Gå til innhold

Black Friday 2019 (pluss Singles Day og Cyber Monday)


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Gjest MKII said:

Da er du en av svært få andelsmessig som lar seg imponere av Postnord i så fall:

https://www.trustpilot.com/review/www.postnord.com

Hvor mange går inn på trustpilot for å skrive noe positivt når leveringen går som forventet? Jeg tror folk flest bare gidder å skrive noe når de er sinna. Samma for meg hvertfall hvordan ryktet til postnord er, jeg er svært overrasket over denne leveringen.

Håper sjåførene får greit betalt for å kjøre natten lang da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postnord har jeg bare positiver erfaringer med. Utrolig raskt og aldri noe kødd. Posten derimot er så vanvittig tregt til tider og roter mye med pakkene. Med postens nedskjæringer og "effektiviseringer" de siste årene har det bare gått en vei, det er i hvert fall min erfaring.

Endret av Mala
  • Liker 7
Lenke til kommentar
36 minutes ago, SchmidtO said:

Må si at komplett/postnord imponerer meg. Bestilt på søndag, i butikken mandag ettermiddag. Hadde aldri forventet det. Synd jeg ikke skulle ha gjenstanden uansett.

Enig. Komplett og forsendelsene vestover innad Norge er kjempebra. De gruser Posten så det sjingrer skikkelig i skallebeinet hos Posten-ansatte.

15 minutes ago, Mala said:

Postnord har jer bare positiver erfaringer med. Utrolig raskt og aldri noe kødd. Posten derimot er så vanvittig tregt til tider og roter mye med pakkene. Med postens nedskjæringer og "effektiviseringer" de siste årene har det bare gått en vei, det er i hvert fall min erfaring.

Snakket med en på kundeservice på Posten. Så sa jeg til vedkommende at jeg synes Posten var mye bedre i gamledager. Så for sitt eget telefonservice-ansatte skinn (kan hende at samtaler tas opp på "bånd") så ble svaret vridd ikke til et ja, men til at det er det mange andre kunder hos Posten som synes også ?

Har hørt fra noen som jobbet i Posten, at enkelte ganger så herjer de med enkelte levering bare for kødd, så andre ansatte kan bli "imponert". Fy faen, da har du lite respekt for arbeidsplassen din.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • aklla avklistret denne emne
Gjest Slettet+6132
Caddy skrev (11 timer siden):

Så hva gjør man om man gikk i black friday fella? Trodde besparelsen var 8k, men viser seg å være 300,- fra ordinær pris. Jeg er 90% sikker på at prisjakt sa førpris på 23k og ikke 15k, da jeg satt å sjekka dette med en gang jeg fikk mail om "tilbudet".. Returnere på angrerett, prøve å forhandle med forhandleren, eller bare beholde varen?

 

Jeg _kan_ jo ha vært tilbudsblind da det er et relativt planlagt og oppsparttil, kjøp.. ?

Har opplevd det samme. Man kan alltid returnere å håpe på godt nyttårssalg!
Synd man ikke lenger kan stole på pristjenestene.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Caddy said:

Så hva gjør man om man gikk i black friday fella? Trodde besparelsen var 8k, men viser seg å være 300,- fra ordinær pris. Jeg er 90% sikker på at prisjakt sa førpris på 23k og ikke 15k, da jeg satt å sjekka dette med en gang jeg fikk mail om "tilbudet".. Returnere på angrerett, prøve å forhandle med forhandleren, eller bare beholde varen?

 

Jeg _kan_ jo ha vært tilbudsblind da det er et relativt planlagt og oppsparttil, kjøp.. ?

Hvis det er snakk om at butikken har manipulert prisene (altså satt opp like før for å avertere med avslag), ville jeg sendt dem en mail. "Hør her, under BF reklamerte dere med 8 laks avslag, men jeg ser at det i virkeligheten kun dreide seg om 300 kroner. Enten byr dere på en rabatt det svinger litt mer av, eller så får dere produktet i retur."

Hvis butikken faktisk hadde produktet til 23K helt frem til BF, ville jeg ikke gitt dem så mye pes. Da velger du bare mellom å angre eller beholde.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, SchmidtO said:

Hvor mange går inn på trustpilot for å skrive noe positivt når leveringen går som forventet? Jeg tror folk flest bare gidder å skrive noe når de er sinna. Samma for meg hvertfall hvordan ryktet til postnord er, jeg er svært overrasket over denne leveringen.

Håper sjåførene får greit betalt for å kjøre natten lang da.

Det forklarer på ingen måte at de ligger etter sammenlignbare selskaper også...

https://www.trustpilot.com/review/ups.no

https://www.trustpilot.com/review/bring.no

https://www.trustpilot.com/review/www.dhl.no

At folk ikke legger inn positive anmeldelse og bare gidder å legge inn negative stemmer bare ikke: Da jeg sjekket forsiden på Trustpilot nå var syv av ti anmeldelser der positive... Men folk legger jevnt over ikke inn positive tilbakemeldinger når det er lite eller ingenting positivt å skrive om firmaet og utførelsen av oppdragene deres...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Isbilen skrev (1 time siden):

Hvis det er snakk om at butikken har manipulert prisene (altså satt opp like før for å avertere med avslag), ville jeg sendt dem en mail. "Hør her, under BF reklamerte dere med 8 laks avslag, men jeg ser at det i virkeligheten kun dreide seg om 300 kroner. Enten byr dere på en rabatt det svinger litt mer av, eller så får dere produktet i retur."

Hvis butikken faktisk hadde produktet til 23K helt frem til BF, ville jeg ikke gitt dem så mye pes. Da velger du bare mellom å angre eller beholde.

13. November ble prisen satt opp. Har ligget stabilt på 15695,- fra januar 2019. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Dubious said:

Komplett sender med Posten også 
Har kjøpt minst 2 ganger fra Komplett i år og begge ganger med Posten

PostNord får dårlig rykte fordi de "vil" levere på døren, mens posten leverer til nærmeste butikk
Velger alltid til PiB om mulig 

Får alltid Postnord levert i butikk jeg, så ingen stress for min del. Har alltid valgt Postnord når jeg handler fra Komplett en lang god stund nå. Funker fjell.

Endret av G
Lenke til kommentar

Var nettopp en tur hos Elkjøp på "klikk og hent" og fikk en påminnelse om hvorfor jeg foretrekker netthandel stadig mer og mer.

Ikke var det mye folk men personalet var nok slitne etter en lang svart-uke og påfølgende cybermandag men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg som om man kanskje burde vurdert å være hjemme fremfor å gå på jobb den dagen.

Jeg er alltid høfflig og oppfører meg ordentlig mot fremmede men sier fra når andre ikke gjør det eller forsøker å utnytte høffligheten din.

Hentedisken oppførte seg som om de var på jobb for å henge med kamerater fremfor å betjene kunder. Behandlet deg som om du nærmest var et brysomt element for dem. Selvfølgelig kjedelig å bryte opp "sosialt kollegial prat" men jeg var der for å kjøpe en vare. Tenkte at ok "han var sikkert litt sliten og lei kunder nå", umodenhet kan unnskyldes til en grad, men den er liten.

Men i kassa ble det bare værre. Personale som forlater og stenger kasser uten å informere deg som står neste mann i kø. Andre åpner kassa og lar andre snike i køen. Så da fikk jeg nok og hevet kjøpet på stedet og gikk.

Det ble rødt "smileyface" på Elkjøp i dag. Når "tilbud" tilsvarer uprofesjonell og dårlig kundebehandling så kommer varen i retur. Hjelper ikke om den er billig når de behandler deg dårlig.

På den andre siden så snakket jeg med verdens hyggeligste svensk dame på telefonen i går ang. forsinkelse på leveranse av en TV og jeg hadde selvf. ingenting i mot at den ble 10 dager forsinket siden hun hadde folkeskikk og visste hva god kundebehandling var.

De som står i butikken har nok en "tøffere" hverdag, men likevel, nei takk.

Endret av Theo343
  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gjest MKII said:

Det forklarer på ingen måte at de ligger etter sammenlignbare selskaper også...

https://www.trustpilot.com/review/ups.no

https://www.trustpilot.com/review/bring.no

https://www.trustpilot.com/review/www.dhl.no

At folk ikke legger inn positive anmeldelse og bare gidder å legge inn negative stemmer bare ikke: Da jeg sjekket forsiden på Trustpilot nå var syv av ti anmeldelser der positive... Men folk legger jevnt over ikke inn positive tilbakemeldinger når det er lite eller ingenting positivt å skrive om firmaet og utførelsen av oppdragene deres...

Teorien min stemmer jo for de selskapene også. En gigantisk majoritet har vurdert de "bad". Så som jeg sa, de aller fleste gidder ikke å gå inn og vurdere før de er sinte. Folk vurderer heller nettbutikken enn leveringsfirmaet.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (4 timer siden):

Det forklarer på ingen måte at de ligger etter sammenlignbare selskaper også...

https://www.trustpilot.com/review/ups.no

https://www.trustpilot.com/review/bring.no

https://www.trustpilot.com/review/www.dhl.no

At folk ikke legger inn positive anmeldelse og bare gidder å legge inn negative stemmer bare ikke: Da jeg sjekket forsiden på Trustpilot nå var syv av ti anmeldelser der positive... Men folk legger jevnt over ikke inn positive tilbakemeldinger når det er lite eller ingenting positivt å skrive om firmaet og utførelsen av oppdragene deres...

Hvis du skal sammenligne med de du nevner her bør du se på Postnord Norge: https://www.trustpilot.com/review/www.postnord.no

Da kommer Postnord ut bedre enn samtlige du linker til ?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, trol said:

Hvis du skal sammenligne med de du nevner her bør du se på Postnord Norge: https://www.trustpilot.com/review/www.postnord.no

Da kommer Postnord ut bedre enn samtlige du linker til ?

Jeg så det i ettertid. Men jeg så også at de på siden du linket til bare har 123 anmeldelser, mot 5,274 anmeldelser på siden jeg linket til. Så trolig "litt" mer statistiskt signifikant siden jeg linket til enn siden du linket til. Men siden jeg linket til kan være for Postnord internasjonalt, og siden du linket til ser ut til å være spesifikt for Postnord i Norge. Jeg er åpen for at Postnord er mer seriøs og bedre nasjonalt innenfor Norge enn de er internasjonalt utenfor Norge. Men det fjerner ikke alle negative erfaringer med Postnord for min del, betjening på utleveringssted, og MANGE andres dårlige og elendige erfaringer med de.

Lenke til kommentar

Ser det skrives mye om Postnord  

Pn har hatt en del utfordringer med sjåfører som ikke ringer kundene sine, som slenger pakker fra seg her og der, pakker som blir levert feil Etc Etc Etc mye mer av dette enn posten har hatt i samme periode  dette er helst i store byer med hjemlevering, og kan ikke sammenlignes med levering til pickup points i butikker som mange ganger blir sammenlignet med post i butikk  

men de gjør også mye bra. Raske er de også  

jeg bor veldig avsides til  hvis jeg bestiller to pakker hos komplett  en blir sendt med posten og en med Postnord, hvor pakkene blir sendt samtidig en torsdag så skjer dette:

postnord

1. Hentes hos komplett  Torsdag

2. lastet om i Oslo 

3. Levert sentral 

4. levert meg 

da innen klokken 16 fredag  dagen etterpå, altså under 24 timer  

posten:

1. Hentet hos komplett torsdag 
2. lastet om i Oslo 

3. levert sentral

4. neste sentral.
5. Neste sentral 

6 levert meg onsdag uken etter. Altså 6 dager.  

 

Endret av Smultring77
  • Liker 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, SchmidtO said:

Teorien min stemmer jo for de selskapene også. En gigantisk majoritet har vurdert de "bad". Så som jeg sa, de aller fleste gidder ikke å gå inn og vurdere før de er sinte. Folk vurderer heller nettbutikken enn leveringsfirmaet.

Så du mener at i akuratt deres tilfeller gidder ikke folk gå inn og legge inn positive tilbakemeldinger selv om mange gidder det for andre selskaper? I mine øyne ser det mer ut som cherry picking enn noe annet: Hvorfor skulle det bare være i deres tilfeller og ikke i forbindelse med andre selskaper at folk ikke legger inn positive tilbakemeldinger HVIS de har det???

Lenke til kommentar

Mange av anmeldelsene som ligger ute på Postnord er om deres bud service / hjemlevering. Der har de mye å gå på grunnet sjåfører som ikke skulle jobbet der. Men de har også mye bra der. 
 

posten sin hjemlevering er vel mye bedre enn Postnord sin, men tar ofte mye lengre tid. 
 

postnord og posten sin levering til butikk / utleveringssted er vel ganske like? Bortsett fra at Postnord stort sett er mye raskere ... 

Lenke til kommentar

Hvis pakken kommer på døren er det fordi du eller nettbutikken har valgt brevpost/levering på dør. Hvis du velger levering i  butikk kommer den i butikk. Enkelte nettbutikker lar kunden velge, andre på eget skjønn.

Enkelte nettbutikker bruker uten å opplyse om det mange forskjellige leverandører/lager slik at pakken blir splittet opp i 3 forsendelser hvorav en kommer i butikk og 2 kommer utenfor døren. Da hjelper det ikke med en større forsendelser for de små kan likevel komme på døren. Hvis man da bor i et strøk hvor folk stjeler alt som ligger løst, altså alt som ikke er låst inne eller fastmontert, da får man høy puls noen dager eller uker. Da får man ta fri for å sitte vakt.

Endret av BadCat
Måtte skille mellom nettbutikk og butikk.
Lenke til kommentar
21 hours ago, SchmidtO said:

Må si at komplett/postnord imponerer meg. Bestilt på søndag, i butikken mandag ettermiddag. Hadde aldri forventet det. Synd jeg ikke skulle ha gjenstanden uansett.

Komplett er helt suverene. Eg har opplevd å bestille 23.58 på lørdag og hente varen kl 7 på mandag morgen på Vestlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...