Gå til innhold

Den italienske havarikommisjonen plukket fire kg motordeler fra Norwegian-flyet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden.

Lenke til kommentar

Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden.

 

Det er kanskje rett, men det er mer urovekkende at Boeing nå har to flytyper der manglende kvalitetskontroll på to vidt forskjellige komponenter av et fly faktisk gir uønskede hendelser under flygning. Jeg tenker da på 737 MAX og denne hendelsen.

 

Jeg sier ikke at det ER sånn, men det KAN være indikasjon på en negativ trend i kvalitetssikringsarbeidet hos Boeing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den fullgode løsningen her er å aldri benytte komponenter som er fabrikkerte i England. England har en mer enn 100 år gammel historie med at de ikke kan lage komponenter som er sammenlignbare kvalitetsmessig med det som lages i resten av verden.

 

Her snakker vi i det vesentligste om R-R. Har du noe statistikk på at R-R-motorer siden femtitallet er noe dårligere (lavere driftsstabilitet, skiftes oftere, flere feil erc) enn tilsvarende amerikanske og franske motorer. Eller stoler du fullt og helt på dine egne fordommer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...