NTB - digi Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Statsbygg først ute med å overføre strøm fra elbiler til strømnettet Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Vi kan jo ikke basere alt dette på kun CHAdeMo? CCS standarden bør endres. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 For store bygg kan det være en ide å unngå effekttopper. For husholdninger så er det et fåtall kalde dager i året problemet (for lokalnettet og særlig trafoene). Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Kan ikke se for meg muligheten bruke bilen til en hver tid samtidig som den skal buffre strømforbruket i for eks. boligen. Plutselig må jeg ut en tur, og da har jeg ikke strøm nok på bilen? Bor svært landlig til for å si det slik, så da kan det ikke være like smart for alle dette(?) 2 Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Ingen åpenbar oppside på en slik løsning, så det er nesten skummelt å være først ute med dette forslaget. Har litt problemer med å se annen nytte i dette i dette en at biler som står parkert kan "hjelpe" med effekt når en annen plugger inn for lading. Kanskje det er formålet? Lenke til kommentar
Humanen Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Fordelen for bileieren må jo være at man får betalt, både for å stå tilgjengelog som reservestrømkilde, og for den strømmen som tappes fra bilen. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Ingen åpenbar oppside på en slik løsning, så det er nesten skummelt å være først ute med dette forslaget. Har litt problemer med å se annen nytte i dette i dette en at biler som står parkert kan "hjelpe" med effekt når en annen plugger inn for lading. Kanskje det er formålet? Om bilen er nedtappet hver gang jeg trenger den, da har jeg ingen bil. For da har noen vert tidligere ute enn meg og trengt strømmen "min" til noe annet. Vi tapper ikke bensin og diesel fra hverandres biler heller. Hvordan skulle det bli(?) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Batterier tåler et visst antall ladesykluser. Jeg bruker dette til å kjøre, lade, kjøre, lade, kjøre, lade.............. Hvem vil slite ut batteriet i en elbil for å hjelpe et kraftselskap? Elbilen er antakelig verdiløs når det fastmonterte batteriet mister kapasiteten. Ikke misforstå, jeg vil gjerne ha dette selv. Til å drive eget hus hvis strømmen går en ettermiddag. Men ikke til å hjelpe kraftselskapet med effekttopper, så de slipper å oppgradere strømnettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå