke 9. 1 Lenke til kommentar
sdanno Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 En ny stor og unødvendig kostbar stasjonsløsning slik Ruter foreslår på Majorstuen må ikke være enforutsetning for den nye se trumstunnelen. Les mer på:https://www.facebook.com/ReisOsloFornebu7min/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå