Harald Brombach (digi.no) Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Facebook slettet kontoene til de ansatte hos cybervåpen-leverandør Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 NSO Group har du skrevet om før, ja. https://www.digi.no/artikler/israelsk-spionvare-kan-avlytte-nesten-alt-brukerne-gjor-pa-iphone/350760 Det er - fortsatt - uforståelig hvordan man får lov som selskap å selge tjenester hvor man urettmessig angriper tjenester for å overvåke... ...advokater, journalister, menneskerettsforkjempere, politiske dissidenter, diplomater eller offisielle representanter for sine respektive lands myndigheter Jeg hadde ikke syntes det var problematisk om Facebook blokkerte disse kriminelle allerede før de angrep Facebooks tjenester, det er jo ikke akkurat en ukjent organisasjon. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Jeg hadde ikke syntes det var problematisk om Facebook blokkerte disse kriminelle allerede før de angrep Facebooks tjenester, det er jo ikke akkurat en ukjent organisasjon.Bemerkning; Facebook er i sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, når de vil, av hvilket grunn som helst. Som selskap råder de helt over egen produktportefølje (dvs. egne brukere). Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Bemerkning; Facebook er i sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, når de vil, av hvilket grunn som helst. Som selskap råder de helt over egen produktportefølje (dvs. egne brukere). Det er ikke alle som er enige i at det er uproblematisk å sperre brukere, siden Facebook er blitt en uoffisiell samfunnsarena. Personlig synes jeg de har sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, og at det problematiske er at man ikke har en bedre tilrettelagt samfunnsarena for viktige diskusjoner men har overlatt det helt til en såpass manipulerbar plattform. 2 Lenke til kommentar
-C64- Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Jeg hadde ikke syntes det var problematisk om Facebook blokkerte disse kriminelle allerede før de angrep Facebooks tjenester, det er jo ikke akkurat en ukjent organisasjon.Bemerkning;Facebook er i sin fulle rett til å blokkere hvem de vil, når de vil, av hvilket grunn som helst. Som selskap råder de helt over egen produktportefølje (dvs. egne brukere). Facebook er blitt så store og viktige i dag for både personer og firmaer, det er grunnen til at Zuckerberg gikk stille i dørene da han ble avhørt av kongressen. De kan ikke gjøre som de vil lengre. Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat i dette tilfellet er det vel på sin plass å hive ut spionene, når man har mulighet til det. Spørsmålet er vel om det er ok å ha en løsning hvor det er mulig å hive ut de man finner for godt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat i dette tilfellet .. Jeg har lite til overs for ad hoch-løsninger. Verden må få på plass konsistente lover og regler på dette området som gjør at alle netttjenesteleverandører både har lov til og plikter å kastet ut spioner, inkludert de som er fra samme land som tjenesten. Men det må også være en form for lov og dom, utført av en nøytral part. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå