Salvesen. Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Toyota er verdens største bilprodusent,hvorfor er de blitt det..?..ikke fordi de klarer å produsere mest biler,men fordi at så mange menneske foretrekker å kjøpe Toyota sine biler. Slik vil det bli med elbilene til Toyota også. VW er også stor bilprodusent og vil nok sikkert selge mange elbiler på den nye plattformen. Men elbiler med Solid-State batteri forstår alle vil ha store fordeler. Ja, jeg sier ikke i mot det jeg. Som sagt var det rekkevidde og lading som ble diskutert. Har ingen tvil om at de vill gjøre det bra jeg, vw og samt mange andre. Men pga lang rekkevidde eller rask lading? Nei, det har vi hatt "lenge" uten at det har vært virkeligheten. Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Toyota er verdens største bilprodusent,hvorfor er de blitt det..?..ikke fordi de klarer å produsere mest biler,men fordi at så mange menneske foretrekker å kjøpe Toyota sine biler. Slik vil det bli med elbilene til Toyota også. VW er også stor bilprodusent og vil nok sikkert selge mange elbiler på den nye plattformen. Men elbiler med Solid-State batteri forstår alle vil ha store fordeler.Ja, jeg sier ikke i mot det jeg. Som sagt var det rekkevidde og lading som ble diskutert. Har ingen tvil om at de vill gjøre det bra jeg, vw og samt mange andre. Men pga lang rekkevidde eller rask lading? Nei, det har vi hatt "lenge" uten at det har vært virkeligheten. Les litt på dette: https://innotechtoday.com/solid-state-batteries/ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Les litt på dette: https://innotechtoday.com/solid-state-batteries/ Nok ett urelevant innslag. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Trenger ikke tall på dette,det sier seg selv. Og fordelen med Solid-State batterier kan du lese deg til selv. Jeg betviler ikke fordelene med solid state, men jeg lurer på hvor du har det fra at akkurat Toyota skal bli enerådende med solid state. 2 Lenke til kommentar
Aleksander Stensen Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Toyota har lovet å vise sitt nye faststoff (Solide-State) batteri på OL i Tokyo til neste sommer. Det vil bli en game-changer for elektrisk mobilitet. Batteriet vil nok lett kunne vise til opp mot 1000 km rekkevidde og kan lades på få minutter. Etter som jeg forstår skal det være på plass i en rekke elbiler som Toyota kommer med i 2022. Da tenker jeg Toyota raskt blir størst også på elbil pga rekkevidde og sin suverene kvalitet.Hva skal en egentlig med det? For de fleste her hjemme er bilen full hver morgen. Altså jeg klager ikke, men ser ikke hvordan det skal rassere markedet av den grunn... Husk at e-golf med latterlig rekkevidde og lading har vært bestselger lenge... Toyota vil overta stafettpinnen innen elektrisk mobilitet når Solid-State batteriet kommer kommersiell i bilene pga: 1: Alle ønsker en bil med lang rekkevidde pga at bilkjøp er en av de største investeringer for folk flest. 2: Solid-State batterier har mye mindre indre motstand og kan derved lades raskere uten varmgang og behov for kjøling. 3: Solid-State batterier kan ikke ta fyr,ergo er brannfaren eliminert. 4: Solid-State batterier tar halve plassen og vekten i forhold til Lithium-batterietr i dag,mindre vekt ,mindre forbruk,bedre for miljøet. 5: Toyota har en uovertruffen kvalitet som gjør at når de har fått Solid-State batteriet i kommersiell bruk,vil det ikke være noen som kan matche Toyota’s mange fordeler på elbil. Om Toyota velger å gi frislipp på patenten de vil få på Solid-State batteriet slik de har gjort med sin Hybrid-patent er jo en annen sak. Da er det bare å investere alle pengene i aksjer i Toyota da? Mange forsker på solid state og ingen har bevist at de har knekt koden til noe som kan kommersialiseres. Toyota sier at de skal vise fram en rådyr bil til OL neste år og at de kanskje har noe som kan masseproduseres om tidligst 3 år. Andre produsenter har gjort store framskritt på lithium batterier, noen hevder til og med at de vil lett utkonkurrere solid state. Status i dag er at de gamle etablerte produsentene har somlet med elbiler, de fossile produktene deres er i ferd med å bli regulert ut av markedet og de må nå ta igjen det tapte gjennom egen forskning og kjøp av andres teknologi. I mellomtiden er det godt mulig at Tesla eller andre(Kinesiske?) vi ikke engang har hørt om vil komme med noe som Toyota, BMW, VW og de etablerte ikke klarer å konkurrere mot. Toyota med flere er store og flinke men det var også Nokia engang i tiden. 1 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Toyota har lovet å vise sitt nye faststoff (Solide-State) batteri på OL i Tokyo til neste sommer. Det vil bli en game-changer for elektrisk mobilitet. Batteriet vil nok lett kunne vise til opp mot 1000 km rekkevidde og kan lades på få minutter. Etter som jeg forstår skal det være på plass i en rekke elbiler som Toyota kommer med i 2022. Da tenker jeg Toyota raskt blir størst også på elbil pga rekkevidde og sin suverene kvalitet.Hva skal en egentlig med det? For de fleste her hjemme er bilen full hver morgen. Altså jeg klager ikke, men ser ikke hvordan det skal rassere markedet av den grunn... Husk at e-golf med latterlig rekkevidde og lading har vært bestselger lenge... Toyota vil overta stafettpinnen innen elektrisk mobilitet når Solid-State batteriet kommer kommersiell i bilene pga: 1: Alle ønsker en bil med lang rekkevidde pga at bilkjøp er en av de største investeringer for folk flest. 2: Solid-State batterier har mye mindre indre motstand og kan derved lades raskere uten varmgang og behov for kjøling. 3: Solid-State batterier kan ikke ta fyr,ergo er brannfaren eliminert. 4: Solid-State batterier tar halve plassen og vekten i forhold til Lithium-batterietr i dag,mindre vekt ,mindre forbruk,bedre for miljøet. 5: Toyota har en uovertruffen kvalitet som gjør at når de har fått Solid-State batteriet i kommersiell bruk,vil det ikke være noen som kan matche Toyota’s mange fordeler på elbil. Om Toyota velger å gi frislipp på patenten de vil få på Solid-State batteriet slik de har gjort med sin Hybrid-patent er jo en annen sak. Da er det bare å investere alle pengene i aksjer i Toyota da? Mange forsker på solid state og ingen har bevist at de har knekt koden til noe som kan kommersialiseres. Toyota sier at de skal vise fram en rådyr bil til OL neste år og at de kanskje har noe som kan masseproduseres om tidligst 3 år. Andre produsenter har gjort store framskritt på lithium batterier, noen hevder til og med at de vil lett utkonkurrere solid state. Status i dag er at de gamle etablerte produsentene har somlet med elbiler, de fossile produktene deres er i ferd med å bli regulert ut av markedet og de må nå ta igjen det tapte gjennom egen forskning og kjøp av andres teknologi. I mellomtiden er det godt mulig at Tesla eller andre(Kinesiske?) vi ikke engang har hørt om vil komme med noe som Toyota, BMW, VW og de etablerte ikke klarer å konkurrere mot. Toyota med flere er store og flinke men det var også Nokia engang i tiden. Ja enig i at konkurransen er heftig på elbil for tiden,Kina er en konkurrent som kan bli tøff for Europa. Men uansett: Toyota skal vise frem sitt Solid-State batteri på OL i Tokyo sommeren 2020. Det vil bli en game-changer for elektrisk mobilitet. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Kina har et omdømmeproblem som gjør at det blir vanskelig for dem å få fotfeste i det europeiske markedet uten å kjøpe opp utenlandske merkevarer (som Volvo). Hvordan det vil være i de andre markedene er en annen sak. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Ikke det....? https://insideevs.com/news/377793/toyota-solid-state-battery-car-coming/ Din referanse var skuffende. De sier de skal presentere det neste år, men det vil ikke nå markedet før om flere år. Det er videre intet om spesifikasjoner og pris. Summa summarum, dette var dårligere nyheter fra Toyota enn jeg hadde ventet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå