Gå til innhold

Hurtigrutens bønn kan bli hørt - myndighetene skal vurdere biodiesel til skip [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Import fra Europa, USA og Kina?

Skulle gjerne sett at TU hadde en artikkel om erfaringene til Stena Germanica, som bruker metanol.

Hvorfor er ikke metanol mer med i debatten som alternativer til dagens diesel?

Energiinnholdet er ca det halve av diesel pr. liter, men også biodiesel er kostbart, og med større CO2 avtrykk enn metanol.

Metanol bruker CO2 i produksjonen, som kan komme fra sementfabrikker og avfallsanlegg.

En slipper å tenke på lagring i Nordsjøen av CO2, da trolig CO2 blir mangelvare dersom metanol skal erstatte diesel i transportsektoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...