toreae Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Hei. Svigermor har skutt seg i foten (igjen). Hun har byttet fra Telenor fiber, til Nextgentel (over Telenors fiber). Skal hun da beholde Telenors fibermodem (ONT? I-020G-F)? Siden det ikke er noe tilsvarende med i pakken hun har fått. Telenor har tydeligvis sluttet å levere innternett, når kan man regne med at Nextgentel begynner å levere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Det er logisk at fiber og ONT hører sammen - Telenor fiber, Telenor ONT. Nextgentel er bare leverandør av innhold, de drifter ikke linjen. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. november 2019 Forfatter Del Skrevet 3. november 2019 Det var det jeg tenkt. På fibermodemet er det lys i 3 led på ene siden, mens de 2 ledene på andre siden er mørke. Dette indikerer vel at det er forbindelse (3 led), men ingen trafikk - Telenor har koblet ned, Nextgentel har ikke koblet opp? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) I følge manualen så er de to LED for Ethernet portene. Mørk = Ethernet link failure, lys = Ethernet link is good Det tyder vel på at det skal være lys når ONT er koblet til en router. Den begynner å blinke når det er trafikk. Endret 4. november 2019 av Hårek Fikset link Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. november 2019 Forfatter Del Skrevet 3. november 2019 Takker, det hadde jeg ikke tenkt på. Har vært noen andre "hjelpere" på besøk, jeg tenkte ikke det var en mulighet. Disse andre hjelperene mente hun måtte ha en ny plugg, fiberkabelen passet ikke i ny ruter til Nextgentel....... Men det var dog en kabel koblet til, så det burde kanskje være et lys, selv om det var i feil port. Får se i morgen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Ja, forventer ikke at man skal kunne se på LED om Telenor / Nextgentel er oppkoblet eller ikke. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) Er det blitt leveringsfrihet på fiberlinjene som det har vært med telefonlinjene mht bredbånd? Endret 3. november 2019 av SpecialForce Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. november 2019 Forfatter Del Skrevet 3. november 2019 Ja, på Telenor sine, mener jeg. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Så spennende! Jeg håper det blir åpnet fullstendig opp i tiden som kommer. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 I følge manualen så er de to LED for Ethernet portene. Mørk = Ethernet link failure, lys = Ethernet link is good Det tyder vel på at det skal være lys når ONT er koblet til en router. Den begynner å blinke når det er trafikk. Linken din er vel litt feil, eller? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Gikk litt kjapt der, ja. Fikset. https://fccid.io/ANATEL/02211-12-06782/Manual-Parte-2/0D682121-BCD1-48A3-A819-1FFFC9DD703C Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 Med mye fram og tilbake, så har svigermor internett med Telenor sitt utstyr, fibermodem og ruter. Nextgentel sin ruter starter opp, kommer med 4 grønne led (hvor av ett lys er for internett, for så å starte på nytt (internett-led blir oransje, de andre slukker. Tv-boksen får ingen nettverksforbindelse. Nextgentel forteller at det er dem som leverer internett, fra 30. oktober. Jeg hadde ikke pc med og kunne sjekke om det var rett. Nextgentel forteller at de skal ha sendt email til svigermor, men hun har ikke fått noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå