Populært innlegg Styrmann Smisk Skrevet 17. november 2019 Populært innlegg Del Skrevet 17. november 2019 Kutt økonomisk støtte til religioner i Norge. La dem finansiere sin egen tro, eller visne bort. 15 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 Sosiale medier ødelegger samfunnet. Religion bør ikke være et fag på skolen. Du kan ikke velge kjønn. Hvis du er født gutt, men føler deg som ei jente, så er du fortsatt gutt. Foruten om operasjoner er det ingenting du kan gjøre for å endre kjønn. 1 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 At Facebook vurderer å ta bort antall likes-funksjonen. Hvis folk ikke tåler at andre har flere likes enn deg, så ikke vær på facebook. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 Sydvest skrev (43 minutter siden): Kutt økonomisk støtte til religioner i Norge. La dem finansiere sin egen tro, eller visne bort. Er det en upopulær mening? Disorder skrev (18 minutter siden): Sosiale medier ødelegger samfunnet. Religion bør ikke være et fag på skolen. Eller dette? Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 (endret) frohmage skrev (34 minutter siden): Er det en upopulær mening? Eller dette? Vel, mange mener religion er viktig i skolen for å oppdra barn med gode holdninger og respekt for medmennesker, selv uten det religøse i faget. Det er jo bare tull at vi ikke kan lære det uten religion (og bedre) Sosiale medier blir bare kritisert når vi bruker det for mye (flere timer hver dag), men ellers er det "en fin måte å holde kontakten på". Innenfor sosiologi blir det nevnt at sosiale medier ikke skader oss, så det er vel ikke populært å stå imot sosiale medier, tvert imot. Bare se på alle de som livnærer seg av det. Endret 17. november 2019 av Disorder Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 frohmage skrev (29 minutter siden): Er det en upopulær mening? I en stor meningsmåling vil jeg tippe det. Jeg tror generelt sett at det gjennomsnittlige forummedlem er mer åpen for forandring og utvikling i samfunnet enn den gjennomsnittlige nordmann. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 (endret) Vi må betale mere i skatt. edit: Jeg må visst begynne å lese nøyere. Synes økonomisk støtte til religiøse er en uting, men barn må lære om grusom overtro på skolen, selv om det er ubehagelig. Endret 17. november 2019 av frohmage Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 Disorder skrev (5 timer siden): Vel, mange mener religion er viktig i skolen for å oppdra barn med gode holdninger og respekt for medmennesker, selv uten det religøse i faget. Det er jo bare tull at vi ikke kan lære det uten religion (og bedre) Mener vi burde ha religion i skolen, at det burde ha en myyye mindre del av pensum enn nå, men vi vet alle at those who forget history are doomed to repeat it. So lets not. Lets remember the crazy bullshit forever. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 Hvor vil barn lære om religion uten religionslære i skolen? Nemlig av foreldrene og slekt. Tror dere det vil bli objektivt? 2 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 Jeg mener at så fort man blir pensjonist, skal man gi fra seg førerkortet til alle motoriserte kjøretøy. Samtidig mener jeg at alle fast-food sjapper må utryddes. Gi folket ren mat! Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 17. november 2019 Del Skrevet 17. november 2019 BuffyAnneSummers skrev (1 time siden): Mener vi burde ha religion i skolen, at det burde ha en myyye mindre del av pensum enn nå, men vi vet alle at those who forget history are doomed to repeat it. So lets not. Lets remember the crazy bullshit forever. Tror ikke religion i den forstand vi snakker om vil komme tilbake så lett hvis vi gjennom generasjoner har fått den bort. Jeg tror at siden vi i dag lever i en såpass teknologisk og forkningsbasert verden, så ville det (i mine øyne) vært utrolig om noen begynte å dyrke en gud i himmelen og samtidig fryktet en brennende undergang. At mennesker tror på noe spirituelt vil igjen være noe annet. Lov å ha fantasi Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Mennesker har jo bevist gang på gang at vi ikke akkurat er de smarteste som er, og at vi kan være jææævla onde. Det vil alltid være sårbare folk som ønsker å bare høre til NOE som er lette å utnytte. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Se bare på vigrid. Husker noen vigrid? Hahahha håper jeg er den eneste igjen! 1 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 At vi mennesker er dumme og onde er ikke noe nytt. Det gir vel bare mer grunn til å ta vekk religion fra skolen Religion avler mye ondskap også. Homohat og annen diskriminering f.eks. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 (endret) En av Kristendommens grunnverdier er nestekjærlighet. Homohat og diskriminering lærer man av foreldre, ikke på skolen. Endret 18. november 2019 av Sydvest 4 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 BuffyAnneSummers skrev (1 time siden): Se bare på vigrid. Husker noen vigrid? Hahahha håper jeg er den eneste igjen! Oh yeah. Jeg måtte lese litt på Wiki - der står det at Vigrid har gjenoppstått. Tittet litt på nettsidene deres. https://www.vigrid.net/ - "Støtt vigrid eller bli slaktet som fortjent". Javel. Var noen heftige debatter på TV2 og TV Norge med og om Vigrid på slutten av 90-tallet om jeg husker rett. Når TV Norge fremdeles hadde nyheter osv... Jeg sier som søstra mi pleier å si. "Vigrid, gå å legg deg..." 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Kris85 skrev (7 timer siden): "Støtt vigrid eller bli slaktet som fortjent". Jeg tror jeg tar sjansen på at jeg kan klare å unngå begge deler, jeg... Geir 4 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Sydvest skrev (10 timer siden): En av Kristendommens grunnverdier er nestekjærlighet. Homohat og diskriminering lærer man av foreldre, ikke på skolen. Sa ikke at de lærer det på skolen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Det er ikke høy fart som er problemet og årsaken til at mange dør og skades i trafikken. Det er for høy fart. Det lille ordet på tre bokstaver endrer alt. 4 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Disorder skrev (1 time siden): Sa ikke at de lærer det på skolen. Så hvorfor fjerne det? Er det ikke nyttig å kunne litt om menneskesynet og verdiene verden rundt? Å legge lokk på den mørke delen av historien vår vil potensielt gjøre mer skade enn nytte. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå