Goodall Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 vet ikke om jeg poster riktig sted, siden dette er jo windows og linux i en, er det ikke det a? men mitt spørsmål er jo om noen har prøvd Lindows hva erfaringer sitter dere med, har litt lyst til å prøve på denne, da jeg hører at linux i seg selv er så mye bedere enn windows, men jeg har ikke peiling på linux, og synes at windows er enkelt er dette noe å prøve seg på for en AMATØR som meg? funker vanlige spill og windows programmer på dette greiene? TAKKER på forhånd til alle som svarer Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 vet ikke om jeg poster riktig sted, siden dette er jo windows og linux i en, er det ikke det a? men mitt spørsmål er jo om noen har prøvd Lindows hva erfaringer sitter dere med, har litt lyst til å prøve på denne, da jeg hører at linux i seg selv er så mye bedere enn windows, men jeg har ikke peiling på linux, og synes at windows er enkelt er dette noe å prøve seg på for en AMATØR som meg? funker vanlige spill og windows programmer på dette greiene? TAKKER på forhånd til alle som svarer Jeg skal være kort, og nyansert. Lindows har fått mye pepper i Linux-leiren. Den har sine fordeler, men også svært store ulemper. Du blir pålagt en rekke utgifter for enkle installasjoner - og du har mindre kontroll over systemet enn med Windows, etter min oppfatning - simpelthen fordi de har gjort såpass store endringer i strukturen. Jeg anbefaler det ikke. Men derimot - som en svært positiv overraskelse har jeg prøvd nye Xandros 2, som også er mye enklere, og bedre enn Lindows. Den koster også noen kroner å kjøpe, men er verdt hver krone. Må prøves! Jeg har hatt mye glede av denne den siste tiden. Det viser seg å være en komplett out-of-the-box-distro med lekker utforming, flotte løsninger - og gode oppdateringer. Dessuten har de en egen versjon av Konqeror, som de kaller Xandros FIle Manager. Den er et MUST! www.xandros.com Anbefales! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Er litt betenkt ved en distro som mener at man skal KJØPE Open Office... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Er litt betenkt ved en distro som mener at man skal KJØPE Open Office... Heilt enig. Man skal laste ned openoffice gratis, og så skal man donere ein liten slump dit dei istadenfor. Som tak for eit genialt produkt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jepp, OO er den beste tekstbehandleren jeg har brukt på lenge. Slår MS office XP (har ike testet 2003) med flere år. og enda er det bare v1.1... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jepp, OO er den beste tekstbehandleren jeg har brukt på lenge. Slår MS office XP (har ike testet 2003) med flere år. og enda er det bare v1.1... Vel... at den er god er det ingen tvil om, men at den slår Microsoft Office, er jeg nå ikke sikker på da. Ikke bare har Microosft et ernormt apparat - de har faktisk utviklet produktet siden tidlig på 80-tallet. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg mener de nyere versjonene av ms office er veldig bra, og er kvalitetsmessig et par hakk foran openoffice. Jeg bruker allikevel Ooffice fordi det er gratis, og fordi jeg kjører fbsd, da støtte for msoffice ikke akkuratt er på topp (Skal vel funke med wine kanskje). OpenOffice er på vei til å bli bra, men har litt problemer med at det i tillegg til tekstbehandleren følger med et eget API som openoffice bruker. Det gjør at det er lett å bruke på flere platformer, men du verden så treigt det er. Skulle brukt Qt eller GTK+ for et slikt program. Men det er nå min mening Men tilbake til emnet: Lindows er tøffe som tør å yppe litt på microsoft, men er kanskje ikke så godt likt av linux verdenen heller. De gjør ganske mye for å provosere dem, i stedet for å se på sitt eget produkt , og heller utvikle det best mulig. Menn ville heller anbefale Xandros, eller kanskje SuSE Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 at den er god er det ingen tvil om, men at den slår Microsoft Office, er jeg nå ikke sikker på da. Ikke bare har Microosft et ernormt apparat - de har faktisk utviklet produktet siden tidlig på 80-tallet. OpenOffice har no 15 år på baken som StarOffice, då. Men om det er ein fordel å ha bakgrunn som lukka, kommersiell programvare er eg ikkje heilt sikker på. Det finst mykje tung og stygg kode i OpenOffice. Utviklarane gjer jo knapt anna enn å rydda i gammal kode Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du kan vel trøste deg med at Microsoft garantert sliter med like hårete kode selv, bortsett fra at de sikkert ikke trenger å rydde i den Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 http://www.unixreview.com/documents/s=8989/ur0312j/ http://osnews.com/story.php?news_id=5495 For mer - gå til osnews.com og søk på lindows. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 I alle fall fungerer OO langt bedre for meg enn MS office noen sinne ha gjort. Og så fort du kommer inn, er det meget "raskt i drift". Skriver en mengde tyngre rapporter (i alle fall tunge på lagerplass/CPU), med mange bilder og andre objekter. Dette hånterer OO langt bedre enn MS sin noen sinne gjorde. Og da mener jeg at det også var lettere å få de der du ville ha dem på siden. Lenke til kommentar
R@MB@stix Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 HALLO da ...plager ikke meg men dere er litt OFF topic nu da ...det var snakk om lindows,windows og linux ..ikke ms office og forskjellige greier om hvilket av dem er best ..sorry litt pirkete men men Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jadajada og 10 kan være 8 hvis du skriver 1*10¹ Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Og 10.0 og 10.00 er to helt ulike tall, sant? Hehehe Det har med presisjon å gjøre! Selv om jeg taster inn 10.000 på kalkulatoren og trykker "=" og den sier 10, så er det jo bare kalkulatoren som tar feil. Hehe. Lenke til kommentar
hegga Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Jeg jobbet tidligere med et excel ark med 10 000 linjer i, lagret i excel format tok det 7mb. Åpnet det i oocalc og lagret det i openoffice sitt filformat, så tok det samme arket under 1mb. Imponerende. Endret 27. desember 2003 av hegga Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 OO lager tar.gz filer. Det gjør at lagring tar en del lengre tid, men du kan f. eks få ut bilder etterpå... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) MS stoppa stort sett å utvikle funksjonalitet for avanserte brukere ved office 2000. Siden da har tilleggene gått ut på å hjelpe lite avanserte brukere, samt å lette _samarbeid_. Det er dumt for alle som klarer å trykke F1 og lese der, og bra for alle andre. Word 2000 er et rimelig pent stykke programvare, slik jeg ser det. Det var forsåvidt AmiPro 3.0 også. Office-systemet er dypt og komplekst, og gir mye igjen til de som setter seg godt inn i det. Dette var i alle fall off-topic. Nei vent - Xandro- kommer med en winex office-plugin-sak rett fra boksen ... der fikk jeg redda meg inn. Endret 27. desember 2003 av arehb Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 MS "drepte" exel med 2000 utgaven........ Iallefall for dei av os som fikla lit med vb. Det var mykje meir oversiklig å ha alle macroane som eit eige "ark" MS office 97 var og er den beste office pakken. (delt første med OO) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå