Redaksjonen. Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Den italienske havarikommisjonen plukket fire kg motordeler fra Norwegian-flyet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden. Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden. Det er faktisk 100% rett. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Hehe, seriøst? Hvor mange fly er i luften i dag på grunn av england. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden. Det er kanskje rett, men det er mer urovekkende at Boeing nå har to flytyper der manglende kvalitetskontroll på to vidt forskjellige komponenter av et fly faktisk gir uønskede hendelser under flygning. Jeg tenker da på 737 MAX og denne hendelsen. Jeg sier ikke at det ER sånn, men det KAN være indikasjon på en negativ trend i kvalitetssikringsarbeidet hos Boeing. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden. Her snakker vi i det vesentligste om R-R. Har du noe statistikk på at R-R-motorer siden femtitallet er noe dårligere (lavere driftsstabilitet, skiftes oftere, flere feil erc) enn tilsvarende amerikanske og franske motorer. Eller stoler du fullt og helt på dine egne fordommer? 1 Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Er dette 3d printede deler? Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 Er dette 3d printede deler? Det er de neppe. 3d printede deler ville man kanskje bruke i turbindelen (etter brennkammeret, bladene i dette ulykkestilfellet er fra kompressordelen før brennkammeret) der en enkelt kan få til intrikate luftveier (til kjøling) inne i bladene med hjelp av 3d printing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå