Uferdig Setnin Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Hei! Jeg kjørte taxi fulltid vedsidenav studie. Jeg var så uheldig å kræsje ene taxien da noen brøt vikeplikten på meg. I etterkant av hendelsen oppstod det umiddelbart en varig yrkesskade. Arbeidsgiver sluttet å gi meg arbeid. Han nektet å gi meg arbeidskontrakt. Han nektet å registere yrkesskaden. Han nektet å levere inntektsmelding. Han nektet også å gi meg en oppsigelse. Dette førte til att jeg ble arbeidsløs uten mulighet for støtte av nav frem til jeg fikk meg i arbeid igjen. Dette fører også til komplikasjon med søknad om yrkesskadeerstatning og sånnt da arbeidsgiver nekter å registrere den. Jeg har prøvd å registrere skaden selv, men får avslag hvergang da jeg ikke er arbeidsgiver. Hverken meg, advokaten min jeg bruker i høve med yrkesskaden, nav, forsikringsselskapet eller taxisentralen får tak i løyvehaver. Arbeidstilsynet svarer meg ikke og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har kontaktet fylkesmannen i håp om å be arbeidsgiver om å ordne opp da det er dem som har gitt han løyvene sine Dette er snart 6 mnd siden kræsjet og 6 mnd siden arbeidsgiver sluttet å svare. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Har du betalt skatt av inntekten som taxisjåfør? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 3. november 2019 Forfatter Del Skrevet 3. november 2019 Har du betalt skatt av inntekten som taxisjåfør? Selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå