laddevessi Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hei, fikk en slump med penger til jul, og kommer derfor til å kjøpe meg et videokamera. Det jeg lurer på er om det er vits i å legge i 1800 kr (priser der jeg jobber)ekstra for å få trv 33 fremfor 19? eller bør jeg satse på et stillkamera i tilleg? er dette med "new 16:9-mode" et argument? ellers er vel kameraene ganske like. +fargesøker på 33 tror jeg.. håper på noen vettuge synspunkter og svar.. mvh laddevessi Lenke til kommentar
geokri Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 de 1800kr er vel verdt penga! 33 har fargesøker, mulighet for stillbilder, megapixel ccd, 14bits dxp, samt at den har analog og digital inngang. men 1800 i forskjell?? hørtes mye ut, synes å ha sett at forskjellen på disse var bare 1000kr. Lenke til kommentar
laddevessi Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 de 1800kr er vel verdt penga! 33 har fargesøker, mulighet for stillbilder, megapixel ccd, 14bits dxp, samt at den har analog og digital inngang. ---> det med fargesøker stemmer, men synes ikke dette er godt nok argument i seg sel for de 1800 kr. ---> analog og digital inngang har begge kamera.. ---> hva er så 14bits dxp? noe som ikke trv 19 har? ---> det jeg sitter igjen med da er stillbilde funksjonen. men det kan jeg evt kjøpe senre... men 1800 i forskjell?? hørtes mye ut, synes å ha sett at forskjellen på disse var bare 1000kr. ---> der jeg jobber får jeg ting billig. noe billigere enn andre... de 1800kr er vel verdt penga! 33 har fargesøker, mulighet for stillbilder, megapixel ccd, 14bits dxp, samt at den har analog og digital inngang. ---> det med fargesøker stemmer, men synes ikke dette er godt nok argument i seg sel for de 1800 kr. ---> analog og digital inngang har begge kamera.. ---> hva er så 14bits dxp? noe som ikke trv 19 har? ---> det jeg sitter igjen med da er stillbilde funksjonen. men det kan jeg evt kjøpe senre... men 1800 i forskjell?? hørtes mye ut, synes å ha sett at forskjellen på disse var bare 1000kr. ---> der jeg jobber får jeg ting billig. noe billigere enn andre... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 glemte at 19 har innganger, men 33 har hvertfall megapixel ccd samt 14 bit dxp, dxpen er analog/digitalkonverteren, på 19 er det en 12bits, den gjør bare 1 fjerdedel av samplingene som en 14bits gjør. merkelig finner ikke 19 på sony sidene, bare 12 og 33. Er 19 enesalg for Expert eller no?? Vet Elkjøp har 22 som enesalg, eneste forskjellen på 19 og 22 er vel at 22 har fargesøker. er vel bedre bildekvalitet man får for de 1800kr, men er jo hva man ser og er intressert i å betale for, noen ser ikke forskjell på bildet på et kamera til 3000 og et til 10000, mens andre ser forskjeller med en gang. for 1800kr får man vidvinkel og et ekstra batteri, noe som er et must. Så det kan hende at for deg vil det å bruke de penga på vidvinkel og batteri være det mest optimale. Lenke til kommentar
laddevessi Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 tusen takk for god hjelp. endte opp med trv19 og er ganske fornøyd. Eneste er bildekvaliteten ved filming i mørke rom den er ikke helt topp, men det er den gjerne ikke på non kamera.. Det svarte blir veldig ullent med innslag av både røde og gule partikler. ellers ser jeg at 19 har en del begtrensninger i forhold til 33 etter å ha pløyd gjennom manualen.. men sånn stortsett så er jeg fornøyd. må bare finne yt hvilket redigeringsprogram jeg skal bruke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå