Redaksjonen. Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Toyota dominerer på en forsiktig bilmesse Lenke til kommentar
missi Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Trist at en ikke liker at kvinner er pene. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emil Skrevet 31. oktober 2019 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2019 Trist at en ikke liker at kvinner er pene. Det der var en hjernedød kommentar. Blir helt matt. 11 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det der var en hjernedød kommentar. Blir helt matt.Enig. Det er helt klart at når bilene er stygge er det behov for damer som pynt. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) Vet du hva? Til pokker med hele den utdaterte delen av industrien om dem nekter å fornye seg i takt med samfunn og vitenskap. Kanskje like greit å få rensket litt opp i hele industrien først som sist. Å komme på en bilmesse med kun en bensinmotor i en prototype er flaut. Endret 31. oktober 2019 av The Very End 6 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) Toyota’s greenwashing conceals worsening fleet MPG, shows why they oppose MPG standards Endret 31. oktober 2019 av 1P4XZQB7 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er smått rart at et land som Japan, som importerer så og si all form for energi, spesielt olje og oljeprodukter som bensin og diesel, ikke omfavner elbiler på samme måte som Europa. Om det blir full krig med Iran i fremtiden, og Hormuzstredet blir stengt i et par måneder, er det land som Sør Korea og Japan som får svi ved at de ikke får det drivstoffet de trenger. 8 Lenke til kommentar
353HCKVA Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Der er altså anden i denne verden end Tesla el-biler - en mere sober anmeldelse findes på https://www.autocar.co.uk/car-news/tokyo-motor-show-2019 - og hvis ellers journalisten var lidt mere interesseret kunne 2. generation fuelcell Toyota omtales https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-tokyo-motor-show/new-toyota-mirai-fuel-cell-vehicle-makes-public-debut Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er smått rart at et land som Japan, som importerer så og si all form for energi, spesielt olje og oljeprodukter som bensin og diesel, ikke omfavner elbiler på samme måte som Europa. Om det blir full krig med Iran i fremtiden, og Hormuzstredet blir stengt i et par måneder, er det land som Sør Korea og Japan som får svi ved at de ikke får det drivstoffet de trenger.De satser på hydrogen for å komme vekk ifra avhengigheten av å importere. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er smått rart at et land som Japan, som importerer så og si all form for energi, spesielt olje og oljeprodukter som bensin og diesel, ikke omfavner elbiler på samme måte som Europa. Om det blir full krig med Iran i fremtiden, og Hormuzstredet blir stengt i et par måneder, er det land som Sør Korea og Japan som får svi ved at de ikke får det drivstoffet de trenger.De satser på hydrogen for å komme vekk ifra avhengigheten av å importere. Fokushima... 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er smått rart at et land som Japan, som importerer så og si all form for energi, spesielt olje og oljeprodukter som bensin og diesel, ikke omfavner elbiler på samme måte som Europa. Om det blir full krig med Iran i fremtiden, og Hormuzstredet blir stengt i et par måneder, er det land som Sør Korea og Japan som får svi ved at de ikke får det drivstoffet de trenger.De satser på hydrogen for å komme vekk ifra avhengigheten av å importere. Hva mener du med dette? Om de skal bruke egenlaget (fornybar) strøm så må de lage ca fire ganger så mye strøm til brenselscellebiler i forhold til batterielbiler. Når skal Toyota ta til fornuften? Med det forspranget de hadde med hybridbiler, trodde jeg i mange år at de skulle være de fremste til å lage ladbare biler. Men den gang ei! 8 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er smått rart at et land som Japan, som importerer så og si all form for energi, spesielt olje og oljeprodukter som bensin og diesel, ikke omfavner elbiler på samme måte som Europa. Om det blir full krig med Iran i fremtiden, og Hormuzstredet blir stengt i et par måneder, er det land som Sør Korea og Japan som får svi ved at de ikke får det drivstoffet de trenger.De satser på hydrogen for å komme vekk ifra avhengigheten av å importere. Kva er logikken i det argumentet? Dei må importere akkurat like mykje om bilane går på hydrogen som om dei går på bensin eller diesel. 4 Lenke til kommentar
mmt Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er ikke sant at Toyota var eneste som dominerte på messen. Blant lastebiler og buss, UD og Isuzu var alså bemerket. Alle jentene som stå det har absolutt flyttet på seg når jeg skulle ta bildet. Det var ingen problem med det. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Kva er logikken i det argumentet? Dei må importere akkurat like mykje om bilane går på hydrogen som om dei går på bensin eller diesel. Importere hva da? Hydrogen kan de jo mekke sjæl. Mesteparten av hydrogenet vi lager er vel avhengig av naturgass, men du kan også få laget det med kun vann og strøm. Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Kva er logikken i det argumentet? Dei må importere akkurat like mykje om bilane går på hydrogen som om dei går på bensin eller diesel.Importere hva da? Hydrogen kan de jo mekke sjæl. Mesteparten av hydrogenet vi lager er vel avhengig av naturgass, men du kan også få laget det med kun vann og strøm. Det vel det at de trenger mye mere energi for å lag hydrogen enn å benytte strøm direkte i bilene. Alternativt å importere hydrogen dersom energien ikke er tilgjengelig innenlands. 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Kva er logikken i det argumentet? Dei må importere akkurat like mykje om bilane går på hydrogen som om dei går på bensin eller diesel.Importere hva da? Hydrogen kan de jo mekke sjæl. Mesteparten av hydrogenet vi lager er vel avhengig av naturgass, men du kan også få laget det med kun vann og strøm.Argumentet Toyota brukar er at dei kan lage hydrogen av importert naturgass og bruke det i bilane med 4% betre verknadsgrad enn om dei brenn gassen i eit gasskraftverk og ladar ein elbil med straumen. Dei kunne fått minst like god verknadsgrad frå gass til hjul i elbilar ved å forbetre verknadsgrada i gasskraftverka, men det snakkar dei ikkje om. Å lage hydrogen med elektrolyse er nok uaktuelt i Japan, sidan dei må importere 92% av energien dei brukar. Japan er verdas største importør av både kol og naturgass. Berre 10% av kraftproduksjonen er fornybar, og det går seint framover. Målet er 22-24% i 2030. Somme har snakka om direkte import av hydrogen, men det er veldig mykje enklare å importere LNG, kol eller olje og produsere hydrogenet lokalt med damp-reformering. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Felix Björklund, Nyteknik.se er sikkert forlovet/gift med ei militant rødstrømpe og dermed "programforpliktet" å kommentere vertinnene. og man skal slett ikke så langt tilbake som til 80-tallet for å finne flust av sånne vertinner. Man skal ikke lengre enn en reise til CES Asia for å se et gigantisk messegulv med innleide fjongende flotte vertinner uten et snev av produktkunnskap. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Å lage hydrogen med elektrolyse er nok uaktuelt i Japan, sidan dei må importere 92% av energien dei brukar. Japan er verdas største importør av både kol og naturgass. Hvilken type kull? Hvordan brukes det? At de importerer mye kull behøver ikke bety at de brenner av alt i energiproduksjon.. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Å lage hydrogen med elektrolyse er nok uaktuelt i Japan, sidan dei må importere 92% av energien dei brukar. Japan er verdas største importør av både kol og naturgass.Hvilken type kull? Hvordan brukes det?At de importerer mye kull behøver ikke bety at de brenner av alt i energiproduksjon.. Mesteparten av kolet går med til kraftproduksjon (171,49 millionar tonn i 2017) og nummer to er stålindustrien (62,53 millionar tonn i 2017). Vel 10 millionar tonn går til andre føremål. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Det vel det at de trenger mye mere energi for å lag hydrogen enn å benytte strøm direkte i bilene. Alternativt å importere hydrogen dersom energien ikke er tilgjengelig innenlands. Det er jo energi som det vil finnes overflod av etterhvert. Har du f.eks hørt om solenergi? Og argumentet om å benytte "direkte i bilen" er jo borti natten når man vet at strøm må brukes der og da. Derfor lagrer man overskuddenergi til hydrogen og kan bruke det når det trengs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå