Mathias Klingenberg Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Test av Model 3 Standard Range Plus: Denne bilen gjør det gøy å lade Lenke til kommentar
Populært innlegg Mkrogh Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. november 2019 For 75000kr får man 40% lengre rekkevidde, 4x4, bedre HiFi, raskere aks, raskere lading, bedre programvare...tipper billigversjonen vil settes ned i pris når rimeligere konkurrenter kommer neste år. 11 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 (endret) For 75000kr får man 40% lengre rekkevidde, 4x4, bedre HiFi, raskere aks, raskere lading, bedre programvare...tipper billigversjonen vil settes ned i pris når rimeligere konkurrenter kommer neste år. Helt korrekt. Bang-for-the-buck-messig er LR det beste man kan kjøpe i dag, ikke bare fra Tesla men også ellers. Egentlig det Tesla burde ha gjort ifht norsk bilmarked er å ha lansert RWD utgave med 80kWh+ batteri. Gjøre en liten hestehandel og bytte ut vekten av fremre motor med mer batteri og dermed rekkevidde. 4x4 er fantastisk, men kan fort tenkes at noen kan leve uten dette og hadde ønsket mer rekkevidde for ca samme prisen. Endret 2. november 2019 av nessuno 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Helt korrekt. Bang-for-the-buck-messig er LR det beste man kan kjøpe i dag, ikke bare fra Tesla men også ellers. Egentlig det Tesla burde ha gjort ifht norsk bilmarked er å ha lansert RWD utgave med 80kWh+ batteri. Gjøre en liten hestehandel og bytte ut vekten av fremre motor med mer batteri og dermed rekkevidde. 4x4 er fantastisk, men kan fort tenkes at noen kan leve uten dette og hadde ønsket mer rekkevidde for ca samme prisen. Man får kjøpt LR RWD. 600km WLTP på den. Men man må kontakte Tesla for å bestille den da den ikke er på nettsiden. Forøvrig er bilene som produseres nå mere isolert og skal ha mindre støy. Med piggdekk på min så har jeg tidvis vurdert hørselsvern. 1 Lenke til kommentar
Svein Hanssen Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Prisen er helt akseptabel når man ser på den vannvittige høye dollarkursen vi har idag. Men de fleste nordmenn er nok bedre tjent med Model Y som kommer om et års tid. Mye bedre plass til nesten samme pris. 4 Lenke til kommentar
Svein Hanssen Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 For 75000kr får man 40% lengre rekkevidde, 4x4, bedre HiFi, raskere aks, raskere lading, bedre programvare...tipper billigversjonen vil settes ned i pris når rimeligere konkurrenter kommer neste år. Helt korrekt. Bang-for-the-buck-messig er LR det beste man kan kjøpe i dag, ikke bare fra Tesla men også ellers. Egentlig det Tesla burde ha gjort ifht norsk bilmarked er å ha lansert RWD utgave med 80kWh+ batteri. Gjøre en liten hestehandel og bytte ut vekten av fremre motor med mer batteri og dermed rekkevidde. 4x4 er fantastisk, men kan fort tenkes at noen kan leve uten dette og hadde ønsket mer rekkevidde for ca samme prisen. Performance er vel faktisk det beste kjøpet man man gjøre idag, om man ser på totalpakken i forhold til konkurrenter. Både elbiler og ICE. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Performance er vel faktisk det beste kjøpet man man gjøre idag, om man ser på totalpakken i forhold til konkurrenter. Både elbiler og ICE. Hvorfor er Performance et bedre kjøp enn LR AWD? Høyere ytelse er jo én ting, men får jo mer "bang for the buck" mtp pris og rekkevidde på LR AWD. Når det er sagt så skulle jeg gjerne ha valgt P fremfor LR om jeg skulle valgt om jeg 1 Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Performance er vel faktisk det beste kjøpet man man gjøre idag, om man ser på totalpakken i forhold til konkurrenter. Både elbiler og ICE. Hvorfor er Performance et bedre kjøp enn LR AWD? Høyere ytelse er jo én ting, men får jo mer "bang for the buck" mtp pris og rekkevidde på LR AWD. Når det er sagt så skulle jeg gjerne ha valgt P fremfor LR om jeg skulle valgt om jeg Hadde nok valgt LR fremfor P på grunn av tre ting. 1. Lengre rekkevidde. 2. Mulighet for å bruke mindre hjul (mer robust og rimeligere dekk). 3. Lavere pris. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Man får kjøpt LR RWD. 600km WLTP på den. Men man må kontakte Tesla for å bestille den da den ikke er på nettsiden. Forøvrig er bilene som produseres nå mere isolert og skal ha mindre støy. Med piggdekk på min så har jeg tidvis vurdert hørselsvern. Ikke nå lenger Tesla fjernet lr rwd i august så den blir ganske sjelden. Men som eier av en lr rwd så er jeg enig, bor i oslo og er aldri på fjellet så trenger ikke 4wd, den starta på 425. 1 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Performance er vel faktisk det beste kjøpet man man gjøre idag, om man ser på totalpakken i forhold til konkurrenter. Både elbiler og ICE. Hvorfor er Performance et bedre kjøp enn LR AWD? Høyere ytelse er jo én ting, men får jo mer "bang for the buck" mtp pris og rekkevidde på LR AWD. Når det er sagt så skulle jeg gjerne ha valgt P fremfor LR om jeg skulle valgt om jeg Rekkevidden til 3P vil faktisk være lenger enn LR, hvis man har samme dekk/felgkombo. Årsaken er at 3P er senket og det er samme type motorer i LR og P, men i P har de tatt motorene som er "binnet" for høyere effekt, men det er da samme forbruk hvis dekk/felger er samme og man kjører identisk. Men klart gir man maks aks i en 3P så bruker den jo mer effekt siden den kan yte mye bedre. Men i 3P får man da 20" hjul, man får større og bedre bremser, karbonleppe, man får track mode, mer sportslig understell osv. så denne prisdifferansen opp til 3P er egentlig veldig lav hvis man ser hvor mye tilsvarende ytelse koster hos konkurrentene. Det blir jo som å sammenligne en BMW M3 med en BMW 330, da snakker vi fort en økning i pris på 500.000 eller mer hos de fossile, mens økningen er 50.000 hos Tesla. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 (endret) Endret 2. november 2019 av kim_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
FB.884806240 Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Rekkevidde, aks, hurtiglading ?? Hva med kvalitet? Og da mener jeg at man slipper verksted opphold. Da må vi nok vente ett år før vi kan konkludere... Er ikke dette det viktigste ? For meg ihvertfall Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 For 75000kr får man 40% lengre rekkevidde, 4x4, bedre HiFi, raskere aks, raskere lading, bedre programvare...tipper billigversjonen vil settes ned i pris når rimeligere konkurrenter kommer neste år. Ja, det spørs hva man legger vekt på. Vi bestilte nylig en SR+ lagerbil. 4WD trenger vi ikke på begge bilene (har det på den andre (X75D) så den kan brukes til hytta vinterstid). Raskere aks er helt uinteressant, bilen kommer til å stå permanent i chill mode. Raskere lading er heller ikke interessant, den lader mer enn raskt nok fra før. Kommer nok ofte til å benytte 50kW hurtigladere for å slippe å måtte flytte bilen før vi er ferdige med å spise. Bedre programvare? Ja, trafikkinfo hadde vært kjekt. Det kommer nok mulighet for å kjøpe til dette på SR+ etterhvert. Bedre stereoanlegg er det sikkert, men SR+-anlegget er slettes ikke dårlig. Det er meget bra til standardanlegg å være og mer enn bra nok for oss. Mer rekkevidde har vi heller ikke bruk for, ventet egentlig på SR men den dukker jo aldri opp. Så da ble det SR+ og masse penger spart i forhold til LR AWD. Godt fornøyd med det. Bruker noe av besparelsen på foliering og gummimatter Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) Rekkevidde, aks, hurtiglading ?? Hva med kvalitet? Og da mener jeg at man slipper verksted opphold. Da må vi nok vente ett år før vi kan konkludere... Er ikke dette det viktigste ? For meg ihvertfallVirker veldig lovende hittil med tanke på kvalitet og verkstedopphold. Den har ingen serviceintervall så totalt vil du nok ikke levere den fra det mer en hvilken som helst fossibil. Endret 3. november 2019 av Complexity 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 For 75000kr får man 40% lengre rekkevidde, 4x4, bedre HiFi, raskere aks, raskere lading, bedre programvare...tipper billigversjonen vil settes ned i pris når rimeligere konkurrenter kommer neste år.Ja, det spørs hva man legger vekt på. Vi bestilte nylig en SR+ lagerbil. 4WD trenger vi ikke på begge bilene (har det på den andre (X75D) så den kan brukes til hytta vinterstid). Raskere aks er helt uinteressant, bilen kommer til å stå permanent i chill mode. Raskere lading er heller ikke interessant, den lader mer enn raskt nok fra før. Kommer nok ofte til å benytte 50kW hurtigladere for å slippe å måtte flytte bilen før vi er ferdige med å spise. Bedre programvare? Ja, trafikkinfo hadde vært kjekt. Det kommer nok mulighet for å kjøpe til dette på SR+ etterhvert. Bedre stereoanlegg er det sikkert, men SR+-anlegget er slettes ikke dårlig. Det er meget bra til standardanlegg å være og mer enn bra nok for oss. Mer rekkevidde har vi heller ikke bruk for, ventet egentlig på SR men den dukker jo aldri opp. Så da ble det SR+ og masse penger spart i forhold til LR AWD. Godt fornøyd med det. Bruker noe av besparelsen på foliering og gummimatter "Masse" og masse. Uansett kan man være enig i at mod3 er uansett et meget godt kjøp. S nå til dags derimot... not so much, der for hva... 300k ekstra får man mer ytelse og diskuterbart berdre rekkevidde, i såfall bare såvidt. IMHO har 3 en klar fremtid som "folkebilen" mtp hvor forferdelig mye man får for pengene, og kanskje X som familiebil gitt at prisen kan jekkes ned noen hakk. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) For 75000kr får man 40% lengre rekkevidde, 4x4, bedre HiFi, raskere aks, raskere lading, bedre programvare...tipper billigversjonen vil settes ned i pris når rimeligere konkurrenter kommer neste år. Samtidig som f.eks forsikring er dyrere og 75k er en del penger om du ikke trenger 4x4, lenger rekkevidde eller noen av de andre tingene Over tid vil nok en bil som veier 236kg mindre få mindre slitasje på hjuloppheng, fjæring etc og mindre vedlikeholdsutgifter på sikt. Det er synd ikke LR RWD selges åpent. Rundt 30k lavere pris enn 4x4, litt tregere, men 4 mil lengre rekkevidde. Endret 4. november 2019 av Cowboystrekk 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Samtidig som f.eks forsikring er dyrere og 75k er en del penger om du ikke trenger 4x4, lenger rekkevidde eller noen av de andre tingene Over tid vil nok en bil som veier 236kg mindre få mindre slitasje på hjuloppheng, fjæring etc og mindre vedlikeholdsutgifter på sikt. Det er synd ikke LR RWD selges åpent. Rundt 30k lavere pris enn 4x4, litt tregere, men 4 mil lengre rekkevidde. Tror RWD og AWD har like dyr forsikring. Iallefall der jeg forsikra min (og de er faktisk veldig billige å forsikre. Betaler bare 7000kr i året for full kasko og 16tusen km. Med årsavgift så kosta min gamle dieselbil det samme med bare delkasko) Performance modellen derimot koster vesentlig mer å ha forsikret. Endret 4. november 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Tror RWD og AWD har like dyr forsikring. Iallefall der jeg forsikra min (og de er faktisk veldig billige å forsikre. Betaler bare 7000kr i året for full kasko og 16tusen km. Med årsavgift så kosta min gamle dieselbil det samme med bare delkasko) Performance modellen derimot koster vesentlig mer å ha forsikret. Jeg har SR+, den koster oss bare 5000,- i året for 20.000km. Greit å ha 75% på 10.året eller noe sånt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) Jeg har SR+, den koster oss bare 5000,- i året for 20.000km. Greit å ha 75% på 10.året eller noe sånt Ja varierer nok veldig fra person til person.. Min forsikring er dog bonusfri så man trenger ingen ansinitet for å få bra pris. Endret 5. november 2019 av Complexity Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Oppgradert til 170kW ladehastighet i nyeste oppdateringen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå