Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bytte fibermodem ved bytte av leverandør

Anbefalte innlegg

Hei. Svigermor har skutt seg i foten (igjen). Hun har byttet fra Telenor fiber, til Nextgentel (over Telenors fiber). Skal hun da beholde Telenors fibermodem (ONT? I-020G-F)? Siden det ikke er noe tilsvarende med i pakken hun har fått. Telenor har tydeligvis sluttet å levere innternett, når kan man regne med at Nextgentel begynner å levere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, det hadde jeg ikke tenkt på. Har vært noen andre "hjelpere" på besøk, jeg tenkte ikke det var en mulighet. Disse andre hjelperene mente hun måtte ha en ny plugg, fiberkabelen passet ikke i ny ruter til Nextgentel.......

Men det var dog en kabel koblet til, så det burde kanskje være et lys, selv om det var i feil port. Får se i morgen.

Lenke til kommentar

Med mye fram og tilbake, så har svigermor internett med Telenor sitt utstyr, fibermodem og ruter. Nextgentel sin ruter starter opp, kommer med 4 grønne led (hvor av ett lys er for internett, for så å starte på nytt (internett-led blir oransje, de andre slukker. Tv-boksen får ingen nettverksforbindelse.

Nextgentel forteller at det er dem som leverer internett, fra 30. oktober. Jeg hadde ikke pc med og kunne sjekke om det var rett. Nextgentel forteller at de skal ha sendt email til svigermor, men hun har ikke fått noen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...