Gå til innhold

Facebook slettet kontoene til de ansatte hos cybervåpen-leverandør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NSO Group har du skrevet om før, ja. 

https://www.digi.no/artikler/israelsk-spionvare-kan-avlytte-nesten-alt-brukerne-gjor-pa-iphone/350760

Det er - fortsatt - uforståelig hvordan man får lov som selskap å selge tjenester hvor man urettmessig angriper tjenester for å overvåke...

...advokater, journalister, menneskerettsforkjempere, politiske dissidenter, diplomater eller offisielle representanter for sine respektive lands myndigheter

Jeg hadde ikke syntes det var problematisk om Facebook blokkerte disse kriminelle allerede før de angrep Facebooks tjenester, det er jo ikke akkurat en ukjent organisasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg hadde ikke syntes det var problematisk om Facebook blokkerte disse kriminelle allerede før de angrep Facebooks tjenester, det er jo ikke akkurat en ukjent organisasjon.

Bemerkning;

Facebook er i sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, når de vil, av hvilket grunn som helst. Som selskap råder de helt over egen produktportefølje (dvs. egne brukere).

Lenke til kommentar

Bemerkning;

Facebook er i sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, når de vil, av hvilket grunn som helst. Som selskap råder de helt over egen produktportefølje (dvs. egne brukere).

Det er ikke alle som er enige i at det er uproblematisk å sperre brukere, siden Facebook er blitt en uoffisiell samfunnsarena. Personlig synes jeg de har sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, og at det problematiske er at man ikke har en bedre tilrettelagt samfunnsarena for viktige diskusjoner men har overlatt det helt til en såpass manipulerbar plattform.  

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bemerkning;

Facebook er blitt så store og viktige i dag for både personer og firmaer, det er grunnen til at Zuckerberg gikk stille i dørene da han ble avhørt av kongressen. De kan ikke gjøre som de vil lengre.

Lenke til kommentar

Akkurat i dette tilfellet ..

Jeg har lite til overs for ad hoch-løsninger. Verden må få på plass konsistente lover og regler på dette området som gjør at alle netttjenesteleverandører både har lov til og plikter å kastet ut spioner, inkludert de som er fra samme land som tjenesten. Men det må også være en form for lov og dom, utført av en nøytral part.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...