Svein-Erik Hole Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Få virksomheter vil ansette folk med hull i CV-en Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Det er jo synd det er slik, men jeg vil tro at de som bruker sin tid utenfor arbeidslivet til fornuftige sysler, i stor grad kan overbevise en potensiell arbeidsgiver om at de ikke er noe dårligere enn en som har vært i arbeid den samme tidsperioden. Hvis man sitter hjemme og tvinner tommeltotter i sin arbeidsledighet, er det ikke rart at det blir sett på som negativt - det viser jo en klar mangel på selvstendighet. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Det er helt klart at når man skal ansette folk er det mye enklere og tryggere å ansette folk som er i jobb. Jeg vet om flere som generelt utelukker arbeidsledige. De vil ha folk som gjør en god jobb andre steder. Helt forståelig fordi ansettelses vern er sterkt i Norge og mangen kvier seg for prosessen med å si etter 3 mnd prøvetid at dessverre du er ikke god nok. Slik sett er jeg for midlertidige ansettelser fordi det gir folk en sjanse til å vise om de duger uten for store forpliktelser. Det er også klart at om man skal ansette en sivilingeniør er det bedre at han har jobbet et år som gravemaskinfører enn at han har vert jobbsøker. Omtrent all jobberfaring er positiv. Selv om man ikke utfører det man er utdannet til lærer man seg andre ting som kan være nyttig. Om organisering av arbeid, sammarbeid, ledelse pluss endel om praktiske ting. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Trur nok at arbeidsledigheit er eit større problem en hol i CVen. Dersom du vsr arbeidsledig i 2014-2015 så har ikkje det like stor betydning. Særleg når det gjeld tekniske jobbar der fagleg oppdatering er viktig så er det ein stor ulempe å være arbeidsledig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå