singapong Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Den skal nok mest sannsynlig demonteres og selges i deler/metall i østeuropa da det er mer lønnsømt enn å smelte den om i Afrika. En neve tusenlapper er god butikk for et par dagers arbeid for en Litauer. 2 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda Det tar 15 minutter å registrere Elbilforeningens brikke og kredittkortet sitt hos alle de aktuelle leverandørene. En grei jobb å ta inne i varmen en dag 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Håper de har orden på sikkerheten så jeg ikke kan kjøpe en kabbel på ali express som sender ditt VIN nummer. Du bruker ikke egen kabel på hurtigladerne. Informasjonen er også kryptert. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det tar 15 minutter å registrere Elbilforeningens brikke og kredittkortet sitt hos alle de aktuelle leverandørene. En grei jobb å ta inne i varmen en dag Må man ikke da være betalende medlem av nevnte forening? Jeg har brikka, men trodde jeg måtte melde meg inn for å bruke den ? Lenke til kommentar
Karlstad Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda Ja, laderne kunne godt ha støttet kontaktløs betaling. For noen eldre vil dette app-styret gjerne være en terskel å overkomme for og ta de i bruk også, selv om de fleste har en SMS-løsning (som er dyrere). 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Må man ikke da være betalende medlem av nevnte forening? Jeg har brikka, men trodde jeg måtte melde meg inn for å bruke den Elbilforeningens ladebrikke er en vanlig RFID-brikke, som du kan bruke til hva du vil uten å være medlem. Du kan bruke hvilken som helst RFID-brikke til lading, det er kun UUID (brikkens serienummer) som leses av når du skal lade. Du må ha brikkenummeret for å kunne legge den inn på leverandørenes nettsted/app. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Aha; det visste jeg ikke! Takk! Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Denne er jo helt klart stjålet av en av elbilhaterne som har frekventert broom sine kommentarfelt. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Denne er jo helt klart stjålet av en av elbilhaterne som har frekventert broom sine kommentarfelt. Skal ikke være så påståelig som du er, men min første tanke var jo også at dette mer virker som sabotasje enn vinningskriminalitet. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Ble det for dyrt med kamera i tillegg? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) Hvis det blir elbiler i den kriminelle og korrupte delen av Europa, vil vi desverre se mer av dette. Endret 1. november 2019 av plankeby 2 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Ble det for dyrt med kamera i tillegg? Ja, for å sabotere et kamera i samme slengen er jo en utrolig vanskelig oppgave Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Sikkert bare en som hadde flatt batteri på scooteren og trengte en lader. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Sikkert bare en som hadde flatt batteri på scooteren og trengte en lader. Om man trenger en 400V lader til skutern har man en spesiell skuter altså. Kansje en elektrisk en (men det er vel ikke kommet så mange slike enda) Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Skal ikke være så påståelig som du er, men min første tanke var jo også at dette mer virker som sabotasje enn vinningskriminalitet. Det er en bra humoristisk virkning for oss som ikke er noe for elbiler også 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda du KAN jo lgjøre noen forberedelser når du kjøper elbil. Laste ned appene og lage konto og skaffe RFID brikke. det å stå i kulda å gjøre dette er valgfritt Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Ja, laderne kunne godt ha støttet kontaktløs betaling. For noen eldre vil dette app-styret gjerne være en terskel å overkomme for og ta de i bruk også, selv om de fleste har en SMS-løsning (som er dyrere). ønsker ikke dette da det blir dyrere med ladding pga kortselskapenes gebyrer Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 du KAN jo lgjøre noen forberedelser når du kjøper elbil. Laste ned appene og lage konto og skaffe RFID brikke. det å stå i kulda å gjøre dette er valgfritt Har gjort det, ikke noe stress. Har nå 5 forskjellige lade-apper. Likevel så syns jeg at det snart kunne vært en felles type betalingsløsning når det er så inni hampen mange aktører for lading - ikke bare i Norge, men i Europa også. Syns du ikke det hadde vært smidigere ved at du kunne bare stappet i bankkortet idét du plutselig kommer på én av de stasjonene som du ikke hadde lastet ned appen til? Om man kjører diesel til Sør-Italia, så må man ikke laste ned en app for å få lov til å betale for diesel. Akkurat på dette så syns jeg ladestasjonene har en liten vei de kan gå 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 ser absolutt poenget dit. men det ville økt kostnaden på stasjonen. er begynt å komme apper som kan brukes på flere plattformer. blandt annet plugsurfing. gleder meg dog til man kan bare koble i og man da kan bli gjenkjent av alderen og slippe å gjøre noe Har gjort det, ikke noe stress. Har nå 5 forskjellige lade-apper. Likevel så syns jeg at det snart kunne vært en felles type betalingsløsning når det er så inni hampen mange aktører for lading - ikke bare i Norge, men i Europa også. Syns du ikke det hadde vært smidigere ved at du kunne bare stappet i bankkortet idét du plutselig kommer på én av de stasjonene som du ikke hadde lastet ned appen til?Om man kjører diesel til Sør-Italia, så må man ikke laste ned en app for å få lov til å betale for diesel. Akkurat på dette så syns jeg ladestasjonene har en liten vei de kan gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå