AnonymDiskusjon Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Hei, har begynt på ritalin i høst, og er veldig fornøyd effekten så langt. Har gjennom årene hatt litt stive skuldre og muskelsmerter i nakke/skulder, som jeg tror har sammenheng med stress. Den har derimot vært vekke i flere år nå, mer enn 5 i hvertfall. Har vært en del stresset siste månedene, pga. endring i livssituasjon, og kjenner nå at de har kommet tilbake. Forskjellen denne gangen er at denne føles plagene annerledes, uten at det er så lett å forklare forskjellen. Det er liksom mer "knekk" i leddene, og det den kommer ofte tilbake uten åpenbar grunn. En dag oppdaget jeg en kul i nakkeområdet. Bestemte meg for å la det gå en dag eller to før jeg oppsøkte lege, for å se om den forsvant av seg selv. Det gjorde den. Noen som vet hva dette kan skyldes? Noen på ritalin som har opplevd lignende, eller vet om det er en sammenheng? Anonymous poster hash: 1e281...fa0 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Artralgi, altså ulike leddsymptomer er en vanlig bivirkning av metylfenidat. Mindre vanlige, altså heller sjeldne bivirkninger er muskelkramper, som kan oppfattes som smertefulle muskelknuter. De fleste bivirkningene ved behandling med metylfenidat, gir seg over tid. Noen bivirkninger kommer og går. Men hvis dine opplevde bivirkninger ikke gir seg i løpet av tre måneder, må du ta en prat med legen og vurdere ulempene med ufarlige bivirkninger sammenlignet med "bivirkningene" av å gå ubehandlet. 1 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Til stor hjelp, skal se det an og gjøre som anbefalt. Lenke til kommentar
Skyggespilleren Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Hei, har begynt på ritalin i høst, og er veldig fornøyd effekten så langt. Har gjennom årene hatt litt stive skuldre og muskelsmerter i nakke/skulder, som jeg tror har sammenheng med stress. Den har derimot vært vekke i flere år nå, mer enn 5 i hvertfall. Har vært en del stresset siste månedene, pga. endring i livssituasjon, og kjenner nå at de har kommet tilbake. Forskjellen denne gangen er at denne føles plagene annerledes, uten at det er så lett å forklare forskjellen. Det er liksom mer "knekk" i leddene, og det den kommer ofte tilbake uten åpenbar grunn. En dag oppdaget jeg en kul i nakkeområdet. Bestemte meg for å la det gå en dag eller to før jeg oppsøkte lege, for å se om den forsvant av seg selv. Det gjorde den. Noen som vet hva dette kan skyldes? Noen på ritalin som har opplevd lignende, eller vet om det er en sammenheng? Anonymous poster hash: 1e281...fa0 Interessant. Går selv på Ritalin og kan relatere til det du beskriver. Har brukt medisinen i 3 år, og symptomene relatert til ledd har blitt mer og mer plagsomme. Har problemer med nakken, men opplever heller at jeg er for løs i musklaturen. Føler kroppen synker sammen til et punkt hvor "knekken" i leddene holder meg oppe. Ritalin gir også økt kroppsbevissthet, og mistenker at jeg kanskje bare legger mer merke til det enn tidligere. Er veldig nyskjerrig på det du skriver om knekk i leddene. På hvilken dose skjer det? Og kan du forklare mer hvordan du opplever denne knekken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå