bcorny Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg skal sette opp en maskin som skal brukes som en hovedmaskin(server om man vil). Den skal kobles sammen med 3 andre maskiner i nettverk og kommer vel til å stå å gå omtrent 24 timer i døgnet. Noen som har et bra oppsett til maskin som er stabil? Bør jeg satse på P4 prosessor og hvor mye ram? Scsi disker? Det hadde vært fint om noen kunne gi meg noen forslag... Takker på forhånd :smile: Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 hva skal den brukes som? Filserver? domene/dhcp? Terminalserver? backup server? proxy? firewall? dele internett? printerserver? hvor mange klienter? hvor "seriøs" server er dette? -- Knut Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Den skal brukes til internettdeling og filserver(minimalt, men av og til)... Lenke til kommentar
Crashloop Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 hvis den skal brukes minimalt til fildelingserver ville jeg droppa scsi disker. Men sats på en maskin med litt kjøling. og sats på ting du vet fungerer. P4 eller AMD XP er vel det samme bare kjølingen er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå