adagio Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Kjører dual boot på min pc.. ME & XP.. Xp fungerer veldig bra ikke kræsj eller.no Me er en helt annen sak... har 512 mb RAM og får BSOD om at d er lite ram... får svart skjerm OFTE og må restarte... installert me på nytt 1 gang.... Maskinen er: athlon 1,4ghz,512mb ram,64mb geforce2,abit kt7a hovedkort. Noen tips om hva som kan være feil ? bortsett fra windows ? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 vel winme støtter ikke mer en 390mb ram hvis du har mer enn det så blir det ustabilt. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 og hva skal du med ME uansett? Så godt som alle programmer du kan bruke på ME kan du også kjøre i XP... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Røsk ut hele ME røklet, og kjør kun XP. Det funker fett. Eller Windows 2000. Har kjørt ME i to døgn i alt, men må si at det skuffa meg stort. Bare tullball med det, og rebooting i et sett. Nå er det kun XP som gjelder, er knakende fornøyd med det, men må si at også win2k var het perfekt. 99% av spilla fungerte perfekt, pluss at jeg ikke hadde en eneste ufrivillig reboot i løpet av 4 måneder. Lykke til mvh Jo Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Jeg har både Xp og 2000 og jeg får fan ikke til å fjerne 2000 :sad: noen forslag Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Fjerning av w2k: formater partisjonen med w2k... du har vel dedikerte partisjoner til hvert OS og andre for lagring...? Ellers; slett alt av w2k og endre boot.ini fila... litt fjøsmekk, men.... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Hvorfor ikke gode gamle win98SE. Det er det som gir best ytelse. Duron 750@1020 512cas2ram POW gf2pro ak73pro 37003dmarks (venter på radeon8500 og athlonXP++) :smile: Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg må le! Windows 98 best ytelse? '98 kan ikke sammenlignes med 2000 og iallfall ikke XP når det gjelder ytelse. Og stabilitet?? Nei nei nei.... dette gidder jeg ikke.... Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Når det gjelder spilling, har jeg i utallige tester sett at win98se kommer best ut ytelsesmessig hvertfall med nvidia-baserte kort. I andre applikasjoner derimot, er nok ikke win98 kongen. Stabilitet er vel også et kapittel for seg selv... Tror jeg kommer til å holde fast på '98 en stund til...dessuten er det greit å ha gode, gamle dos :smile: (masse gromspill til dos veit jeg!) En ting som er sikkert, er at INGEN M$-OS er perfekte, heller tvert imot. -- Tommy H. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Win98SE e nok et ev de beste spill OS'er fra MS. Win2k skuffa mæ litt ved at æ ikkje kunne spælle MI3 og Grim Fandango++ men ellers så e d konge! WinXP har æ enda ikkje så mye erfaring med, men at d kunne kjøre MI3 & GF e et stort pluss over Win2k. Utseende og div. jalla i WinXP vil nok sikkert trege ned pc'en en god del. Eller e d bedre ytelse i d? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 WinXP _ER_ bedre enn win98se.. fikk ca 300poeng mere i 3dmark2001.. (samme versjon av driverne til GF3'n min ) Det at all grafikken senker hastigheten i xp har jeg ikke sett noe til.. ikke en gang på cel633 maskina jeg har på skolen.. men så går d jo oxo an å fjerne d da.. liker nok den vanlige "grå" layouten bedre enn den "blå" surra :razz: Jaja.. d er no i alle fall d jeg mener da Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det er jo bare en gammel myte.. Man kan godt si at 98se er bedre enn ME, men 2000, og XP.. Neppe.. XP fungerer helt perfekt, og du må selvfølgelig laste ned tweakXP fra http://www.tweakxp.com, og kjøre alle tweakene, så vil oxo XP gå endel raskere. Har selv klart å pumpe ut 243fps i Quake III demo four (seff med tweaka gfx og 640x480), men starta med 140fps i clean 640 - Noe liknenden klarte jeg aldri i noe annet OS.. Få ME ut derfra du.. Siden det bare bugger seg.. Jeg kjørte ME stabilt fra det kom ut, men så var jeg nøye med å finne drivere til absolutt alt oxo.. Kan være en mulighet. Lenke til kommentar
tvika Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Win me takler kun 390 mb ram? Tullpreik. Det sies at det kun utnytter 512 mb ram, men at noe mer kan føre til trøbbel. Har selv 640 ram og kjører Win Me uten problemer. Bruker også w2k som jeg er meget godt fornøyd med. ___ TV Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det er 100% TULLBALL at win98se gir dårligere preformace enn XP! Win98se ble faktisk mye bedre enn MS hadde noengang håpet på! Selv bruker jeg XP, men jeg har vurdert å skifte tilbake til 98se. Jeg får ca 100 3d-marks mindre i XP en i 98se. Begge operativsystemene er like goden mener jeg, men det er ren smakssak. XP og 98se har hver sine fordeler og bakdeler... Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg kjørte selv xp for en tid tilbake. Og kun XP. Men xp har virkelig ØDELAGT maskina mi. Jeg henta ned noen critical updates, men det viste seg at lydenkortet mitt ble ødelagt. (Funker heller ikke lengre på win98 etter formatering), pluss hele XP krasja sammen. Som sagt, jeg hadde xp relativt tidlig. Og da var det ikke alle programmet som støttet xp, derfor ville jeg ha ventet med å kjøre xp. Win 98 SE ruler seriøst ass. Jeg kommer til å vente LENGE før jeg oppgraderer OS igjen. Et hovedregel. Hvorfor forandre noe som allerede funker? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 De som sier at alle disse grafikk greiene sakker ned systemet har tydeligvis ikke sett på ossen det er lagt opp... den shellen som kjører den fancy gfx'en er lagt opp slik at den har veldig lav prioritet, dvs at hvis en app. krever mere resurser trekker den seg tilbake, dessuten bruker grafikken i hovedsak resurser når du gjør ting som å flytte skjerm ellementer. Jeg merket at jeg fikk bedre ytelse når jeg gikk fra 2k til xp (begge dele knall til M$ å være). Ett annet pluss med xp er at hvis man bruker nvidia kort med detonator XP er også noe av 2d(desktop) ytesen akselerert av skjermkortet.(Cleartype annyone?) en siste komentar: XP er jo STILIG [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-11-15 15:56 ] [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-11-15 15:57 ] Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 må si meg enig med CFD, 98se ruler når d kommer til spill og kompibilitet, har had alle win os uten om me, og fortsatt kjører jeg 98se, sett bort fra stabilitet er det best. etter min mening. Lenke til kommentar
psycho_tm Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Windows XP har dårligere ytelse enn 2000 og 98se. Bare skjekk denne linken: http://www.hardware.no/nyheter/november01/...xp_win2000.html Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Quote: On 2001-11-15 12:33, tvika skrev:Win me takler kun 390 mb ram? Tullpreik. Det sies at det kun utnytter 512 mb ram, men at noe mer kan føre til trøbbel. Har selv 640 ram og kjører Win Me uten problemer. BULLSHIT! Du må være den eneste som tror noe slikt her på forumet. Kanskje du kjører Win98SE som bare tror at det er WinME? WinME kommer ALDRI til å kjøre stabilt på 512Mb ram, men kanskje du har et skeivt syn på stabilitet? Mange MS-friker har det! *erte* Lenke til kommentar
psycho_tm Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 win ME takkler ikke prossesorer på 900 mHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå